Skyrim uppdaterat

Robot
Skyrim uppdaterat

Pc-versionen uppdaterad – men den "riktiga" patchen släpps först nästa vecka.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim uppdaterat

Jag blev iallafall grymt förbannad när de (trots att jag hade stängt av funktionen för autouppdateringar) patchade skyrim.exe. Skojigt att gå från någon krash då och då, till helt krashfri och sen krasha mer än någonsin efter skyrim.exe uppdateringen. Blir att vänta på den riktiga patchen och hoppas den löser problemen, annars då blir det väl att skippa achievements och fixa en fungerande .exe på "annat sätt". Trist att pirater kommer undan utan problem medans vi betalande kunder får lida. *suck*

Medlem

"som Behtesdas Peter Hines twittrade om häromdagen."
Behtesda?
PETER Hines? Pete! Pete heter han!

Edit: Detta kanske förklarar varför jag börjat crasha plötsligt...

Medlem
Redaktör
Skrivet av Luciphear:

"som Behtesdas Peter Hines twittrade om häromdagen."
Behtesda? PETER Hines? Pete! Pete heter han!

Snabbare fingrar än hjärna.


signatur
Medlem

360 versionen är allt bra knasig för mig, kan sitta å spela oavbrutet vissa dagar medans andra så fryser spelet vid loadscreen 5 gånger på 4 timmar =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hmm, en patch som gör mer skada än nytta? Nej tack!

Medlem

Förstår inte varför de ska blocka LAA? Har 16GB minne på datorn och inget swapminne, på 2GB låser sig spelet då och då, på 4GB gör det inte. Men det är väl tur att jag redan klarat spelet så slipper jag lira tills några feta mods kommit.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelet i sig är ju helt ok, dock den sk. pc anpassade versionen är ju ett hån mot PC'n som plattform. Blir spyfärdig på Bethesda som förlitar sig helt på moddare att fixa deras skitversion.

Medlem

Bra jobbat.....

Medlem

Visst har man råkat ut för en hel del buggar. Men inget som gjort spelet ospelbart. Och nu har man ju vant sig vid att trycka på F5 i jämna mellanrum så man inte tappar så mycket om spelet skulle säcka.

Allt som allt en riktigt trevlig upplevelse än så länge. Ca 90 timmars speltid och jag har inte ens börjat på main quest chain.

Medlem

Undrar om det är någon mer än mig som har questet Investigate Bards Collage, och efter att man har gjort questen där så har snubben fortfarande en pil ovanför huvudet och i misc står det fortfarande Investigate Bards Collage... :/

Samma med Thief guilden, Become a full member of the thief guild. Gjort alla quest där förutom att hitta alla 24 av Stones of Barenziah. Måste man göra det för att bli full medlem eller?

Medlem

Det är bara att använda den tidigare versionen av TESV.exe så funkar LAA perfa.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Måste faktiskt säga att det var ett tag sen jag tryckte "Quit" i spelet. Det verkar sköta av sig självt

Medlem

Ska jag vara ärlig så köpte jag spelet för någon dag sen. Inte ens öppnat plasten.. Vadå, jag laddade hem spelet innan och nu gick jag o köpte det. Jag gör med crack, det gör jag.. men jag har då iaf köpt spelet. Jag tänker då f*n mig inte använda steam...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Det har kraschat ca 2 ggr på runt 50+ timmar, vissa har tur vissa har otur :/

Medlem

Har spelat runt 90 timmar och spelet har fryst sig 5 gånger och ett sidouppdrag har buggat ur så jag inte kommer kunna klara det. Men annars så har det fungerat ganska så bra.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Det har kraschat ca 2 ggr på runt 50+ timmar, vissa har tur vissa har otur :/

För mig handlar det inte om krasher utan om att det helt enkelt inte är optimerat för PC. Speciellt spelets UI och motor...

Medlem
Skrivet av Kuci:

Det har kraschat ca 2 ggr på runt 50+ timmar, vissa har tur vissa har otur :/

Jag har spelat i strax över 60 timmar och det är så olika. Ibland kan jag spela i 10 timmar i sträck utan att det kraschar. Igår satt jag och lira i cirka 2 timmar och då kraschade spelet 14 gånger. Och då har jag ändå optimerat spelet så gott det går med inställnings-tweaks osv.
Helt sjukt faktist.

Inaktiv

det där att man måste bläddra en kvart i menyer bara för att dricka nån health restore potion suger

Medlem

Spelet kraschade precis hårt, fick en bluescreen där det stod "Fatal error bla bla", som jag aldrig fått tidigare innan nya patchen. När ert spel hänger sig, blir det bara fryst då eller har ni också upplevt bluescreens med nya patchen?

PaZ
Medlem

Jag kunde inte spela alls igår kväll på grund av den hemliga minipatchen. Jag har inte använt någon mod eller LAA, men spelet vägrade starta överhuvudtaget. Funkade efter att jag verifierat min steam-cache, men då försvann alla spelinställningar på köpet. härlig patch...

AW8
Medlem

Är mycket nöjd, maxar nästan spelet och får bara några enstaka krascher, och de händer så gott som alltid när spelet ändå autosave'ar.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Skyrim är underbart!


signatur

Meep!

PaZ
Medlem
PaZ
Medlem
Skrivet av Phobo:

Skyrim är underbart!

Jo, så är det ju. Det är därför man blir frustrerad när det inte funkar

Testpilot

Tvungen att köra med nya LAA patchen annars krashar spelet varje gång jag tar fasttravel då jag har lagt in snyggare texturer och annat.
Kör man utan mods & LAA får man crash to desktop lite då o då med lite förvarning då minnet tar slut för då laddas inte vissa texturer.

Medlem

Enda bug jag stött på var att min häst spontant sköts iväg som en kanonkula från ett berg, flög halvägs whiterun och krasha in i några klippor och dog. Visst rök 1000 spänn på nån sekund men fan va man garva!

Medlem

Buggar lite här o där, inga gamebreakers dock.

Värsta jag varit "utsatt" för var att jag på en av mina karaktärer inte kan använda carriage för att åka mellan städer, eller åka till städer jag inte varit. Dock, det gör ju bara att jag kan upptäcka mer när jag får springa istället :).

Som en annan ovan, jag har spelet liggande men använder en crackad exe. Orkar inte med Steam, eller LAA-blockar som det här. Att dom gjort det omöjligt efter patch ar ju fanimig retarderat. Inte konstigt att folk tankar hem på PC istället för att köpa.

12
Skriv svar