Morrowind och Oblivion i Skyrim

Robot
Morrowind och Oblivion i Skyrim

Bethesda har skapat landmassan för åtminstone hela Morrowind och Oblivion och lagt in i Skyrim av någon anledning. Moddare, framåt!

#the-elder-scrolls-iv-oblivion, #the-elder-scrolls-iii-morrowind, #bethesda


Medlem
Morrowind och Oblivion i Skyrim

Nice, får ta en titt efter jobbet.

Medlem

De kan ju ha skapat Skyrim-världen med hjälp av Elder Scrolls Online-kartan. Det vore inte helt ologiskt.

Medlem

Lär vara landmassor till moddare, som det är nu så kan man ju inte lägga till något på landskapet utan att förstöra något som redan ligger där(Och antagligen är knutet till quests).

Medlem

Fungerar ju inte... Prövar det just nu. Skriver TCL i konsolen men när jag ska noclip'a igenom skiten så fungerar det inte. Får bara ett litet meddelande som säger "Cannot go that way" Samt en stor osynlig vägg som inte går att Noclip'a igenom

Jag som ville se mig omkring

Medlem

Helt klart vill jag att dem skall kopplas ihop, enda problemet kommer vara att den redan stora världen kommer bli MASSIV o jobbigt o ta sig runt i


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

Låter som en fantastiskt bra ide av Betheda. Mod-utvecklarna har alltid velat göra tidigare spel i nya motorn osv. och nu kan de lättare göra detta. Kan tänka mig att vi snart får se Oblivion (300 år senare utan förbannade Oblivion-gates) och Morrowind (eller bara VVardenfell då jag tror det andra ska vara förstört mer eller mindre) i Skyrim och det är faktiskt inte dumt alls

Inaktiv
Medlem

att hela världen skulle kopplas ihop vore drömmen, och att det blir exp, av dom.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Låter som en fantastiskt bra ide av Betheda. Mod-utvecklarna har alltid velat göra tidigare spel i nya motorn osv. och nu kan de lättare göra detta. Kan tänka mig att vi snart får se Oblivion (300 år senare utan förbannade Oblivion-gates) och Morrowind (eller bara VVardenfell då jag tror det andra ska vara förstört mer eller mindre) i Skyrim och det är faktiskt inte dumt alls

Du blandar ihop det Morrowind heter landet, Vvardenfell är ön som är förstörd


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av Barine:

Helt klart vill jag att dem skall kopplas ihop, enda problemet kommer vara att den redan stora världen kommer bli MASSIV o jobbigt o ta sig runt i

Äh, Skyrim, Morrowind och Oblivion är ju pyttesmå om du jämnför dom med Arena eller Daggerfall rent storleksmässigt. Fast då var ju Arena och Daggerfall till stor del random generade.

Medlem

Oavsett om det här är för moddare eller för expansioner så kommer det onekligen leda till bra saker.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av Pettor:

Morrowind (eller bara VVardenfell då jag tror det andra ska vara förstört mer eller mindre)

Tvärtom faktiskt. När Vivec drog förlorades magin som höll uppe meteoren övanför Vivec (staden) så den krashade och startade en hel drös andra naturkatastrofer. Redorans högkvarter i Ald'ruhn var ju byggt innuti en död jättekrabba. Kommer inte ihåg om det var någon necromancer eller nått annat. Men krabban fick liv igen och totalförstörde en hel del. Hursomhelst har de flesta av Vvardenfells överlevande flytt till Solstheim. Finns inte mycket kvar av Vvardenfell längre.
I de landmassor som finns i Skyrim är dock Vvardenfell intakt.

Skyrim är grymt, men fan va mycket intressantare Morrowind var.

Inaktiv

Pete Hines, Sa inte han att han ville att alla DLC till skyrim skulle kännas som Expansioner, Kanske detta han menar, Portarna till Cyrodill och Morrowind kommer öppnas och Dovakhiins äventyr forsätts. Det finns ju drakar i Cyrodill och Morrowind också hörde ett par NPC nämna det.

