Skyrim!: FPS-drops med Radeon HD 6870 DirectCU

Medlem
Skyrim!: FPS-drops med Radeon HD 6870 DirectCU

Tjenare har spelat skyrim,klarat main questen men stör mig på några saker.
Ibörjan laggade jag inget nu droppar jag från 30-40 fps till 12 fps när ja kollar åt ett speciellt håll i whiterun, och andra ställen i spelet, Kollade i Options på launchern och stog Graphics Adapter: NVIDIA Geforce 8800GS men de grafik kort ja har är HD 6870 DirectCU, stör mig på lagget :/

Medlem

Det beror på en custom .dll fil du med all säkerhet använder dig av i form av någon modifikation.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Det beror på en custom .dll fil du med all säkerhet använder dig av i form av någon modifikation.

Har samma problem som TS när det gäller att fel grafikkort visas och jag har då inga custom .dll filer och har verifierat cachen ett flertal gånger. Dock har jag bytt grafikkort sedan jag installerade det, men att behöva installera om spelet för detta känns ju ologiskt.

Medlem
Skrivet av tysk1:
Skrivet av IceDusT:

Det beror på en custom .dll fil du med all säkerhet använder dig av i form av någon modifikation.

Har samma problem som TS när det gäller att fel grafikkort visas och jag har då inga custom .dll filer och har verifierat cachen ett flertal gånger. Dock har jag bytt grafikkort sedan jag installerade det, men att behöva installera om spelet för detta känns ju ologiskt.

Har du sett till att få bort de gamla drivrutinerna till ditt förra grafikkort innan du satte i det nya och installerade drivrutinerna till det?

Medlem

Har du sett till att få bort de gamla drivrutinerna till ditt förra grafikkort innan du satte i det nya och installerade drivrutinerna till det?[/quote]

Självklart. Avinstallerat dem helt både via "unistall" och med drivesweeper. Till och med två gånger för att vara säker (; Jag märker dock inte av några problem med sjävla spelet, tycker bara det är skumt att det står "Radeon 5700 series" fortfarande, när jag har ett 6970.

Medlem

Inte bara du som har problem med det där. Många andra också. Står lite överallt på forum.

http://forums.bethsoft.com/index.php?/forum/117-v-skyrim/

Sen går du in på :

Skyrim Hardware and Software Issues Subforums

Där kan du läsa lite om alla möjliga problem och updates osv


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ändrade trådens namn.
Nästa gång du skapar en tråd försök gärna göra ett mer beskrivande trådnamn!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Ändrade trådens namn.
Nästa gång du skapar en tråd försök gärna göra ett mer beskrivande trådnamn!

Låt mig gissa, var rubriken "hjälp" eller "varför!"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar