Jurassic Park: The Game

Robot
Jurassic Park: The Game

Telltale försöker sig på ett mer actionbetonat äventyr, och vad kan då passa bättre än dinosaurier och en mörk, stormig natt?

#telltale-games, #jurassic-park-the-game, #dragons-lair


Medlem
Jurassic Park: The Game

Herrejösses vem kunde förutspå detta...

Inaktiv

Man hade ju det på känn... Synd. Har dock aldrig riktigt gillat Telltales stil eller sätt att skriva dialoger på. Mest besviken blev jag nog på de nya Monkey Island-episoderna som var hur tråkiga som helst... Sam & Max var också rätt trista om man jämför med orginalet.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Dialogerna i spelet är av ojämn kvalite, men ändå det bästa i hela den sorgliga soppan.

Medlem

och de gav sig själva 10/10 på metacritic.......

Medlem

*nynnar*
I cannot approve of this attraction
Cause getting disemboweled always makes me kinda mad
A huge tyrannosaurus ate our lawyer
Well, I suppose that proves... they're really not all bad
*nynnar*


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Spelet var ju ett fruktansvärt skämt, ett plus är Tema låten! resten är bara skrot.

Medlem
Skrivet av Hammer:

*nynnar*
I cannot approve of this attraction
Cause getting disemboweled always makes me kinda mad
A huge tyrannosaurus ate our lawyer
Well, I suppose that proves... they're really not all bad
*nynnar*

http://www.youtube.com/watch?v=gh4zvQfDhi0

/ LordDaimos

Inaktiv

Jag är verkligen inte förvånad, spelet såg ut som bajs sedan dag 1 och det lät som en riktig skitidé också.

Moderator | Testpilot

Hoppades på något i stil med Back to the Future liret dem gjorde, men ack så fel man hade O.o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sågningar är roligare att skriva också :). Men jag är ärligt talat besviken. Telltale kan så mycket bättre än det här, deras äventyrsspel är ju som sämst medelmåttiga, och som bäst genialiska. Men Jurassic Park är bara skräp från början till slut, tyvärr.

Medlem
Skrivet av kivi:

och de gav sig själva 10/10 på metacritic.......

Läste en recension på IGN igår (Okej, i Australien, men ändå), där det fick 5,5 i betyg. Vilket väl med svenska betygsskalor motsvarar negativ poäng...

Medlem

Det här kan vara värt att nämnas i sammanhanget. Telltaleannställda som gått och in på metacritic och givit sitt egna spel 10or i betyg.

[http://uk.gamespot.com/features/jurassic-park-user-reviews-ab...]

Medlem

den där tjejen liknar alyx vance ifrån HL2


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

den där tjejen liknar alyx vance ifrån HL2

...eller Jade från Beyond Good & Evil?

Jag älskar att ordet "letargisk" användes i en spelrecension! FZ levererar som vanligt!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Som JP fanatiker så har jag suttit och väntat på det här spelet under en längre tid, speciellt efter sin sista minuten försening i våras. Har spelat igenom det hela och finner att storyn är, enligt mig iaf, jäkligt bra och trogen filmen. Manusförfattarna har gjort sin hemläxa och det finns mycket storymässigt att hämta för en JP fan. Problemet är ju det gameplaymässiga, det finns helt enkelt inte där. Jag fann mig att jag rycktes med i vissa actionsekvenser, knackade snabbt på knapparna och satt verkligen på kanten av stolen, men det var ju inte direkt gameplayet som åstakom detta.

I slutändan, en av de bättre filmerna jag spelat, men definitivt ett av de sämre spelen jag spelat med. Man måste verkligen vara JP fan för att få något som helst ut ur upplevelsen, annars är det bara bortkastad tid.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Har alltid hatat Jurassic Park specielt filmerna som är så himla dåliga.. O spelet är 99x10^8945 gånger värre...

Medlem

Ge mig en "riktig" bra, fyskbaserad förstapersonspangare med setpeices från filmerna så är jag nöjd. Men görs detta? Neeeejdå :/

Medlem

Ja det var ju tråkigt att missbruka JP namnet och ge oss sådan här smörja.. hade ju varit mer intressant ett Tredje person eller fps med mycket pussel och tricks..

Inaktiv
Skrivet av johntis:

Ge mig en "riktig" bra, fyskbaserad förstapersonspangare med setpeices från filmerna så är jag nöjd. Men görs detta? Neeeejdå :/

Spelat Turok?

Medlem

ser tråkigt ut.

Medlem

Telltale borde bara ge upp.

Medlem
Skrivet av johntis:

Ge mig en "riktig" bra, fyskbaserad förstapersonspangare med setpeices från filmerna så är jag nöjd. Men görs detta? Neeeejdå :/

http://en.wikipedia.org/wiki/Jurassic_Park:_Trespasser

Medlem

Instant buy god dammit!

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av johntis:

Ge mig en "riktig" bra, fyskbaserad förstapersonspangare med setpeices från filmerna så är jag nöjd. Men görs detta? Neeeejdå :/

Spelat Turok?

Sweet memories!


signatur

äldre än dig!

Usch, move along...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFC
Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tänk att folk verkligen köper denna skit.

Medlem

Hade riktigt höga förväntningar och sket i att köpa andra spel för att ha tid att spela Jurassic 24/7 och så går det och får 1 FZ?!! Snyft....jag....snörvel......buhuhuhuh.......................................................................................................................................................................most oväntat

Medlem

Oj....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar