Battlefield kunde blivit Gamecube-exklusivt

Robot
Battlefield kunde blivit Gamecube-exklusivt

Men på grund av obefintlig onlinestrategi blev det inget samarbete mellan Dice och Nintendo.

#dice, #nintendo


Medlem
Battlefield kunde blivit Gamecube-exklusivt

lol

Medlem
Skrivet av pEwE:

lol

+1

Medlem
Medlem

Oh my, hade det hänt hade vi säkert haft Miljöpartiet som styrt Sverige just nu.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Exklusivt? Det här med Dice vurmande för PC känns mer och mer icke genuint.

Medlem

Har inte läst källan men antar att det här var på Codename Eagle Stadiet och kanske till och med innan det?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Oh my, hade det hänt hade vi säkert haft Miljöpartiet som styrt Sverige just nu.

De gör ju i princip det


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

BF med nintendografik....åh herregud.

Medlem

inte för att vara elak men Dice vision skulle aldrig gå igenom på GameCube & Wii. Ialf inte hardcore.
Om jag får tycka så hade Battlefield blivit ännu en till meningslös GameCube/Wii FPS. Och även om det hade blivit ett bra spel på dessa konsoller så hade det hamlat i skuggan som alla andra 3rd party spel hos nintendo, och i slut ändan hade DICE gått i konkurs när kriserna kom till sverige 2006/2007

Skrivet av El Presidente:
Skrivet av MiLeS:

Oh my, hade det hänt hade vi säkert haft Miljöpartiet som styrt Sverige just nu.

De gör ju i princip det

Dom ställde sig på makthavarnas sida i typ en fråga?

Medlem

Haha, konstig tanke.

Medlem

Hah, skönt att det sket sig så Battlefield hamnade på pc ett tag


signatur

Game long and prosper

Medlem

ve och fasa xDb

Medlem

Min gissning är att Battlefield-serien inte skulle ha varit lika stor idag om det skulle ha varit exklusivt på Gamecube.

Medlem

Undrar hur mycket dealer som rykt för big N tack vare deras kassa intresse för online gaming.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av MachOne:

Min gissning är att Battlefield-serien inte skulle ha varit lika stor idag om det skulle ha varit exklusivt på Gamecube.

Precis min tanke... alla hade förlorat på det.

Man såg ju vad de lyckades få ut av förra generationens konsoler med "Battlefield 2: Modern Combat" och det var inget att hänga i julgranen. Så hade antagligen inte blivit särskilt mycket av det om det var runt tiden när GameCube:en var ny.

Medlem

Frågan är om det skulle gått lika bra för DICE.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar