Spelsverige domineras av unga män

Medlem

Jag bryr mig inte om det är en man eller kvinna som jag spelar mot eller med i ett spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Löjligt stor skillnad mellan könen, känns väl otroligt att säga så här. Men indelningen skulle lika gärna kunna vara SminkSverige domineras av Kvinnor. Tycker det är lite synd dock, är spelmarknaden bara riktigt mot det manliga könet?

Medlem

Hur har 34 kvinnor tagit sig hit?? Vi måste få bort dom! STÄDA BORT DOM! *sträcker sig efter kvasten*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Inaktiv
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Snarare så att det är tonåringar som spelar mest. Barn är man vid 12 och under. För mig att det va mest 15~ som hade högst stapel i diagrammet.

Själv är jag nästan 30 och spelar mer än vad jag borde göra och jag är säkert inte ensam om detta.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Medlem

Tycker ärligt talat att detta är väldigt konstigt... varför är det så få kvinnor som spelar?

Ser man tillbaka i historien så är det lätt att förstå... men samtidigt med tanke på vart vi "borde" vara idag så är det helt obegripligt.

Skrivet av Exxo:

Tycker ärligt talat att detta är väldigt konstigt... varför är det så få kvinnor som spelar?

Med tanke på det hätska bemötande de få tjejerna i denna tråd har fått så är jag inte speciellt förvånad, tyvärr...

Medlem
Skrivet av robineng:

Är väl snarare sånt där tänk bland många som får tjejer att undvika spel.

jag tror inte att någon tjej skulle undvika spela pga det... man måste inte göra reklam för sitt kön, och det är just det som "vanliga"/"bra" speltjejer inte gör enligt mig :>

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Snarare så att det är tonåringar som spelar mest. Barn är man vid 12 och under. För mig att det va mest 15~ som hade högst stapel i diagrammet.

Själv är jag nästan 30 och spelar mer än vad jag borde göra och jag är säkert inte ensam om detta.

Ursäkta, jag menade tonåringar. Eller vuxna då! Men i åldrarna ~15 iaf!

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Sunt förnuft o se vilka spel som säljer mycket.

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av KatOne:

Kul att äntligen ha fått det statistiskt bevisat att FZ är sveriges största sausagefest

""Korv avser vanligen en livsmedelsprodukt som innehåller kött och som tillverkas i avlång form. Korvar finns i olika storlekar, med olika köttråvaror eller vegetariska råvaror och andra ingredienser. Beroende på typ av korv äts de varma eller kalla, som huvudrätt, tilltugg eller smörgåspålägg, och kan endera vara ett billigt baslivsmedel eller en lyxprodukt."

Hur fick du till det nu?

Dina kräftskivor måste slå rekord.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Sunt förnuft o se vilka spel som säljer mycket.

Bästa källreferensen nånsin.

Dude, get real

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Med tanke på det hätska bemötande de få tjejerna i denna tråd har fått så är jag inte speciellt förvånad, tyvärr...

Jag läste hela tråden efter att jag såg dig skriva detta. Jag hittade ett (1) inlägg som jag skulle kunna klassa som hätskt. Det jag ser är snarare en vanlig dag i fz:s kommetatortrådar. Och då är FZ en vuxnare sajt än många andra spelsajter. Det är inte rimligt att förvänta sig att alla ska stå i givakt för att det ramlar in lite kvinnor och skriver inlägg. Diskussionen böljar fram och tillbaka och emellanåt blir folk hätska och gör påhopp, det är så det är och det är så alla grabbs kommer fortsätta behandla varandra i händelse av att alla kvinnor skulle bli tårögda och springa härifrån. Vi utsätter alltså inte kvinnor för en hårdare behandling än vi ger oss själva.

Vi önskar natuligtvis att hålla så hög nivå som möjligt med respekt för varandra och den strävan är dagliggöra eftersom när man väl gjort etablerade medlemmar rumsrena så måste man ta tag i alla nya som dyker upp. Hela tiden.

Gud bevare oss.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

+1


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Sunt förnuft o se vilka spel som säljer mycket.

Bästa källreferensen nånsin.

Dude, get real

Se artikel, pucko!

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Sunt förnuft o se vilka spel som säljer mycket.

Bästa källreferensen nånsin.

Dude, get real

Se artikel, pucko!

Personangrepp nu också, ökar ditt påstående ännu mer.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Men i grund och botten så kan ju tjejer skapa sina egna communitys. Din inställning om att ni 'inte får det' låter som något från 1800-talet. Det är inte så att killar håller tjejer i något koppel. Ni är fria att göra vad ni vill.

Hade tjejer faktiskt i gemen varit teknikintresserade som killar så hade många fler gjort egna små organisationer/servrar/klaner.

Men det är ni inte. Visst, vissa tjejer är det, men en försvinnande liten skara. Och om vi nu låtsas att du har rätt, för argumentets skull, att egentligen så finns en enorm massa anonyma tjejer därute som bara väntar att få spela spel i en mer lugn miljö så framstår ju tjejer som väldigt svaga varelser om de är så mentalt klena att de inte kan mobilisera sig om de inte är nöjda med något utan istället gnäller på internet och lägger ner allt. Vilken förlorarinställning.

Inser att jag svarar lite sent på detta, har inte varit inloggad. Självklart tycket inte jag att kvinnor ska få någon sorts särbehandling för att de är "svaga varelser". Nu är det ju dock så att det är sexistiska kommentarer jag syftar på - något som grabbarna oftast inte riktar mot andra grabbar, utan mot tjejer. I spel då menar jag. I samhället är det ganska lika med sexistiska kommentarer från båda sidor. När jag sa att kvinnor inte "får lov" att vara med så syftar jag enbart på en mentalitet som många män har. Alltså inte att kvinnor inte kan vara med i alla fall. Det blir ju klart tröttsamt efter ett tag, som med den där tjejen du skrev om som fick höra en del våldtäktsskämt. Är man en svag varelse för att man inte orkar höra sånt gång på gång? Det tycker inte jag. Jag tycker det svaga ligger hos dem som inte kan sluta upp med skämten och inse att det är en människa som spelar, inte bara en "tjej". Att det finns fler teknikintresserade killar än tjejer har absolut inte att göra med vilket kön man tillhör, utan hur man blir uppfostrad. Hur man blir uppfostrad har sorgligt nog ofta med kön att göra. Vilket i min mening är helt galet.


signatur

”Halvt nerdödad.”

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Sunt förnuft o se vilka spel som säljer mycket.

Bästa källreferensen nånsin.

Dude, get real

Se artikel, pucko!

Personangrepp nu också, ökar ditt påstående ännu mer.

Sluta vika av från ämnet bara för att slippa erkänna att jag har rätt. Tog du åt dig för ett så oskyldigt ord som pucko? Ja ta åt dig, gärna för mig.

Medlem
Skrivet av glodlamp:
Skrivet av Sethernis:

Men i grund och botten så kan ju tjejer skapa sina egna communitys. Din inställning om att ni 'inte får det' låter som något från 1800-talet. Det är inte så att killar håller tjejer i något koppel. Ni är fria att göra vad ni vill.

Hade tjejer faktiskt i gemen varit teknikintresserade som killar så hade många fler gjort egna små organisationer/servrar/klaner.

Men det är ni inte. Visst, vissa tjejer är det, men en försvinnande liten skara. Och om vi nu låtsas att du har rätt, för argumentets skull, att egentligen så finns en enorm massa anonyma tjejer därute som bara väntar att få spela spel i en mer lugn miljö så framstår ju tjejer som väldigt svaga varelser om de är så mentalt klena att de inte kan mobilisera sig om de inte är nöjda med något utan istället gnäller på internet och lägger ner allt. Vilken förlorarinställning.

Inser att jag svarar lite sent på detta, har inte varit inloggad. Självklart tycket inte jag att kvinnor ska få någon sorts särbehandling för att de är "svaga varelser". Nu är det ju dock så att det är sexistiska kommentarer jag syftar på - något som grabbarna oftast inte riktar mot andra grabbar, utan mot tjejer. I spel då menar jag. I samhället är det ganska lika med sexistiska kommentarer från båda sidor. När jag sa att kvinnor inte "får lov" att vara med så syftar jag enbart på en mentalitet som många män har. Alltså inte att kvinnor inte kan vara med i alla fall. Det blir ju klart tröttsamt efter ett tag, som med den där tjejen du skrev om som fick höra en del våldtäktsskämt. Är man en svag varelse för att man inte orkar höra sånt gång på gång? Det tycker inte jag. Jag tycker det svaga ligger hos dem som inte kan sluta upp med skämten och inse att det är en människa som spelar, inte bara en "tjej". Att det finns fler teknikintresserade killar än tjejer har absolut inte att göra med vilket kön man tillhör, utan hur man blir uppfostrad. Hur man blir uppfostrad har sorgligt nog ofta med kön att göra. Vilket i min mening är helt galet.

Visst, vi kan hålla med varandra på att det finns en bit kvar att gå i Sverige, men nu byter du tema. Poängen jag gjorde var inte att försvara idioterna som höll på med våldtäktsskämt. Ingen tvingade tjejen att vara med i klanen och till slut så hoppade hon av.

