När kan man?

Inaktiv
När kan man?

Hej!

Jag undrar är det någon åldergräns på att gå med i någon amnesti organisation för mänskliga rättigheter och kan man engagera sig i politik om man har planer för att bli läkare. Skulle vilja engagera mig i Kurdernas ska få sina rättigheter, Burma, Kina osv.
Kanske detta inte ingår i FZ men frågar ändå för jag skulle gärna vilja veta det men är inte med i någon annan forum än FZ och FZ är det bästa hittills vad jag tycker.

Medlem

Hehe "kurdernas rättigheter"... Dom har inte haft några "rättigheter" på 2000 år, lycka till nu


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Hehe "kurdernas rättigheter"... Dom har inte haft några "rättigheter" på 2000 år, lycka till nu

Jaa därför måste nån fixa det

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Hehe "kurdernas rättigheter"... Dom har inte haft några "rättigheter" på 2000 år, lycka till nu

Jaa därför måste nån fixa det

Medlem

Du vill gå med amnesti och frågar på FZ.se forum?

Jag har varit med i amnesti mycket arbete inge betalt och det känns mestadells som en onödig insats och låtsas som man gör världen bättre.

Alla åldrar är nog välkomna, räkna inte med att få göra mycket mer än att sammla in pengar och att kräva namnundreskrifter utav folk för att stoppa tortyren i burma eller något liknande.

Dock så säger jag inte att amnesti är dåligt eller så, bara tyckte att jag skulle helre göra något mer direkt än att sammla in namn underskrifter och hoppas på att något land ska bli bättre bara för att 3000 svenskar på torget skrev på för att tro att dem har gjort något bra igenom att skriva på.

http://www.amnesty.org/en/contact/543 där har du all info du behöver maila dem och fråga.


signatur
Medlem

Det bästa du kan göra om du är intresserad av att bli läkare är att fokusera på det, så att du blir en bra läkare.
Du kan gå med i läkare utan gränser eller nåt mer självmordsbenäget om du vill senare.
När du har betalat av studielånen då alltså.. yikes! man blir inte fet på ideellt arbete..
ja, förutom topparna då.

Och för övrigt, hur ska en Läkare kunna ge kurderna mer rättigheter, och hur ska en läkare stoppa tortyr menar du?

FYI så lappar en läkare ihop trasiga människor, inte människornas trasiga politik, du kan inte göra båda samtidigt. (nej dr phil räknas inte)

Du kommer att få avlägga en ed under utbildning, vilket i praktiken kommer att betyda att du Måste åsidosätta dina åsikter i egenskap som läkare oavsett vad eller vem som ligger på bordet.

Om du i sanning vill hjälpa någon...
Ja, bli den bästa xxxxxxxxx du kan bli, och sprid detta vidare till andra som behöver det.
(jag menar inte missionär nu, Det kan va farligt nu för tiden)

Ett exempel: Bli vattentekniker/brunnsborrare , och sedan ner till nåt riktigt torrt ställe och lär ut dina kunskaper till folket så de inte torkar upp och blåser bort.

Du vet talesättet "lär en man att fiska" och allt det där.
Gör garanterat mer nytta än tusen kalla kvällar bärandes på plakat och insamlingsburkar.

2 cents

Medlem

Eller så kan man engagera sig i vår egen inrikespolitik och jobba för att de gamla i Sverige ska slippa att ligga och dö i sin egen skit. på ålderdomshemmen...


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv
Skrivet av arachnid:

Det bästa du kan göra om du är intresserad av att bli läkare är att fokusera på det, så att du blir en bra läkare.
Du kan gå med i läkare utan gränser eller nåt mer självmordsbenäget om du vill senare.
När du har betalat av studielånen då alltså.. yikes! man blir inte fet på ideellt arbete..
ja, förutom topparna då.

Och för övrigt, hur ska en Läkare kunna ge kurderna mer rättigheter, och hur ska en läkare stoppa tortyr menar du?

FYI så lappar en läkare ihop trasiga människor, inte människornas trasiga politik, du kan inte
göra båda samtidigt. (nej dr phil räknas inte)

Du kommer att få avlägga en ed under utbildning, vilket i praktiken kommer att betyda att du Måste åsidosätta dina åsikter i egenskap som läkare oavsett vad eller vem som ligger på bordet.

Om du i sanning vill hjälpa någon...
Ja, bli den bästa xxxxxxxxx du kan bli, och sprid detta vidare till andra som behöver det.
(jag menar inte missionär nu, Det kan va farligt nu för tiden)

Ett exempel: Bli vattentekniker/brunnsborrare , och sedan ner till nåt riktigt torrt ställe och lär ut dina kunskaper till folket så de inte torkar upp och blåser bort.

Du vet talesättet "lär en man att fiska" och allt det där.
Gör garanterat mer nytta än tusen kalla kvällar bärandes på plakat och insamlingsburkar.

2 cents

Sant, Tack för ideen

Medlem
Skrivet av arachnid:

Du kommer att få avlägga en ed under utbildning, vilket i praktiken kommer att betyda att du Måste åsidosätta dina åsikter i egenskap som läkare oavsett vad eller vem som ligger på bordet.

Stämmer det att man svär en ed under utbildningen? Jag bara undrar för jag har hört olika kommentarer gällande detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar