Nytt Xbox 360-tryne i december

Robot
Nytt Xbox 360-tryne i december

Spara spel och profiler i molnet är en av nyheterna i det nya gränssnittet.

#microsoft


Medlem
Nytt Xbox 360-tryne i december

ser bra ut

Medlem

Mycket bättre än NXE

Medlem

Ser onekligen bra ut, lite mer åt XMB än tidigare

Medlem

Betatestar den nu, och den är mycket trevlig.

Medlem

PS3-look-a-like!

Inaktiv

Så jävla Kinect alltså! Nej fyfan säger jag!

Medlem

Ser faktiskt bättre ut än nuvarande. Jag som inte spelar på konsolen så ofta blir aningen förvirrad av det nuvarande gränssnittet, känns som det saknar struktur på något sätt.


signatur
Inaktiv

Saknar den gamla lite grann faktiskt :/ Inte för att den var bättre men hade varit kul och "uppleva" den igen..

Moderator | Testpilot

HAHAH TRYNE


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Härligt att de kopierar XMB, det nuvarande gränssnittet är värdelöst.

Medlem

Jepp, nu kommer Windows Phone/Windows 8 gränssnittet snart till en konsol nära dig...
Fyrkantiga enfärgade rutor utan gradienter, vita ikoner, större fokus på text och foton än ikoner, användande av negativ rymd i stället för ramar och linjer. Jomenvisstsåatteh...

Rätt fräscht och nytt för all del, men det återstår väl att se hur pass användbart det är. Själv är jag inte helt förtjust i det nuvarande gränssnittet. Dålig överblick och lite förvirrande att navigera i emellanåt.

Och ja, jag är arbetsskadad gränssnittsdesigner om någon undrar...

Inaktiv

Jävlar den ser riktig nice ut ju!

Medlem

Metro gränssnittet är riktigt snyggt !


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Vadå spara spelen? Kan någon förklara?

KoP
Medlem
Skrivet av adde111:

Vadå spara spelen? Kan någon förklara?

Jomenvisst..

http://computer.howstuffworks.com/cloud-computing/cloud-stora...

Medlem

Allt blev fokuserat runt de där jobbiga karaktärerna. Dessutom jobbigt att de tvingar uppdateringen på den. Nej sådant vill jag inte stödja.

Medlem

Nu ser den ut som telefonen, de "easar" in folk i metro ui innan Windows 8 släppet

Medlem

Detta suger lika mycket som jag är bäst.

Detta ser så JÄVLA fult ut! Det fulaste jävla utseendet jag NÅNSIN sett. Nej, det gamla var och är MYCKET snyggare, men inte bättre, för detta har fler funktioner som är BRA och kan användas i allafall.

Har de svårt att bestämma sig hur de ska ha det? Personligen tycker jag deras dashboard alltid sett förjävlig ut.

Medlem

Skulle inte ha något som helst emot ett användargränsnitt som endast är textbaserat... men det är ju onekligen många numera som använder konsolen till allt annat än spel.

Medlem

Ser bra ut.. Känns mer minimalistiskt, helt min stil..

Medlem

Stor förbättring mot nuvarande!
I like it!

Medlem

Hoppas att dom kör lite updates på texten osv. Kan tycka att texten är väldigt suddig, fast man kör med 1080p. Viss text, inte all, men vissa texter i menyerna e skitcrappy.

Medlem

Ser mycket bättre ut än föregående menyerna.
Måste varit första menyn när jag testade det hos en kompis. Vidrigt var det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Antikvitet
Skrivet av adde111:

Vadå spara spelen? Kan någon förklara?

Att sparade spel och profilen läggs i molnet innebär sannolikt två saker.

a) Om din xbox pajar och du köper en ny kommer dina savegames finnas kvar.

b) Om du loggar in med din profil på en polares xbox så kommer dina savegames finnas även där.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Härligt med ny design! Ska man äntligen kunna surfa på internet via xboxen tro, eftersom de har "bing" bland flikarna? För det är en sak som jag länge saknat till xboxen

Medlem
Skrivet av LillOgi:

Härligt med ny design! Ska man äntligen kunna surfa på internet via xboxen tro, eftersom de har "bing" bland flikarna? För det är en sak som jag länge saknat till xboxen

Nej att surfa blir det inte tal om. Det Bing gör på Xbox är att söka bland innehållet på själva maskinen och på Xbox Live Marketplace. Om man till exempel söker på Harry Potter så visar den alla Harry Potterspel som finns på Marketplace samt de filmer som finns på Zune. En rätt smidig funktion tycker jag. Surfa kan man göra på datorn/surfplattan/mobilen.

12
Skriv svar