Min poäng var att om killars mentalitet i dessa frågor är bristfällig så borde tjejer skapa sina egna organisationer/klaner istället för att gnälla. Men i min mening är huvudproblemet att extremt få tjejer är teknikintresserade, så därav tvingas många tjejer att spela med killar.

Du tror istället att få tjejer spelar på grund av förtryckande strukturer etc, men om så vore fallet så är ju tjejer svaga varelser, om de inte kan stå emot mental press och organisera sig? Men denna teori som du kommer med grundar sig på att många tjejer i grunden är spelintresserade.

Jag menar istället att huvudproblemet är att de inte är det till att börja med, och att mindre har att göra med vad killar säger eller gör. Och det betyder inte att jag försvarar idioter bland killar. Men det betyder att jag säger att det inte kommer bli bättre förrän tjejer själva tar förändringen i sina händer och inte bitchar på internet och lägger ned allt. För det är, som tidigare fastlagt, en total förlorarinställning.

Det är nog dags för en del tjejer att sluta spruta ut en massa ursäkter om barndom etc för deras misslyckande i olika situationer. Klart att hur samhället ser på könen etc har en roll, men om man på förhand accepterar dessa normer och använder dem som ursäkt så kommer man ingenvart.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av cinderella:

Som jag sagt tidigare. MW3 säljer mycket just för att det är barn som spelar spel mest.

Skriv gärna din källa på det.

Dina egna påståenden räcker inte.

Sunt förnuft o se vilka spel som säljer mycket.

Bästa källreferensen nånsin.

Dude, get real

Se artikel, pucko!

Personangrepp nu också, ökar ditt påstående ännu mer.

Sluta vika av från ämnet bara för att slippa erkänna att jag har rätt. Tog du åt dig för ett så oskyldigt ord som pucko? Ja ta åt dig, gärna för mig.

Jag valde att inte svara på att jag skulle läsa artikeln eftersom jag har redan läst den och där står det ingenstans om att något enskilt spel skulle huvudfaktor över att så många killar spelar.

Det står inte ens om ett enda spel överhuvudtaget, det står bara att x% pojkar spelar medans x% flickor spelar.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Visst, vi kan hålla med varandra på att det finns en bit kvar att gå i Sverige, men nu byter du tema. Poängen jag gjorde var inte att försvara idioterna som höll på med våldtäktsskämt. Ingen tvingade tjejen att vara med i klanen och till slut så hoppade hon av.

Min poäng var att om killars mentalitet i dessa frågor är bristfällig så borde tjejer skapa sina egna organisationer/klaner istället för att gnälla. Men i min mening är huvudproblemet att extremt få tjejer är teknikintresserade, så därav tvingas många tjejer att spela med killar.

Du tror istället att få tjejer spelar på grund av förtryckande strukturer etc, men om så vore fallet så är ju tjejer svaga varelser, om de inte kan stå emot mental press och organisera sig? Men denna teori som du kommer med grundar sig på att många tjejer i grunden är spelintresserade.

Jag menar istället att huvudproblemet är att de inte är det till att börja med, och att mindre har att göra med vad killar säger eller gör. Och det betyder inte att jag försvarar idioter bland killar. Men det betyder att jag säger att det inte kommer bli bättre förrän tjejer själva tar förändringen i sina händer och inte bitchar på internet och lägger ned allt. För det är, som tidigare fastlagt, en total förlorarinställning.

Det är nog dags för en del tjejer att sluta spruta ut en massa ursäkter om barndom etc för deras misslyckande i olika situationer. Klart att hur samhället ser på könen etc har en roll, men om man på förhand accepterar dessa normer och använder dem som ursäkt så kommer man ingenvart.

Du jag kan hålla med om en hel del av det du skriver. Jag tycker absolut att man inte ska gnälla - utan istället skapa egna communities (vilket många tjejer faktiskt gör). Man ska absolut inte avstå från att spela (om man tycker det är kul) bara för att man stöter på några idioter. Du skriver att tjejer inte är så intresserade av spel till att börja med, men menar du då att killar är det? Att det finns fler spelintresserade killar än tjejer beror väl snarare på att innehåll och marknadsföring riktas mot killar. Killar är inte "by default" intresserade av spel för att de är killar.
Vill tillägga att teknikintresse och spelintresse inte nödvändigtvis går hand i hand. Man behöver inte vara teknikintresserad för att spela spel. Man kan spela spel för att man tycker det är kul. Så att du skriver att "extremt få tjejer är teknikintresserade" är ganska onödigt. Har svårt att tro att alla killar som spelar spel är teknikintresserade.


signatur

”Halvt nerdödad.”

123
Skriv svar