Hideo Kojima: "Vi måste nog göra Metal Gear Solid 5"

Robot
Hideo Kojima: "Vi måste nog göra Metal Gear Solid 5"

Hideo Kojima erkänner att han och teamet nog blir tvungna att göra ett nytt Solid Snake-spel, men att han den här gången får mindre kontroll än någonsin.

#metal-gear-solid-5-4, #metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots, #metal-gear-solid, #metal-gear-solid-rising-2


Medlem
Hideo Kojima: "Vi måste nog göra Metal Gear Solid 5"

Han är ju credited som Director, Producer, Writer och Game designer på Wikipedia om MGS5. Så om det stämmer så blir det nog prima! Älskade MGS4 och lär nog älska Rising, man får ju trots allt gå rampage med katana.

Inaktiv

Han har ju babblat om att han inte vill göra MGS sedan 10år tillbaka, han får väl bestämma sig snart.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Tror att viljan att "inte göra ett till MGS" är att han vill "avsluta med stil", vilket jag tyckte MGS4 gjorde. Tänk om MGS5 mot förmodan blir en flopp, ja då kommer den nya generationen minnas MGS som ett skämt.

Fyran var ett bra avslut på en serie som började fantastiskt men spårade ur lite mer och mer för varje uppföljare. Ser hellre att Kojima gör ett nytt Snatcher/Policenauts, eller (OMG!) något helt nytt. Låt Snake vila i frid nu.

gnu
Medlem

Då måste ju mgs5 bli nån sorts prequel då han har förstört solid snakes chanser till uppföljare efter mgs4.

Medlem

De får gärna komma med mer Metal Gear Solid spel!
Just nu väntar jag på Metal Gear solid HD collection som är på väg med posten från Hongkong. Där kommer jag få ska spela Snake eater och peacewalker för första gången!!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Fyran var ett bra avslut på en serie som började fantastiskt men spårade ur lite mer och mer för varje uppföljare. Ser hellre att Kojima gör ett nytt Snatcher/Policenauts, eller (OMG!) något helt nytt. Låt Snake vila i frid nu.

Snatcher/Policenauts uppföljare hade ju varit guld värt!
Men som vi vet så kommer Kojimas fans att tvinga han att göra ett nytt MGS spel.

Medlem
Skrivet av matte89:

Han har ju babblat om att han inte vill göra MGS sedan 10år tillbaka, han får väl bestämma sig snart.

Som jag förstått det så är det inte han som vill göra fler MGS. Det är kostymerna med pengar som är på honom.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Kan inte vara kul att komma att behöva jobba på ett spel som man inte vill göra och då inte få det inflytande som man bör ha. Inte konstigt att han är bitter.

MGS1 är ju också det bästa spelet i serien. Men visst, säger inte nej till en femte del

Medlem

Låter helt rätt! kommer aldrig få nog av Metal gear serien!!

Medlem

ja det är synd att spel branschen inte kan få ha samma frihet som tex film branschen. Stora film skapare gör dom filmer som dom känner för medans spel skaparna är mer slavar under någon stor penga fabrik =(

1
Skriv svar