En miljon CoD: Elite-prenumeranter efter sex dagar

Robot
En miljon CoD: Elite-prenumeranter efter sex dagar

Fyra miljoner konton och en miljon premium-diton efter mindre än en vecka. Activision fnissar till och tar sig en kaffe.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #activision


Inaktiv
En miljon CoD: Elite-prenumeranter efter sex dagar

Inget man vinner på, inte ens som man sitter subscribad för map packs.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Haters gonna hate

Medlem

Och så blev det ett nytt CoD spel om ca 1 år eller så.

Inaktiv

kom precis på en liten rage comic

1. Year 1997 Release of Cod "omg i wish that gaming could be more mainstream, i feel like an outcast playing online. I really long for the day when gaming is accepted"
2. Be careful what you wish for - 14 years later
3. One million CoD: Elite subsribers in six days
4. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

...true story..

Medlem

Katsching!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

Ni gav MW3 en 4/5 för att Elite kostar 400 spänn/år för full funktionalitet och sen skriver ni "När vi recenserade spelet för två veckor sedan gillade vi det starkt, och mycket tack vare just Elite-tjänsten."

Medlem

Och en miljon lurade på sina pengar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ni gav MW3 en 4/5 för att Elite kostar 400 spänn/år för full funktionalitet och sen skriver ni "När vi recenserade spelet för två veckor sedan gillade vi det starkt, och mycket tack vare just Elite-tjänsten."

Läste du ens recensionen? FZ tyckte mycket om Elite och skrev bland annat att Elite är allt det som de önskade att Battlelog skulle vara.

Citat:

Community-plattformen Elite är genialisk, och får mig att önska att Battlelog hade alla dess funktioner.

Sen satte de ju visserligen premiumvarianten som ett minus i sammanfattningen, men det går ju inte att komma ifrån att de uppskattade Elite.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Och en miljon lurade på sina pengar.

Vem känner sig lurad? Du?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Läste du ens recensionen? FZ tyckte mycket om Elite och skrev bland annat att Elite är allt det som de önskade att Battlelog skulle vara.

Exakt...FZ önskade sig det...eftersom de är så förälskade i DICE/BF3...

Medlem

Säg vad ni vill.
Men jag är bara allmänt besviken på CoD.

Första modern warfare, på sin tid. Gav verkligen ett ''wooow'' intryck.
Men sedan, vafan har dom gjort? Spottat ut modern warfare 1 i flera år med annan tittel, lite andra banor/vapen/perks osv.
Det är något jag verkligen stör mig på, ännu värre att folk är så lättlurade...

Medlem

COWA DOOTY


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av StrongBad:

Läste du ens recensionen? FZ tyckte mycket om Elite och skrev bland annat att Elite är allt det som de önskade att Battlelog skulle vara.

Exakt...FZ önskade sig det...eftersom de är så förälskade i DICE/BF3...

De är så förälskade att de tycker "konkurrenten" är ett bättre alternativ? Förstår inte riktigt.

Medlem
Skrivet av BlackK:

Haters gonna hate

WORD!

Medlem

Fixar de krascherna på pc versionen (när man sätter grafiken på extra) och släppt lite map packs så kan jag överväga att bli Elite prenumerant.

Säga vad man vill om Cod, men det går åtminstånde att spela till skillnad från Bf3....


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av TexN:

Säg vad ni vill.
Men jag är bara allmänt besviken på CoD.

Första modern warfare, på sin tid. Gav verkligen ett ''wooow'' intryck.
Men sedan, vafan har dom gjort? Spottat ut modern warfare 1 i flera år med annan tittel, lite andra banor/vapen/perks osv.
Det är något jag verkligen stör mig på, ännu värre att folk är så lättlurade...

1. Fortsättning på singelplayer kampanjen, vilket för övrigt var ännu mer intensiv än i mw1&2 (en bra sak i mitt tycke).
2. Omgjord spec-ops sektion.
3. Survivalmode tillagt i spec-ops.
4. Nya banor till mp.
5. Man levlar nu sina vapen också vilket inbjuder till att testa fler vapen istället för att man nötar samma vapen hela tiden.
6. COD Elite har gjorts för de som vill höja sin upplevelse ytterligare.
7. Mycket schyssta vapen är tillagda men dom har behållit de flesta mest favoriserade vapnena bland spelarna.

osv. osv.

som någon smart människa skrev ovan, "haters gonna hate"...

Medlem

Det ser inte bra ut för Activision i sådana fall. Om de nu sålde 6.5 miljoner exemplar bara i US/UK på första dagen och bara 5 miljoner totalt spelar spelet efter 6 dagar. Det är en ganska kraftig minskning. Hur går det för de där 30 miljoner sålda spelen som de skulle uppnå?

On-T: Det enda som är värt att betala för är ju DLC:n som hänger med. Med tanke på Activision:s priser på det området så blir det väldigt prisvärt. Men jag vägrar betala för DLC om det inte är ett rejält tillägg. Köpte Bad Company 2 Vietnam då det var en expansion och Borderlands DLC är ju i vissa fall många timmar långa. Där har vi sådant som kan vara värt att betala 100-150 spänn för.

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av TexN:

Säg vad ni vill.
Men jag är bara allmänt besviken på CoD.

Första modern warfare, på sin tid. Gav verkligen ett ''wooow'' intryck.
Men sedan, vafan har dom gjort? Spottat ut modern warfare 1 i flera år med annan tittel, lite andra banor/vapen/perks osv.
Det är något jag verkligen stör mig på, ännu värre att folk är så lättlurade...

1. Fortsättning på singelplayer kampanjen, vilket för övrigt var ännu mer intensiv än i mw1&2 (en bra sak i mitt tycke).
2. Omgjord spec-ops sektion.
3. Survivalmode tillagt i spec-ops.
4. Nya banor till mp.
5. Man levlar nu sina vapen också vilket inbjuder till att testa fler vapen istället för att man nötar samma vapen hela tiden.
6. COD Elite har gjorts för de som vill höja sin upplevelse ytterligare.
7. Mycket schyssta vapen är tillagda men dom har behållit de flesta mest favoriserade vapnena bland spelarna.

osv. osv.

som någon smart människa skrev ovan, "haters gonna hate"...

1. Det är en väldigt dålig grej i mitt och många andras tycke. De har tagit Michael Bay inriktningen i stället för exempelvis Black Hawk Down. Det kan vara intensivt och spännande utan att vara fullständigt over-the-top med ett halvt ton cheddar ovanpå.
2. På vilket sätt omgjord? Det är ju fortfarande special ops med nya banor.
3. Taget från WaW
4. Precis det han sa: "de har släppt MW1 om och om igen med nya banor/vapen/perks".
5. Det har du gjort sedan MW1; låsa upp attachments. Om inte det är att levla ett vapen om man nu kan kalla det så, så vet jag inte vad som är.
6. Man behöver betala 400 sek om året för att få köra lite scrims med sin klan. Det är pinsamt. Gratisdelen är kanon att den finns men att de över huvud taget lurar folk att betala för sån här skit är pinsamt. Valve sitter förmodligen och skrattar åt det här.
7. Stämmer

Det negativa då?
De har helt tappat fokus i SP (i mitt tycke vilket du inte verkar hålla med om). MW1 var en riktigt intressant story som kändes fräsch och Tjernobyl banan är fortfarande bland det bästa som går att spela alla kategorier. Det kändes som att det kom en vändning när man minst anade det. MW2 spårade ur totalt med heartbeat sensors och en fullständigt banal story som var förutsägbar in i minsta sekund. Bara en sådan sak som att man krigar i Virginia i MW2 och att Ryssarna har lämnat New York till trean? Eller hur! Trean kommer jag spela någon gång men ärligt talat så känner jag inget som helst sug just nu. Spelade genom MW2 igen någon vecka innan BF3:s release och tyckte det var helt fruktansvärt instängt och stelt. Animationerna duger verkligen inte längre.

Sedan kommer man till multiplayer och det är här jag är riktigt förbannad på de som utvecklar CoD. Åter igen så var MW1 riktigt bra i det här avseendet. Alldeles rätt mängd leveling, det tog mer än 12 timmar att nå level 55 och det fanns riktigt vettiga banor. Förutbestämda killstreaks som funkade riktigt bra (ärligt talat, nuke????? hur fan tänker dem?). Sedan kom då hästskiten till spel som hette MW2:
1. sämre bandesign
2. pyttesmå banor (vilket verkar ha blivit ännu mindre i 3:an)
3. jävlar vad mycket jobbiga perks
4. deathstreaks
5. massor av obalanserade killstreaks
6.18 spelare men endast om man kör de riktigt stora speltyperna, oftast bara 12 (saknar att köra 40 pers på wetwork; det känns som ett intensivt krig)
7. Akimbo shotguns/smgs
8. Designa egna vapen får mig att tro att det är ett paintball spel
9. All jävla skit som ploppar upp på skärmen och döljer allt man ser bara man får en kill
10. IWnet
11. IWnet
12. IWnet (spelet funkade fan inte, och Black Ops var inte bättre det, dedikerade servrar till trots)

Där har du mina tankar kring hur det gått för CoD serien. Jag hoppas innerligt att de så småningom letar sig tillbaka till rötterna och insåg vad det var som gjorde CoD, CoD2, och MW1 så roliga och att de faktiskt tar den idén och fräschar till den i stället för att i huvudsak göra den enerverande och plottrig!

