Lustiga händelser i Skyrim *spoilers*

Medlem
Lustiga händelser i Skyrim *spoilers*

Tänkte skapa en tråd där vi postar roliga händelser som skett då vi spelat Skyrim (vilket jag förmodar att många gör just nu?!)

-wall-of-text-of-doom-

Börjar med min egna; Jag hade gjort questchainen "The Frosworn Conspiracy" i ca 2½ h, som bland annat innebär bli anklagad för mord och kastad i fängelset, där man tvingas göra quest åt "The Forsworns" ett gäng förrädiska "outlaws". Motvilligt gjorde jag dessa quest, de är nord- hatare och jag spelar som nord (OFC) Sista questet innebär att man tillsammans med dessa bryter sig ut ur fängelset, kommer ut i staden och dödar en massa vakter innan de flyr.
När dem gått igenom stadens portar så förmodade jag att de skulle despawna och försvinna, men jag tänkte att jag trots allt skulle gå efter, så jag lämnade också staden.
Det visade sig att de inte despawnar utan de springer faktiskt hela vägen till sitt camp ute i skogen (rätt lång väg för övrigt). Så jag sprang efter, sköt pilar i ryggen på dem. Hade ihjäl kanske 4-5 stycken av totalt 30~ man innan de sprang upp i skogen. Väl inne i skogen blir de attackerade av en random björn som har ihjäl minst 3st.
Jag själv står och garvar åt detta och fortsätter att skjuta mot dem när det hela blir ännu mer random när en drake dyker upp, random world event. Draken ignorerar mig och anfaller 'The Forsworns' istället, och dödar de flesta av dem.
Till slut flyger draken iväg och björnen blir dödad. Jag springer efter och jagar de sista 4 av dessa vildar. Lyckas döda alla bortsett från 1, det är en npc vid namn 'Madanach' som för övrigt är en av ledarna över The Forsworns. Jag sätter 3 pilar i ryggen på honom, han är väldigt nära att dö, endast en pil till så är han borta - När en assassin plötsligt hoppar fram ur buskarna (Ja, jag är eftersökt av 'The Dark Brotherhood' som har kontrakt på att döda mig) jag tvingas besegra denna lejda lönnmördare men när jag är klar så har Madanach lyckats springa ifrån mig. Jag har inte stamina för att springa ikapp, och jag når inte honom med pilbågen. Så jag ser honom långt borta sprinta iväg med 3 pilar i ryggen och han klarar sig, precis som i en film.

Jag tyckte detta var oerhört underhållande, samtidigt som det visar hur de verkligen lyckats hålla Skyrim levande. I <insert vilket random scriptat spel som helst> så hade detta inte skett, istället hade det alltid slutat på samma vis, npc's despawnar efter quest etc. Tycker verkligen att detta är en av de bättre sakerna i Skyrim.

Medlem

Värt att tillägga att jag hittade Madanach circa 20 minuter senare efter att ha sprungit runt i skogen och letat efter honom. Såg ett ljus från en frostbolt stiga upp mot skyn plötsligen, så jag rusade dit och där stod Madanach med 1% hp och slogs mot ytterligare en björn.

Hade ihjäl björnen snabbt som fan så jag kunde avsluta Madanachs liv personligen : )

Medlem

Vet inte om det ska vara så, men i Winterhold (som verkar väldigt kallt), kom helt plötsligt en kurir springande fram till mig mitt i en snöstorm för att leverera ett brev. Dock endast iklädd kalsonger och en mössa!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vet inte om det ska vara så, men i Winterhold (som verkar väldigt kallt), kom helt plötsligt en kurir springande fram till mig mitt i en snöstorm för att leverera ett brev. Dock endast iklädd kalsonger och en mössa!

Najs ju! Det är däremot något jag stör mig rätt mycket på, är ju vinter på många håll i Skyrim och ändå lallar folk runt i typ klänningar och allmänt tunna kläder, till synes oberörda av kylan.

Inaktiv
Skrivet av devvis:
Skrivet av redruM:

Vet inte om det ska vara så, men i Winterhold (som verkar väldigt kallt), kom helt plötsligt en kurir springande fram till mig mitt i en snöstorm för att leverera ett brev. Dock endast iklädd kalsonger och en mössa!

Najs ju! Det är däremot något jag stör mig rätt mycket på, är ju vinter på många håll i Skyrim och ändå lallar folk runt i typ klänningar och allmänt tunna kläder, till synes oberörda av kylan.

Nords 50% resistance to cold!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Vi är nords, inte faN springer vi runt i shorts osv i vinter?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av devvis:
Skrivet av redruM:

Vet inte om det ska vara så, men i Winterhold (som verkar väldigt kallt), kom helt plötsligt en kurir springande fram till mig mitt i en snöstorm för att leverera ett brev. Dock endast iklädd kalsonger och en mössa!

Najs ju! Det är däremot något jag stör mig rätt mycket på, är ju vinter på många håll i Skyrim och ändå lallar folk runt i typ klänningar och allmänt tunna kläder, till synes oberörda av kylan.

Nords 50% resistance to cold!

Tveksamt om 50% räcker dock

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Vi är nords, inte faN springer vi runt i shorts osv i vinter?

För i helvete, är du viking eller?

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Vi är nords, inte faN springer vi runt i shorts osv i vinter?

För i helvete, är du viking eller?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av andreashal91:

Vi är nords, inte faN springer vi runt i shorts osv i vinter?

För i helvete, är du viking eller?

haha, nej Jag är kärring!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Dubbelmoralen i skyrim slår mig med häpnad varje gång. Anställd av legionen som jag är valsar jag runt utan konsekvenser i städer med stormcloaks i kontroll. Människor som ena stunden avskyr mig är enormt trevliga när ja möter dem nästa gång.

Roligast är ändå hästen eller hästarna, min karaktär har en tendens att avverka dem på löpande band. Ibland skenar de iväg efter en drake, ibland när jag dismountar flyger de iväg och avlider av fallet!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

1
Skriv svar