Medlem

vorde ju ganska så nice om vi efter 2 expansioner sitter med skyrim,oblivons och morrowinds kombinerade yta xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Testade som Mace men får exakt samma sak "can't go that way".

Finns det mer än en no clip?

Tror personen i fråga använde TFC, free camera movement.

Medlem

The Elder Scrolls: The Tamriel Saga

Ja tack :). Kan utspela sig ett par hundra år efter Skyrim eller nåt och innefatta alla de stora delarna... Spelade aldrig igenom Morrowind speciellt mycket, Oblivion har jag kört igenom en 10 gånger (mer eller mindre iaf med alla sidequests som finns) och Skyrim pågår just nu. Man kanske skulle ge Morrowind en chans till...

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Barine:

Helt klart vill jag att dem skall kopplas ihop, enda problemet kommer vara att den redan stora världen kommer bli MASSIV o jobbigt o ta sig runt i

Äh, Skyrim, Morrowind och Oblivion är ju pyttesmå om du jämnför dom med Arena eller Daggerfall rent storleksmässigt. Fast då var ju Arena och Daggerfall till stor del random generade.

Vore skoj ifall de gjorde en karta lika stor som daggerfalls iaf, jävlar vad det skulle ta tid att se allt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av robineng:
Skrivet av Barine:

Helt klart vill jag att dem skall kopplas ihop, enda problemet kommer vara att den redan stora världen kommer bli MASSIV o jobbigt o ta sig runt i

Äh, Skyrim, Morrowind och Oblivion är ju pyttesmå om du jämnför dom med Arena eller Daggerfall rent storleksmässigt. Fast då var ju Arena och Daggerfall till stor del random generade.

Vore skoj ifall de gjorde en karta lika stor som daggerfalls iaf, jävlar vad det skulle ta tid att se allt.

tänk vad mycket buggar det skulle leda till xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

drömmer är väll att man kan vara i hela Tamriel någon gång, typ i elder scrolls 7-8

Medlem

Hoppas verkligen på expansioner där vi kommer till morrowind. Har saknat det ställlet...

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Pettor:

Låter som en fantastiskt bra ide av Betheda. Mod-utvecklarna har alltid velat göra tidigare spel i nya motorn osv. och nu kan de lättare göra detta. Kan tänka mig att vi snart får se Oblivion (300 år senare utan förbannade Oblivion-gates) och Morrowind (eller bara VVardenfell då jag tror det andra ska vara förstört mer eller mindre) i Skyrim och det är faktiskt inte dumt alls

Du blandar ihop det Morrowind heter landet, Vvardenfell är ön som är förstörd

Helt rätt! Har alltid blandat ihop det där. Någonstans spelade jag ju Morrowind och det var endast ön, så Vvardenfell borde ju vara hela landet, tänker jag.

Undrar om de någonsin kommer ta med resterande delar av Morrowind. En DLC till Skyrim med resterande delar av Morrowind vore kanske vettigt?

Medlem

JA!! Hoppas det kommer expansioner!

Inaktiv

Lira CSS och gå noclip.. där hittar ni grejer utanför banorna Valve är roliga!

Medlem

Scrolls 4 hade tomma landskap utanför Cyrodiil.

Move along.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Om Cyrodiil och Morrowind släpps som DLC så är det faktiskt något jag skulle kunna tänka mig att betala för

Medlem

The Elder Scrolls: Tamriel, jo det vore väl lite av en dröm!

Medlem

vad skriver man in consolen för att få no clip ?

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

vad skriver man in consolen för att få no clip ?

tcl

Medlem

Hade gärna velat att världen kopplades samman. Vill vara tillbaka i Morrowind i en uppdaterad tappning. Gillade de miljöerna!


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

12
Skriv svar