Massivt grafiktest av Skyrim

Robot
Massivt grafiktest av Skyrim

Ett stort benchmark-test visar hur ett optimalt Skyrim ter sig. Är ni redo för det snöiga riket i en upplösning av 2560 x 1600?

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Massivt grafiktest av Skyrim

Finns redan moddar som gör spelet grymt mycket snyggare, har lagt in allla bra grafikmoddar jag kunnat hitta och spelet ser helt underbart ut nu : )

Medlem

Känns som att grafiken varierar väldigt mycket i kvalité har blivit min uppfattning efter ca 15h, ibland riktigt snygg ibland inte alls lika snyggt... Men får bli att lägga till moddarna som kommer sen så lär det se underbart ut, enda som jag gjort i nuläget är att tagit bort kompassen ^^

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Finns redan moddar som gör spelet grymt mycket snyggare, har lagt in allla bra grafikmoddar jag kunnat hitta och spelet ser helt underbart ut nu : )

Kör på ultra och är inte helt nöjd! Skulle du kunna skriva ner vilka moddar du använder dig av?

Medlem

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.


signatur

Intel Sandy Bridge E - 3930K 6 core (Corsair H100), 32GB Ram, MSI GTX 580 SLI, Corsair Force GT SSD

Medlem

Skillnaden mellan Low och Ultra är ganska meh. Spelet ville slänga in Ultra + full AA och allt som medföljer men det blev nära ospelbart inomhus. O_o

Medlem

Kör på High. Och visst, på sina ställen så lämnar det mycket att önska. Och på andra ställen slår grafiken mig med häpnad. Allt som allt är jag mer än nöjd med hur det ser ut.

Inaktiv
Skrivet av Overdose:
Skrivet av Niotumsspik:

Finns redan moddar som gör spelet grymt mycket snyggare, har lagt in allla bra grafikmoddar jag kunnat hitta och spelet ser helt underbart ut nu : )

Kör på ultra och är inte helt nöjd! Skulle du kunna skriva ner vilka moddar du använder dig av?

Ta en titt här:
http://www.skyrimnexus.com/
Jag kör på detailed faces v2, blood enhace mod och några till som ger mer högupplösta texturer. Samt FXAA Post Process Injector. Finns en hel del kul och mer kommer.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av BEViking:

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.

Då bör du kolla ögonen.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Kör min gamla Core 2 Duo och mitt HD4870, funkar utmärkt på Ultra, maxar jag allting så blir det lite väl låg fps för att man ska få slippa huvudvärk dock, vet inte vad jag ska tycka om att det är dåligt optimerat för fler kärnor men det påverkar inte mig direkt så jag ska väl inte klaga.

Skrivet av BEViking:

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.

Tror inte du spelat Oblivion på väldigt länge annars hade du aldrig skrivit så.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av BEViking:

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.

Tror inte du spelat Oblivion på väldigt länge annars hade du aldrig skrivit så.

Han kanske har taskig mjukvara eller nått. Något i hans burk som inte gör rätt, och därför upplever han det så.

Skrivet av BEViking:

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.

www.synsam.se.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

2560 x 1600...jag lirar i 5760x1080

...och att kalla spelet fulare än Oblivion...tja...jag säger som Earth And Wind:

www.synsam.se


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

De här bilderna visar hur gammal motorn är. Det går inte att fuska så bra längre. Allt ser "mjukt" ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det får en 3a utav mig, samma spel i ny förpackning. AIn är puckad och världen känns inte så interaktiv förutom det som händer i faction quests & main plot.

Som vanligt förlitar sig spelet helt på mods när man klarat av alla factions, såvida man inte tycker sidequests är värt ens tid.

Grafikken är helt ok men inte otrolig.

Som sagt, 3/5.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har allt mitt på high men vissa grejer har ju löjligt låg upplösning
T.ex. http://goo.gl/kjTDG
Är det vad man ska kunna förvänta sig av ett spel från 2011 eller har jag råkat ut för nån nasty bugg?

Inaktiv

Kör på Xbox 360 så det kan inte bli mer än en 3:a tyvärr


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av BEViking:

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.

Håller med, animationerna på karaktärerna ser ut som något som kommer ut ur röven.

Medlem
Skrivet av Frgo10:

Har allt mitt på high men vissa grejer har ju löjligt låg upplösning
T.ex. http://goo.gl/kjTDG
Är det vad man ska kunna förvänta sig av ett spel från 2011 eller har jag råkat ut för nån nasty bugg?

Sådär ser det inte ut på min PC iaf.

Medlem
Skrivet av BEViking:

Jag kör 1920x1080 med allt på högsta, GTX 580 i SLI.
Tycker spelet är fulare än oblivion.

Skaplig troll-fail

Medlem

Vadå troll? Oblivion har sjukligt mycket moddar som gör spelet 500 gånger snyggare än Skyrim.


signatur

Intel Sandy Bridge E - 3930K 6 core (Corsair H100), 32GB Ram, MSI GTX 580 SLI, Corsair Force GT SSD

Medlem

Jag har stabil fps genom hela världen, förutom när jag går in i städer, då sjunker den ner till hälften. Någon annan som har det problemet?

Medlem
Skrivet av BEViking:

Vadå troll? Oblivion har sjukligt mycket moddar som gör spelet 500 gånger snyggare än Skyrim.

Du sa inte Oblivion med moddar, vännen...

Morrowind med moddar ser bättre ut än vanilla Oblivion så samma stämmer med ett välmoddat Oblivion jämfört med vanilla Skyrim.

Med undantag för bergskedjorna och det där. Det är helt nyskapande, faktiskt.

Medlem

Ändrar inte det faktum att spelet är sjukligt fult med tanke på att det nästan är 2012.


signatur

Intel Sandy Bridge E - 3930K 6 core (Corsair H100), 32GB Ram, MSI GTX 580 SLI, Corsair Force GT SSD

Inaktiv

Oblivion ser ut som en hög med skit jämfört med Skyrim och det är inte för att grafiken är bättre i skyrim utan för att det är så jävla fint att kolla långt nu jämfört med Oblivion. Vyerna som Skyrim målar upp ser helt fantastiska ut, lite målnings-stuk på det. Samt att snö som blåser osv bygger på den grafiska upplevelsen.

Kör med ett 580 med cells=11 och en hel del tweakande i .ini filen och det är inte helt smärtfritt. fast det är det värt.


signatur

a"C"RED -

Medlem

vem fan bry sig?

Skrivet av darknshy:

Oblivion ser ut som en hög med skit jämfört med Skyrim och det är inte för att grafiken är bättre i skyrim utan för att det är så jävla fint att kolla långt nu jämfört med Oblivion. Vyerna som Skyrim målar upp ser helt fantastiska ut, lite målnings-stuk på det. Samt att snö som blåser osv bygger på den grafiska upplevelsen.
.

^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av BEViking:

Ändrar inte det faktum att spelet är sjukligt fult med tanke på att det nästan är 2012.

http://s3.amazonaws.com/kym-assets/entries/icons/original/000/002/686/Deal_with_it_dog_gif.gif?1280645041

Medlem
Skrivet av BEViking:

Vadå troll? Oblivion har sjukligt mycket moddar som gör spelet 500 gånger snyggare än Skyrim.

Nice save... zzz. Du borde nog lägga ner nu innan du säger något riktigt dumt.

Medlem
Skrivet av Frgo10:

Har allt mitt på high men vissa grejer har ju löjligt låg upplösning
T.ex. http://goo.gl/kjTDG
Är det vad man ska kunna förvänta sig av ett spel från 2011 eller har jag råkat ut för nån nasty bugg?

Kör visserligen på ultra men kan inte tänka mig att det är meningen att det ska se ut så där på high.

Medlem

Vissa blev visst upprörda men kan hålla med om att Oblivion är snyggare! Utan moddar.

Skyrim är inte 2011. Det är dock snyggare än Morrowind men det är inte mycket snyggare.

Skriv svar