Rage-demo ute och på gång
håller med föregående, vem är intresserad av ett demo ex antal månader efter spelets släppdatum? kanske är så simpelt att utvecklarna inte vill förstöra hypen över ett spel när det ska släppas. tråkigt är det iallafall.
Never trust a game master with a big smile on his face
rätta mig om jag har fel men brukade inte demon släppas före spelet för att kunna reda ut dom sista problemen innan riktiga släppet ? =_=
Nja, det är väl betaversioner som är tänkta för det (fast många betor är ju snarare förtäckta demoversioner också).
En så här sen demo kan vara ett försök att skaka liv i intresset för spelet.
Vet inte riktigt vad som hänt med ID men Rage va ju sådär... de borde nog hplla sig till rälspangare ala doom och Quake... Typ Remake på Q1 eller Q2 med dagen teknik hade ju varit nice
Nja tycker dem ska behålla Quake som dem är för dem är underbara som dem är just nu.. Ett nytt Quake med fancy grafik skulle säkert bara leda till ett stort fail typ som CS övergång till Source.
Quake är ju inte berömt för att det är snyggt utan för känslan och hur exakt allting är.
rätta mig om jag har fel men brukade inte demon släppas före spelet för att kunna reda ut dom sista problemen innan riktiga släppet ? =_=
Nja, det är väl betaversioner som är tänkta för det (fast många betor är ju snarare förtäckta demoversioner också).
En så här sen demo kan vara ett försök att skaka liv i intresset för spelet.
Varningsklockorna ringer.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Vet inte riktigt vad som hänt med ID men Rage va ju sådär... de borde nog hplla sig till rälspangare ala doom och Quake... Typ Remake på Q1 eller Q2 med dagen teknik hade ju varit nice
Nja tycker dem ska behålla Quake som dem är för dem är underbara som dem är just nu.. Ett nytt Quake med fancy grafik skulle säkert bara leda till ett stort fail typ som CS övergång till Source.
Quake är ju inte berömt för att det är snyggt utan för känslan och hur exakt allting är.
Quake 1-2-3 var de snyggaste spelen på sin tid när de släptes,med otroligt bra gameplay. För att maximera detta och få ut max av spelen, som långa strafejumps var man tvungna att göra grafiken till lego graffe om man satt på en Amd K2 400mhz med Voodoo 2k pci för att äns kunna spela det på skaplig nivå.
Quake spelen attraherade både pga. grafiken och gameplayen, det man ska skylla på är konsolerna..lol...att man började porta fps spelen till konsoler gjorde hele genren trög och handikapad.
Epic tog hand om oss fps spelare när quake 3 dog men de har övergivit oss efter ut2k4.
Cash is everything
“Too weird to live, too rare to die”
Riktigt mediokert spel. Visuellt sett var det bra (när det fungerade)
Men allt annat sög. Kass story, värdelöst slut, enformiga uppdrag, dåligt med sidouppdrag, värdelöst upplägg, enformiga fiender, att bygga egna vapen var bara bullshit, racing-grejen var menignslös.....ID hade sina glansdagar för 20 år sen
Demos är väl till för att man ska kunna testa spelet?
Det är precis vad det är till för, och eftersom att demos blir mer och mer sällsynt så är det väl inte så konstigt att folk piratkopierar?
Själv så brukar jag använda mig utav Onlive för att testa spel. Där får man spela fullversionen i 30min, och de brukar oftast räcka för att avgöra om jag ska köpa eller inte.
rätta mig om jag har fel men brukade inte demon släppas före spelet för att kunna reda ut dom sista problemen innan riktiga släppet ? =_=
Får mig o tänka på Halo Reach's demo som kom ett halvår efter spelet släpptes.
Jag är ingen halo fan men det första jag tänkte var "Folk som ville ha spelet har väl redan köpt de?"
Vet inte riktigt vad som hänt med ID men Rage va ju sådär... de borde nog hplla sig till rälspangare ala doom och Quake... Typ Remake på Q1 eller Q2 med dagen teknik hade ju varit nice
Nja tycker dem ska behålla Quake som dem är för dem är underbara som dem är just nu.. Ett nytt Quake med fancy grafik skulle säkert bara leda till ett stort fail typ som CS övergång till Source.
Quake är ju inte berömt för att det är snyggt utan för känslan och hur exakt allting är.
Quake 1-2-3 var de snyggaste spelen på sin tid när de släptes,med otroligt bra gameplay. För att maximera detta och få ut max av spelen, som långa strafejumps var man tvungna att göra grafiken till lego graffe om man satt på en Amd K2 400mhz med Voodoo 2k pci för att äns kunna spela det på skaplig nivå.
Quake spelen attraherade både pga. grafiken och gameplayen, det man ska skylla på är konsolerna..lol...att man började porta fps spelen till konsoler gjorde hele genren trög och handikapad.
Epic tog hand om oss fps spelare när quake 3 dog men de har övergivit oss efter ut2k4.
Cash is everything
Hehe Voodoo 2k det var tider det <3, jo håller med graffen på Q1 var grym då den kom ut...
Det är sorgligt nästan hur det gått utför på spelbranchen i spelkänsla och hur låg skillcapen är på vissa spel idag, är väll RTS spel som fortfarande håller kvar lite av det gammla goda, medans FPS har blivit fina pixlar och explotioner istellet.
Tycker det bara blir trögare ju större ett företag blir. Jag tycker det borde vara ett smart drag för dom att göra ett nytt Quake 3 Arena, lägga krut på att göra en riktig multi pangare igen med kollosal grafik som slår igenom som Q3 gjorde, göra det på PC och sedan till konsoll, bitte. Då får dom iaf ut ett spel istället för ett vart 5te år. Jag kan förstå John Carmacks possé har pengar men GUD vad tråkiga dom är för gamers idagens idag. Rage var en floppiliflopp som slutade abrupt för dom insåg hur kasst det var lolololl ;DD, kom igen storyn sög, och bil delen? HAHA ... pleeeeease. Motorn var det enda coola.
Ok?
NU snart släpper de ett demo? Vad har hänt med id software? Minns när man fick prova quake II demot från pc gamer för att se hur spelet skulle kunna bli. Visst, mycket kan ju ändras i.o.m fullversionen men quake 2, men det var ju trots allt demot som fick mig att köpa quake II fullversion när det släpptes.
Är inte förvånad att demot släpps till xbox 360 och ps3 först. Spelet är så konsolanpassat att man troligtvis är tvungen att utveckla spelet från scratch för att det överhuvudtaget ska kännas som ett pc exklusivt spel (inte för att vara negativ). Har testat spelet hos en vän det skriker konsol över hela produktionen. 7 års utveckling för ett spel som är anpassat för konsol. Hoppas personligen att man någon gång utvecklar ett spel som är utvecklad för pc som grundmall med nya id tech-motorn för t ex quake 5. Då skulle jag köpa det utan att tveka.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Har själv funderat en del på sena demo:n.
Min teori är solklart att dom inte vill förstöra hype och skrämma bort folk som förhandsbokar / köar / köper direkt.
Sen kommer demot nån/några månader senare i hopp om att försöka övertyga den del som inte redan köpt..
Släpper dom demot innan är risken större att skrämma bort folk än att vinna sånna som tvivlar på köp.
Handlar alltså i min mening till 100% om marknadsförning/strategi/ekonomi, och inte om teknik eller utvecklingsrelaterade saker. Har det tagit 7 år att utveckla spelet så hade dom nog haft tid att fixxa till ett demo någonstans där....