Skyrim-Modifikationer, del 1

Medlem
Skyrim-Modifikationer, del 1

Eftersom alla andra gjorde det förra veckan, så tar jag och gör det nu när det har svalnat av lite. Här är de modifikationer som jag inte klarar mig utan, som gör Skyrim till en lite finare upplevelse.

1. FXAA Post Process Injector
"Enhance your graphics with a variety of post processing effects, including bloom, sharpen, technicolor, sepia, tonemap, vignette, and more."

Här är min config, och ett smakprov.

2. - Arrowsmith
"Arrowsmith allows you to craft arrows in bundles of 50. All arrow recipes appear in the MISC section while at a forge."

3. Improved Water
"Vanilla textures, brought up to 1024x1024. Gives the water a slower, yet more rippled look."

4. XCE Detailed Faces v2, No More Blocky Faces, Detailed Lips, High Quality Eyes
"This little mod increases the face detail of the human and elven races, male and female."

Följer upp med flera som tiden går.

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skyrim Modifikationer - om Boomer själv får välja

Jag följde en "guide" på bethesdas forum och enligt OP så skulle man förlorat marginelt med fps. Hans dator var dessutom något "sämre" än min. Han hade nog lite bättre CPU men jag har bättre gfx. MEN jag vet inte vad som blev fel för jag förlorade runt 20-30 FPS på ställen jag låg 60+ på så jag ändrade tillbaka till det jag hade innan (vilket är det som står nedan), dock skulle jag vilja testa de saker du länkat till nu (om inte skyrim nexus var offline). Har redan ett par moddar men en verkar förstöra transportkillen som kör en till alla stora städer.

Vad har du för specs och vad har du grafikinställningar i skyrim?
Jag kör mitt i:
1920x1080
AA = off
AF = off
Alla Details är på High med allt under "Water" ibockat.
FXAA är Off (enligt forumet så var den i grundutförande helt fu*kad tydligen så jag lämnar den av även utan ini tweaksen)
Under Object Detail:
Så är alla saker där skruvade till högsta.
"Distanse Object Detail" är på High och Object Detail Fade är inte ibockad.

Medlem

fullstorlek

HD4870
Phenom II X3 720 @ X4 3.2GHz
4GB 1600MHz


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Lade in FXAA Post Process Injector igår, jäklar, det var ju som natt och dag, det var förbaskat "urvattnat" innan, nu ser det skitnice ut.
Måste bara tweaka settingsen lite, det var lite FÖR färglatt/sepiatonat med preset 4. Din ser ju bra ut, är det nån av presetsen eller har du tweakat själv?

Ujuj, måste 100%:a Saints Row: The Third också, -för många spel, för lite tid,


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Den är baserad på preset 4, men har tweakat själv.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tack för feedbacken om inställningarna. Du råkar inte hålla koll på din fps medans du spelar Boomer?

En annan sak jag undrar... vilken version av FXAA Post Process Injector... använder du? I 1.2 vad FXAA aktiverat men har blivit permanent AV aktiverat i 1.3.
Trodde hela saken med modden var att just ha FXAA på.
Inte för att jag vet vad det är, men namnet är missvisande om de inte har den funktionen på.

Skrivet av SkyrimNexus:

Version 1.3 Notes
FXAA is permanently disabled with version 1.3 due to instability. (Revised FXAA script provided by Sephious.) If you wish to enable FXAA, either use Skyrim's built-in version or revert to version 1.2.

edit Jag installerade 1.3.
Vet visserligen inte om det skulle vara någon visuell skillnad mellan 1.2, som har FXAA på eller 1.3 som inte har FXAA men det ser bättre ut med dessa mods iaf. Inte lika grått och dystert.

Medlem

Hmm, den dära configen du postat ser ut att vara exakt samma värden som preset fyra, blitt någe fel eller?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Den enda riktiga skillnaden är väl att jag har stängt av Sepia-effekten.

@Fuidama: Ligger runt 50-60, kan sjunka en del i städer. FXAA har inte påverkat det något åtminstone.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar