FZ:s Battlefield 3-server

Skägg.
10 Chambers
FZ:s Battlefield 3-server

Hej!

Tillsammans med Svenska PC Gamer och Onlinegamer.se har vi satt upp en #Battlefield 3-server med plats för 64 spelare och just nu rullar spelläget Conquest. Vi har också dragit igång en FZ-pluton, den lär fyllas snabbt eftersom det bara finns 100 platser men vi startar fler om så behövs.

FZ & PC Gamer-server
FZ-plutonen (Full)
2nd pluton (full)
[http://battlelog.battlefield.com/bf3/platoon/2832655241035076882/ 3rd pluton)


signatur
Medlem

Hm, jag får 404-problem när jag klickar på länken till servern :S


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Skägg.
10 Chambers

Här ser den ut att funka


signatur
Medlem

Jaow, nu funkar det här med! Säkerligen en server-överbelastning.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Gött blev precis klar med nedladdningen!

Medlem

Jag har patchat upp servern till R6 patch.

- End of round crash fix
- Connection fix to avoid players occasionally being rejected during a join attempt
- Ghost server fix
- Enhanced kick reasons to better match situations for which they are issued

Medlem

Det här kommit lite synpunkter angående servern och jag passar på att skriva in reglerna.
Nu hjälps vi åt att skapa en bra stämning tycker jag!

Regler för PC Gamer och FZ spelservrar

1. Ge inte andra spelare nedåtlåtande kommentarer. Hävda er får ni göra på annat håll.
2. Vi spelar för att ha kul. Det är inte dödligt allvar. Alla har varit nybörjare någon gång, hjälp till istället.
3. Bryter man mot reglerna blir man först kickad. Fortsätter man bryta mot reglerna är det en tempban som gäller. Fortsätter man även efter denna blir man permbannad.
4. Fusk = permban.
5. Har man synpunkter på servern tar man dessa i forumen för PC Gamer och FZ där det finns trådar för det.
6. Va glad och ha kul! Hjälp till att skapa en bra stämming på servern så blir det flera stammisar och man träffar skönt folk som man vill spela med fler gånger.

Mvh Victor och Max ifrån Onlinegamer.se

Medlem

Har inte ännu kommit på vilka regler som gäller i Multiplayer. Vilka motståndarna är (brandgula tror jag) och varför man ofta blir nedskjuten just när man spawnar. Man hinner ju inte ens blinka.

får också 404-problem


signatur

Det var detta...

Medlem

Ny patch på servern

Fix for rubber banding
- TDM/SQDM spawn point fix
- 2 crash fixes in end of round
- Fix for connection problem when joining password protected servers
- Removed 'vars.allUnlocksUnlocked'. Once ranked server settings are enforced, this may come back in some form.

Dessvärre verkar patchen göra att servern inte syns i battlelog : (
Provar att installera om. Återkommer så fort den är uppe igen.

Medlem
Medlem

Har lagt in Teheran Highway igen efter som den ska vara spelbar igen. Vi provar!

Medlem

Sorry, that page doesn't exist!

Medlem

Är servern nere? Hittar den inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag fick lägga till en gång till i favoriter efter jag installerade om servern.

Här är direktlänken igen

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/f0fc0057-5a...

Medlem

Länken längst upp måste fixas till: Sorry, that page doesn't exist
Ska vara samma som din sista länk.

Inte konstigt att det står: 0 / 64 Players

Nä, nu ska jag ut på FZ och bli kattmat.

--------------------
Nå,ä, inga spelar på Fz men provade multiplayer ändå och det gick ovanligt bra. Steg rätt kraftigt i graderna på att springa och laga tanks. Jo, jag sprang och skjöt, körde flygplan, tanks, helikopter mm men som vanligt tröttnade jag snabbt på multiplayer-delen. Är nog för gammal för att tycka stress är kul.


signatur

Det var detta...

Medlem

R8 Patchen rullar på servern

Crashfixes
RCON bugfixes; banList.add can now ban on player name
Fixes for team & squad handling, both during and between rounds

bf3.onlinegamer.se är den säkraste länken att använda efter som den kollar vi av regelbundet om den funkar.

Medlem

Patch R9 ställer till problem verkar det som och servern vill inte dyka upp i battlelog. Återkommer när problemet är åtgärdat.

Medlem

Servern är tillbaka uppe igen! Leverantören råkade disponera ut patchen för tidigt som vi hoppas ska stoppa alla "randomcrashes" som drabbar servrarna efter R8 patchen. Vi får hoppas att R9 ordnar det när den släpps någon gång snart.

Uppdatera era favoriter med den här länken:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/787acf0d-53...

Medlem

Servern uppdaterad till R9 idag och den syns i battlelog. bf3.onlinegamer.se funkar som vanligt. Glöm inte att lägga till som favorit

Change Log Server-side R9:
* Support for unranked servers (vars.ranked)
* Ranked servers have a few settings as read-only (see documentation)
* Unranked servers allow changing of all settings
* Reintroduced vars.allUnlocksUnlocked for unranked servers
* The game server will parse all of Startup.txt even if an error is encountered
* vars.roundStartPlayerCount / vars.roundRestartPlayerCount handling rewritten to be more natural
* vars.maxPlayers cannot be used to go past the server's max number of slots any more
* Security updates to the game server
* Fixed several server crashes, hangs, and a 10-second stall - all of which which would make the server drop every player
* vars.gamePassword can only be invoked during server startup, not while the server is already running
* vars.teamKillCountForKick 0 will disable team kicking instead of kicking people frivolously
* banList.add would sometimes crash; fixed now
* EOD bot scoring exploit fix

Medlem

Nya länken till servern. Vi fick installera om IGEN, ingen smärtfri verksamhet det här med BF3 servrar verkar det som : (
Nya länken http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/ed275e02-4b...

Medlem

signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Jaha, nu har DICE skickat ut ännu en patch som inte fungerar. R10 lades på servern och nu syns den inte i battlelog igen... Återkommer när det har rullat tillbaka....

Medlem
Skrivet av Paska:

Jaha, nu har DICE skickat ut ännu en patch som inte fungerar. R10 lades på servern och nu syns den inte i battlelog igen... Återkommer när det har rullat tillbaka....

*edit. Lyckades köra en rollback, nu syns den igen.

Medlem

Hehe såg det. En halvtimma efter du dragit blev servern full efter som folk började ansluta innan BF3 torsdag drog igång Nu verkar det vara tryck igen på servern.

Medlem
Skrivet av Paska:

Hehe såg det. En halvtimma efter du dragit blev servern full efter som folk började ansluta innan BF3 torsdag drog igång Nu verkar det vara tryck igen på servern.

Hehe

Medlem

Varför är det ingen som spelar på servern längre?

Medlem
Medlem

Ja det var lite lågt med spelare ett tag där, senaste dagarna/kvällarna har det ökat igen. Vi har en omrösting för vilka gamla kartor som ska rulla tillsammans med de nya som släpps idag. Vi kör de nya 24/7 ett par dagar så alla hinner komma in i det nya materialet. Ni hittar omröstningen här http://www.pcgamer.se/forum/wwwpcgamerse/pc-gamer-sverige-bf3...
Vi kör även BF3 torsdag nu den 15:e. Vi ses på servern!

12
Skriv svar