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

9. All jävla skit som ploppar upp på skärmen och döljer allt man ser bara man får en kill

Hardcore or no core.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av BlackK:

Haters gonna hate

Haha, tänkte precis samma sak.

Skrivet av TexN:

Säg vad ni vill.
Men jag är bara allmänt besviken på CoD.

Första modern warfare, på sin tid. Gav verkligen ett ''wooow'' intryck.
Men sedan, vafan har dom gjort? Spottat ut modern warfare 1 i flera år med annan tittel, lite andra banor/vapen/perks osv.
Det är något jag verkligen stör mig på, ännu värre att folk är så lättlurade...

Hur annars ska det vara då? ska man helt plötsligt springa runt längs New Yorks gator och skuta djur helt plötsligt eller vad har du tänkt?

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Och en miljon lurade på sina pengar.

Du glömde att alla som har köpt spelet i sig är lurade på sina pengar. Det kunde lika bra varit en DLC till mw2. Vi vet ju alla att nästan alla som köper CoD, köper det för multiplayer så varför ens lägga ner tid på ett nytt spel när det enda som verkar skilja mw2 och mw3 åt är banorna.

Medlem
Skrivet av alftagrabben:

Hur annars ska det vara då? ska man helt plötsligt springa runt längs New Yorks gator och skuta djur helt plötsligt eller vad har du tänkt?

Jag vet inte, men från första cod till cod 4. så har det kännts som ett nytt spel..
Nu känns det inte det länge, det är inte fräscht. Det känns som call of duty fortfarande sitter fast i 2007...

Inte minst så dummar dom ner spelet mer och mer.
Samt att spelet blir lättare o lättare. Men jovisst, det är ju bra, för då lär CoD tilltala större grupp av människor som inte är vana med spel. 10åringar uppåt.

Mw3 återanvänder modeller, animationer och ljud, hur nytt känns det?

Elite kostar 4000 MS points och i kronor kostar det 569Kr... helt jävla sjukt...

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Det ser inte bra ut för Activision i sådana fall. Om de nu sålde 6.5 miljoner exemplar bara i US/UK på första dagen och bara 5 miljoner totalt spelar spelet efter 6 dagar. Det är en ganska kraftig minskning. Hur går det för de där 30 miljoner sålda spelen som de skulle uppnå

Det är nog långt ifrån en sån kraftig minskning, det handlar ju bara om hur många som använder ELITE, inte hur många som spelar spelet.. Kan ju vara 1 miljon spelare som inte bryr sig om att logga in och använda Elite..

Medlem
Skrivet av Twibble:
Skrivet av oscarstegland:

Det ser inte bra ut för Activision i sådana fall. Om de nu sålde 6.5 miljoner exemplar bara i US/UK på första dagen och bara 5 miljoner totalt spelar spelet efter 6 dagar. Det är en ganska kraftig minskning. Hur går det för de där 30 miljoner sålda spelen som de skulle uppnå

Det är nog långt ifrån en sån kraftig minskning, det handlar ju bara om hur många som använder ELITE, inte hur många som spelar spelet.. Kan ju vara 1 miljon spelare som inte bryr sig om att logga in och använda Elite..

Det kan mycket väl stämma men det känns som att de flesta som spelar detta spel vet vad Elite är och förmodligen provat det i alla fall. Oavsett känns det som en väldigt odramatisk siffra med tanke på hur väl det sålt och hur många som var med i Elite-betan.

Medlem
Skrivet av Gurant:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av StrongBad:

Läste du ens recensionen? FZ tyckte mycket om Elite och skrev bland annat att Elite är allt det som de önskade att Battlelog skulle vara.

Exakt...FZ önskade sig det...eftersom de är så förälskade i DICE/BF3...

De är så förälskade att de tycker "konkurrenten" är ett bättre alternativ? Förstår inte riktigt.

Det var ironisk... Har du inte följt FZ:s super bevakning samt konstanta annonsering av BF3? Om BF3 utvecklarna hade gått på muggen och twittrat om BF3 hade FZ snappat upp det och postat som nyhet!

1
Skriv svar