Sony leder förhoppningsvis vägen?

Flakmonkey
Sony leder förhoppningsvis vägen?

Det är inte ofta det händer med nu har en konsoltillverkare verkligen överraskat mig på ett positivt sätt och då ska de få lite uppmärksamhet för det. Av rubriken så förstår ni att det är Sony det gäller och det hela har att göra med samspelet mellan Playstation 3 och Playstation Vita. Sedan den nya bärbara apparaten tillkännagavs har det ju varit snack om att grafiken ska bli lika snygg som på PS3 och att du ska kunna spela med och mot varandra på de olika konsolerna.

Allt detta låter givetvis himla trevligt, men det som jag hoppades på var att detta skulle innebära att någon skulle våga göra något som jag tror att många skulle uppskatta nämligen att släppa flera versioner av ett multiplattformsspel i ett paket. Det vill säga att köper du ett spel så kommer du kunna lira det på alla maskiner det utvecklats till istället för att vara tvungen att köpa det till alla.

Det var som sagt något jag hoppades på men som jag inte trodde skulle ske men fantastiskt nog läste jag idag att det är precis vad Sony gjort med nya MotoStorm RC. Där kommer du just få med båda PS3- och Vita-versionen av spelet när du köper det för att underlätta spelande mellan de två plattformarna. Nu vet man ju inte om det är en engångsgrej och vad det kommer kosta, men jag tycker det är ett intressant initiativ som jag hoppas att flera utgivare tänker på. Det blir ju allt fler multiplattformsspel och många människor äger flera konsoler, så marknaden finns ju i varje fall där.

"What's especially cool about MotorStorm RC is cross platform play between Vita and PlayStation 3. Even better, you automatically receive both the console and portable versions with a single purchase, where buying the game on one machine means you can play on the other with little effort. "

Källa

#blogg

Medlem
Sony leder förhoppningsvis vägen?

Det låter ju onekligen som ett riktigt bra initiativ. Just det här påverkar inte mig men trevligt ändå


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Shit vad nice, kanske värt att slå till på en Vita.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Kan vara bra i enskilda fall som Playstation - Vita men tror inte att spelföretagen vill sälja GTA V som ska fungera till 360,ps3 och PC om vi kollar på framtiden.

Men har också tänkt på det..kan funka när det gäller exklusiva spel.

1
Skriv svar