Se Halo Helljumpers Hollywood-doftande trailer

Robot
Se Halo Helljumpers Hollywood-doftande trailer

Den webbaserade tv-serien Halo Helljumper har premiär i januari och skapas – otroligt nog – av fans. Vi har den första trailern.


Medlem
Se Halo Helljumpers Hollywood-doftande trailer

Fanmade till helt ny nivå, imponerande.

Inaktiv

Helvete vad bra! Om små företag med låg budget kan producera såna här filmer.. vad kan då hollywood göra med flera miljarder fickan? Ser hellre på en Halo film än Transformers.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Helvete vad bra! Om små företag med låg budget kan producera såna här filmer.. vad kan då hollywood göra med flera miljarder fickan? Ser hellre på en Halo film än Transformers.

Mycket av pengarna i Hollywood går till marknadsföring och överbetalda skådespelare. Förr skapade man film för att ge andra någonting, men nu så skapar man filmer bara för sin egen fördel, ungefär som att "Oj, jag börjar få slut på pengar, nu måste jag skriva ett manuskript som jag kan tjäna några miljoner dollar på".

För övrigt så var de en riktigt trevlig trailer. Ser fram emot januari då de hela sätter igång

Medlem
Skrivet av showerguy:

Helvete vad bra! Om små företag med låg budget kan producera såna här filmer.. vad kan då hollywood göra med flera miljarder fickan? Ser hellre på en Halo film än Transformers.

En bra film handlar inte om hur mycket pengar man har på att bränna på specialeffekter utan om hur man berättar en historia på ett bra sätt. Förfallet av Star Wars serien är ett utmärkt exempel, Mr Lucas tror att det var enbart pga. specialeffekterna som Star Wars blev populärt och därmed var episod I-III dömd att bli till dynga.

Jmf filmerna Pandorum eller The lost battalion mot liknande Hollydoow filmer så inser man rätt snabbt att pengar har inte med saken att göra.

Medlem

En Mass Effect film hade varit något. En riktigt bra gjord sådan. Hellre det än Halo!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av asdf2:

En bra film handlar inte om hur mycket pengar man har på att bränna på specialeffekter utan om hur man berättar en historia på ett bra sätt. Förfallet av Star Wars serien är ett utmärkt exempel, Mr Lucas tror att det var enbart pga. specialeffekterna som Star Wars blev populärt och därmed var episod I-III dömd att bli till dynga.

Måste nog säga emot dig där, oavsett hur bra jag kan komma på att berätta en historia så kommer jag inte långt på min budget (4000 för närvarande) om jag skulle vilja göra en film.

Det gäller samma sak i filmskapande som de mesta andra sakerna, pengar är allt ^^

Medlem

Han som filmer verkar vara sjukt darrig med kameran i handen..
Runt och Runt, Upp och Ner, Hit och Dit ^^
Usch

Medlem

Det ser rätt intressant ut
Blir nog att kolla in den här serien när den släpps! Hoppas dom lyckats animera le covenant på ett bra sätt, ett plus till skådespelandet också, rätt bra för att ligga på amatörnivå


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Remus:

En Mass Effect film hade varit något. En riktigt bra gjord sådan. Hellre det än Halo!

Stargate Atlantis..

Medlem

synd att man inte fick se någon fiende


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

kändes väldigt B faktiskt, men ändå lite intressant

Medlem

Fascinerande och spännande att utveckling inom kamera och cgi möjliggör den här typen av filmer/serier men synd att skådespelarna och/eller manus verkar vara så dåligt.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Han som filmer verkar vara sjukt darrig med kameran i handen..
Runt och Runt, Upp och Ner, Hit och Dit ^^
Usch

Känns lite som om att det ska vara så, tyvärr...


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Tycker att trailern verkar vara trogen neill blomkamps Halo 3 trailers. ser fram emot detta

Medlem

Stötte på NFS reklamen för 780000:e gången så gick till youtube!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Stötte på NFS reklamen för 780000:e gången så gick till youtube!

Reklam för att se reklam. Dubbel glädje.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Snyggt! Skådespeleriet var ganska uselt, men det kan man faktiskt inte klaga på när det gäller amatörproduktioner. Kommer nog bli bra!

Medlem

Hollywood budget kvalité film va ju att ta i, men riktigt snyggt!

Medlem
Skrivet av borotroth:
Skrivet av asdf2:

En bra film handlar inte om hur mycket pengar man har på att bränna på specialeffekter utan om hur man berättar en historia på ett bra sätt. Förfallet av Star Wars serien är ett utmärkt exempel, Mr Lucas tror att det var enbart pga. specialeffekterna som Star Wars blev populärt och därmed var episod I-III dömd att bli till dynga.

Måste nog säga emot dig där, oavsett hur bra jag kan komma på att berätta en historia så kommer jag inte långt på min budget (4000 för närvarande) om jag skulle vilja göra en film.

Det gäller samma sak i filmskapande som de mesta andra sakerna, pengar är allt ^^

Jag säger bara: Blairwitch Project, The Terminator, Pandorum m.fl. Hög budget =/= bra film, på samma sätt som låg budget =/= bra film.
Dock kan inte en lågbudgetfilm sälja på "kändisar", snyggast effekter eller bra recensioner/reklam. De måste sälja på bra story, bra skådespel och helt enkelt bra film. Indie filmer är oftast sjukt mycket bättre än högbudgetfilmer, det sagt så kan ett bra manus med en bra regissör bli ännu bättre med bra budget.

Medlem

Själv avskyr jag halo men detta såg imponerande ut

Inaktiv

Oh, odst, min favo i Halo.. den här ska jag kolla på.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Jag säger bara: Blairwitch Project, The Terminator, Pandorum m.fl. Hög budget =/= bra film, på samma sätt som låg budget =/= bra film.
Dock kan inte en lågbudgetfilm sälja på "kändisar", snyggast effekter eller bra recensioner/reklam. De måste sälja på bra story, bra skådespel och helt enkelt bra film. Indie filmer är oftast sjukt mycket bättre än högbudgetfilmer, det sagt så kan ett bra manus med en bra regissör bli ännu bättre med bra budget.[/quote]

Ja, problemet kan ju vara att jag inte har hittat någon lågbudgetfilm med en bra story då
Inte så otroligt, stör mig på storyn till en hel del filmer med högre budget så

Citat:

Ja, problemet kan ju vara att jag inte har hittat någon lågbudgetfilm med en bra story då
Inte så otroligt, stör mig på storyn till en hel del filmer med högre budget så

Juno, Rushmore, Bottle Rocket, Napoleon Dynamite...det finns mängder med indierullar som har fantastiska manus.

Medlem
Skrivet av sander1993:
Citat:

Ja, problemet kan ju vara att jag inte har hittat någon lågbudgetfilm med en bra story då
Inte så otroligt, stör mig på storyn till en hel del filmer med högre budget så

Juno, Rushmore, Bottle Rocket, Napoleon Dynamite...det finns mängder med indierullar som har fantastiska manus.

Ja, det hela beror väl på filmsmaken också antar jag

1
Skriv svar