Se 20 minuters karaktärsskapande från The Old Republic

Robot
Se 20 minuters karaktärsskapande från The Old Republic

En viss cynisk britt har gjort en video som visar upp de karaktärsmöjligheter du får i Biowares december-aktuella onlinerollspel.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Se 20 minuters karaktärsskapande från The Old Republic

Kul att TB får lite publicitet.

Medlem

Gillar hur han gör med swtor vidsen och markerar med Spoiler Free så man vet vilka man vågar kolla på.

Medlem

Total Biscuit <3. Värt att kolla på bara för honom, bryr mig inte ett dugg om SWTOR men Total Biscuit äger.

Medlem

Tror inte riktigt på det här spelet. Önskar att det fanns något bra MMO och spela dock. Blir segt att vänta tills April på The Secret World.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tråkigt med så få valmöjligheter, speciellt sen när också armor ser så sjukt lika ut, @ hoods för jedis t.ex.... here's a hood for your hood so you can hood while you hood! Ungefär.

Moderator | Testpilot
Skrivet av tRevz:

Tråkigt med så få valmöjligheter, speciellt sen när också armor ser så sjukt lika ut, @ hoods för jedis t.ex.... here's a hood for your hood so you can hood while you hood! Ungefär.

Vem bryr sig om det då du ändå kommer få ny gear säkert dirr?
OM spelet inte skulle ha en option som DC Universe att du kan ha skin av ett annat vapen men stats av det du bär på dig så skulle jag inte bryr mig om armor i samband med att du gör din karaktär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

haha ska kolla videon bara för att det är Total Biscuit , han har alltid sköna kommentarer.

Medlem
Medlem

Raserna kändes jävligt cheap kan jag tycka, en ras är humans, en ras är humans med tänder i hårbotten och en ras är humans som är blåa. Wookie eller något sånt matigare hade ju varit fränt.

Tycker också det är lite flumm att samma ras ser olika ut beroende på om dom skulle vara en del av en annan politisk fraktion.

Alla dessa klagomål kanske bottnar i att jag helt enkelt inte är ett speciellt stort Star Wars-fan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av tRevz:

Tråkigt med så få valmöjligheter, speciellt sen när också armor ser så sjukt lika ut, @ hoods för jedis t.ex.... here's a hood for your hood so you can hood while you hood! Ungefär.

Vem bryr sig om det då du ändå kommer få ny gear säkert dirr?
OM spelet inte skulle ha en option som DC Universe att du kan ha skin av ett annat vapen men stats av det du bär på dig så skulle jag inte bryr mig om armor i samband med att du gör din karaktär.

Grejjen är den att för jedi är hoodsen på allt, du kan inte ta av dom. Och för skinsen i allmänhet verkar det för tillfället vara väldigt tunt med variation = fail.

Och nej, raserna dom har valt som spelbara atm känns inte sådär väldigt intressanta heller :/

Moderator | Testpilot
Skrivet av tRevz:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av tRevz:

Tråkigt med så få valmöjligheter, speciellt sen när också armor ser så sjukt lika ut, @ hoods för jedis t.ex.... here's a hood for your hood so you can hood while you hood! Ungefär.

Vem bryr sig om det då du ändå kommer få ny gear säkert dirr?
OM spelet inte skulle ha en option som DC Universe att du kan ha skin av ett annat vapen men stats av det du bär på dig så skulle jag inte bryr mig om armor i samband med att du gör din karaktär.

Grejjen är den att för jedi är hoodsen på allt, du kan inte ta av dom. Och för skinsen i allmänhet verkar det för tillfället vara väldigt tunt med variation = fail.

Och nej, raserna dom har valt som spelbara atm känns inte sådär väldigt intressanta heller :/

Har sett folk springa runt utan sina hoodies i såväl gameplay som i gameplay trailers så vet inte riktigt vad du menar?

Bryr mig inte så mycket om karaktären då den kommer vara täckt med gear. Variation i gear finns då det redan finns videos ute om hur gear progression går till.

Med tanke på att spelet har åtta kapitel och första kapitlet är större än hela KOTOR så.. I want this game.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ganska mycket variation där ändå, + att en del alltid har hjälmen på , andra inte, så kommer det inte vara så farligt att ha konstanta närbilder på dig och din tillfälliga grupp av "nästan-tvillingar" i flashpoints.

Dock kan jag tycka att det fanns väldigt lite distinktion mellan alla dessa fyrtioelva olika ansiktsval..
Kanske bara verkar så när man radar upp dem sådär dock..

Fyra kroppstyper räcker faktiskt gott och väl.
Oavsett hur mycket sliders det finns kommer ingen att göra en kycklingbröstad, tanig, blekflabbig pizzafejs-avatar som kopierar sig själva på pricken ändå. Utan den där "muscularity"-slidern råkar alltid hamna lite mer i hulken-regionerna ändå.

Dock skulle jag vilja sett en längd-slider på kropparna..
Ja, jag är tanig, men jag stannade faktiskt inte i växten vid 12 års ålder!!
känns lite fult. p.s, den får gärna ha Längd angett på slidern.

En sak som slog mig som väldigt underligt dock..
FAT för manlig karaktär är tydligen synonymt med "the comic book guy"
Och för kvinnlig karaktär mer av modellen jennifer lopez, fast hälsosam.

Enligt uppgift så existerar ingen FAT alternativ för kvinnorna, det ni såg ska tydligen vara fläskigt enligt bioware.. eherrm, jag tar gärna det som bioware klassar som stora kvinnor... RRRRrrraaowwr.

Inaktiv

Var ju lite tråkigt att dom inte tillät tjocka female chars.

Medlem

Been there. Done that. *gäsp*


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Been there. Done that. *gäsp*

Done what?

Fugly women?

*badish*

Medlem

Fasiken va folk klagar på den här då, om man kollar på WoW så är det ju ganska många val man har att välja mellan, även RIFT känns lite så så i jämförelse. Ska lira i helgen på stress testet, prova Bounty Hunter och Jedi Warrior, hoppas spelet är vad jag tror så blir det en förbokning direkt och sedan bara vänta tills jul :)!

Medlem

Önskar att han hade visat alla hårstilar och dylikt för male/female för både humans och "speciella" raser.

Gillar TB. Det är något med brittisk accent...

Medlem

Gillar Jesses SWTOR video lite mer, förklarar lite mer, bättre osv.
http://www.youtube.com/watch?v=4YkSvfZezb8

Medlem

Kommer det här vara precis som world of warcraft? Jag är hyffsat intresserad av att börja med ett mmorpg och har testat wow lite grann men gillade inte det speciellt mycket jag har lirat lineage 2 också som jag tyckte var mycket roligare

1
Skriv svar