The Old Republic stresstestas i helgen

Robot
The Old Republic stresstestas i helgen

Ska du vara med och jäkta Star Wars-servrarna är det hög tid att avboka helgens övriga engagemang.

#star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic stresstestas i helgen

Hoppas bara man kan preloada spelet innan dess, 8mb/s är lite meeeeeh för att tanka mmo´s samma kväll man vill spela^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kommer sitta på Dreamhack då, men det blir intressant att prova. Jag tror inte jag kommer bli så imponerad av spelet överlag men storyn hoppas jag iallafall håller Bioware kvalitet. Önskar bara att ArenaNet hade lust att komma förbi med Guild Wars 2 också.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Man kan redan börja tanka ned klienten från http://www.swtor.com/tester om man har blivit antagen.


signatur

Who Dares, Wins

Medlem

Det kan man, jag laddar just nu! Och detta kommer o bli episkt!

Medlem

Argh! så är man borta under helgen. Hinner kanske lira lite på söndag.

Medlem

Blir rätt svårt för mig då Bioware har fuckat upp mitt account. Har alltid loggat in på min hemma dator och ingen annanstans. Och så får jag upp en "secret question" så står det "we do not recognize your computer please answer the question to verify" eller liknande. Men jag har aldrig fått välja en fråga så det blir svårt. Har längtat efter att få testa detta spel i 3 år nu, men jag brukar ha otur så jag är inte överaskad.

Skickade också ett mail till Bioware och klagade på de lite och sa att de ska ge mig mitt acc tillbaka, får svaret "Du måste ringa oss för att vi ska kunna fixa detta". Finns inte en chans att jag gör detta så de kan gå och ta sig!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

haha bara 20gb att ladda ner!

kul kul


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas bara man kan preloada spelet innan dess, 8mb/s är lite meeeeeh för att tanka mmo´s samma kväll man vill spela^^

Du kan göra detta redan nu, är klar med mitt.

Medlem

Men?..... Jag kommer ju få kvinnligt besök i helgen.... Tur man redan fått upp en lvl 20 Sith Warrior då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Blir rätt svårt för mig då Bioware har fuckat upp mitt account. Har alltid loggat in på min hemma dator och ingen annanstans. Och så får jag upp en "secret question" så står det "we do not recognize your computer please answer the question to verify" eller liknande. Men jag har aldrig fått välja en fråga så det blir svårt. Har längtat efter att få testa detta spel i 3 år nu, men jag brukar ha otur så jag är inte överaskad.

Skickade också ett mail till Bioware och klagade på de lite och sa att de ska ge mig mitt acc tillbaka, får svaret "Du måste ringa oss för att vi ska kunna fixa detta". Finns inte en chans att jag gör detta så de kan gå och ta sig!

Exakt samma hände nyss med mig då jag försökte logga in första gången för att ladda ner klienten, hooray? >.>

Medlem
Skrivet av RussianVodka:

Man kan redan börja tanka ned klienten från http://www.swtor.com/tester om man har blivit antagen.

Tack för det, det hade jag ingen aning om..... Snor skolans bandbredd för att tanka just nu

Får hoppas man får lite tid från plugget så man kan spela lite också!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så... fult...

Skrivet av KatOne:

Så... fult...

Skojar inte

Medlem
Skrivet av KatOne:

Så... fult...

Haa! Déjà vu från 8de november!

Skrivet av Tomtefar:

Haa! Déjà vu från 8de november!

Tja det är ju fortfarande strykfult.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av KatOne:

Så... fult...

Skojar inte

Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Tomtefar:

Haa! Déjà vu från 8de november!

Tja det är ju fortfarande strykfult.

Åh snälla, berätta mer! Intresseklubben antecknar febrilt!

OnT. Laddar hem just nu, blir svårt att hålla sig ända till fredag nu när man har ikonen på skrivbordet och allt!

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av KatOne:

Så... fult...

Skojar inte

Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Tomtefar:

Haa! Déjà vu från 8de november!

Tja det är ju fortfarande strykfult.

Åh snälla, berätta mer! Intresseklubben antecknar febrilt!

OnT. Laddar hem just nu, blir svårt att hålla sig ända till fredag nu när man har ikonen på skrivbordet och allt!

Håller med:D

Medlem

Nu när NDA:t lyfts kan jag passa på att berätta att TOR är nästan exakt som jag var rädd för tidigare under hösten - det är i princip WoW med lightsabers och voice acting. Spelet har exakt samma UI, exakt samma gameplay och känns i princip exakt likadant. Jag har inte spelat till level cap än, så jag vet inte hur det är då, konsensus bland de andra testarna verkar vara att det är väldigt grindigt.

På plussidan är grafiken inte lika ful som jag trott när man väl är i spelet, samt att storyn verkar riktigt bra, KotOR-style. Men TOR kommer inte vara den revolution som många hoppats på, Bioware har tagit väldigt få chanser och kopierat mycket från WoW nästan rakt av.

Skrivet av red_laces:

Åh snälla, berätta mer! Intresseklubben antecknar febrilt!

Tja när du ber så snällt, de har återanvänt i princip varenda Mass effect animation du kan tänka dig, vilket inte är speciellt imponerande för ett spel med en 100+ miljon budget.

Medlem
Skrivet av Remus:

Men?..... Jag kommer ju få kvinnligt besök i helgen.... Tur man redan fått upp en lvl 20 Sith Warrior då.

Äsch, tjejer somnar alltid först


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Stephan:

Nu när NDA:t lyfts kan jag passa på att berätta att TOR är nästan exakt som jag var rädd för tidigare under hösten - det är i princip WoW med lightsabers och voice acting. Spelet har exakt samma UI, exakt samma gameplay och känns i princip exakt likadant. Jag har inte spelat till level cap än, så jag vet inte hur det är då, konsensus bland de andra testarna verkar vara att det är väldigt grindigt.

På plussidan är grafiken inte lika ful som jag trott när man väl är i spelet, samt att storyn verkar riktigt bra, KotOR-style. Men TOR kommer inte vara den revolution som många hoppats på, Bioware har tagit väldigt få chanser och kopierat mycket från WoW nästan rakt av.

Du får nog slå upp definitionen av exakt. Ngt jag tycker TOR saknar är "flow" i stridssystemet något som inget MMO lyckas med förutom WoW,

Edit: btw jag skulle varit med i denna stresstest, någon som vet om jag sabbade det när jag skickade in en open beta kod härifrån till samma konto (kass mening jag vet, hoppas ni fattar )

Medlem

WOWKILLER!!!11111

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

Edit: btw jag skulle varit med i denna stresstest, någon som vet om jag sabbade det när jag skickade in en open beta kod härifrån till samma konto (kass mening jag vet, hoppas ni fattar )

Aktiverade en kod från en annan sida på det konto som redan hade fått en inbjudan och blev "antagen" ändå.

Hade också problem med "Secret Question" till en början men det dök upp/finns en länk i launchern som leder till ens konto på hemsidan och där kan man skapa frågor och svar. Funkar kanon nu.

Medlem
Skrivet av Ankan:
Skrivet av Zakkkke:

Edit: btw jag skulle varit med i denna stresstest, någon som vet om jag sabbade det när jag skickade in en open beta kod härifrån till samma konto (kass mening jag vet, hoppas ni fattar )

Aktiverade en kod från en annan sida på det konto som redan hade fått en inbjudan och blev "antagen" ändå.

Hade också problem med "Secret Question" till en början men det dök upp/finns en länk i launchern som leder till ens konto på hemsidan och där kan man skapa frågor och svar. Funkar kanon nu.

Jag fyllde i 4 av de fem frågorna. När jag sedan ska logga in får jag frågan som jag inte fyllde i..nummer 5. Självklart kan jag inte svara på något jag inte angivet nåt svar på, och blankt svar godkänner de inte heller. Har skickat ett påpekande om detta till customer support men de är ju inte så snabba på att svara. Finns det något annat sätt att komma runt detta?

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

Du får nog slå upp definitionen av exakt.

Skrivet av Stephan:

Nu när NDA:t lyfts kan jag passa på att berätta att TOR är nästan exakt som jag var rädd för tidigare under hösten

Skrivet av Stephan:

nästan exakt som jag var rädd för

Skrivet av Stephan:

nästan exakt som jag var rädd för

Jag tror jag klarar mig.

Om vi glömmer de märkliga påhoppen ett tag så kan jag lägga till följande till det jag sa förut - tycker man om spel som WoW och inte har blivit less än så kommer man garanterat att uppskatta TOR också. Det är väldigt polerat och funkar mycket bra för en beta. Men förväntar man sig något nytt och revolutionerande bör man leta någon annanstans. Eller i Star Wars-termer:

"This is not the MMO you're looking for."

Medlem
Skrivet av Lauda:

Jag fyllde i 4 av de fem frågorna. När jag sedan ska logga in får jag frågan som jag inte fyllde i..nummer 5. Självklart kan jag inte svara på något jag inte angivet nåt svar på, och blankt svar godkänner de inte heller. Har skickat ett påpekande om detta till customer support men de är ju inte så snabba på att svara. Finns det något annat sätt att komma runt detta?

Jag kom runt det genom att ta bort alla å, ä och ö från svaren på mina Secret Questions. Systemet klarar inte av de tecknen.

Medlem

Jag kom runt det genom att ta bort alla å, ä och ö från svaren på mina Secret Questions. Systemet klarar inte av de tecknen.[/quote]

Hur kommer du åt dina secret Qs när man inte kan logga in på sitt konto pga av de kräver svar på en fråga jag inte fyllt i?

Medlem
Skrivet av Lauda:

Hur kommer du åt dina secret Qs när man inte kan logga in på sitt konto pga av de kräver svar på en fråga jag inte fyllt i?

Bra fråga

Du måste ringa deras tekniska support. Jag vet, det är uselt, men det är svaret de själva ger på supportforumen. Tydligen så ska de vara bra på att fixa det om man väl ringer iaf.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Spelet har exakt samma UI, exakt samma gameplay och känns i princip exakt likadant.

Nu var det detta jag tänkte på när jag klagade på dina "exakt", men men skitsamma, min poäng var att jag verkligen inte håller med. För övrigt kan jag hålla med om att det inte är ett revolutionerande spel på något sett så är det välgjort och i mitt tycke nog värt att testa, själv kommer jag nog tröttna inom 1 månad då ToR inte bjuder på ngt nytt. Men om man inte redan spelat sjukt många mmo så kan det vara kul

12
Skriv svar