Old Republic kan sno 1,6 miljoner WoW-spelare

Robot
Old Republic kan sno 1,6 miljoner WoW-spelare

Hälften av World of Warcraft-prenumeranterna har tröttnat och Star Wars-MMO:t kan ta över, tror analytiker.

#star-wars-the-old-republic, #world-of-warcraft, #blizzard, #bioware, #ea, #activision-blizzard


Inaktiv
Old Republic kan sno 1,6 miljoner WoW-spelare

Eller så snor World of Warcraft 1,6 miljoner spelare som flyr tillbaka efter en månads testande.

Varför skulle de fly till wow med lightsabers av alla spel?

Moderator | Testpilot

Detta ska liras!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Varför skulle de fly till wow med lightsabers av alla spel?

För att SWTOR är mer likt WoW vanilla som folk älskade/tänker tillbaka till än dagens WoW.

Försvarar inte swtor men tror det kan vara lite av sanningen... Spelet tycker jag har jävligt många brister för mig personligen som gör att jag pendlar på om jag ska avboka eller behålla min preorder.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Eller så snor World of Warcraft 1,6 miljoner spelare som flyr tillbaka efter en månads testande.

True

Hype hype hype hype ;P ( Jag lirar inte wow )

Tror mer på GW2 faktiskt.

Medlem

:< Varför är där inget alternativ för oss som inte tänker testa men inte är troget ngt annat och inte somnar. :I

Avstängd

Spelade helgbetan nyligen och drog upp en gubbe till lvl 8. Detta spel var en riktig överraskning. Det mesta som funkar bra med WoW har snotts rakt av (bra) och sedan är grafiken hyfsad. Bäst är ändå att questgivandet fungerar så bra. I stället för att läsa text - som man ändå inte läser - så får man köra röstdialoger med NPC-erna. Rösterna är glasklara så det funkar riktigt bra. När jag körde funkade allt näst intill perfekt utan lagg och då körde jag på högsta.

Kan vara något det här. Det är betydligt bättre än Rift och Lotro iaf.

Medlem

Kommer nog testa men från vad jag sett så verkar det inget vidare alls, kommer spela Guild Wars 2 istället när det väl kommer ut.

Medlem

Kan inte komma förbi att det är Star Wars, så sjukt ointressant.

Skrivet av Mormis:

Kan inte komma förbi att det är Star Wars, så sjukt ointressant.

Det faktum att det är star wars ar ju en utav de väldigt få pull faktorer spelet har.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mormis:

Kan inte komma förbi att det är Star Wars, så sjukt ointressant.

Det som gör det intresant


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mormis:

Kan inte komma förbi att det är Star Wars, så sjukt ointressant.

Det som gör det intresant

Smaksak, finner inte Star Wars intressant öht, det är redan färdigmjölkat för min del i ett "universum" där teknologin går bakåt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mormis:

Kan inte komma förbi att det är Star Wars, så sjukt ointressant.

Det som gör det intresant

Smaksak, finner inte Star Wars intressant öht, det är redan färdigmjölkat för min del i ett "universum" där teknologin går bakåt.

Jag har själv inte tagit del av all skit som du möjligen då har gjort. Poor you i guess.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Första månaden? Sen då.

Medlem

Kan nog se en del personer "fly" tillbaka till WoW igen efter ha prövat på SWToR för att de saknar sin gear i WoW dessutom. Lätt hänt.

Medlem

Var ju en undersökning på 300 personer som jag uppfattade det, så inte så stor undersökning.

Medlem

DETTA HAR JAG ALDRIG HÖRT FÖRUT! WOW-KILLER YEAH!

Medlem

Angående frågan: Det är inte tal om rebeller mot galaktiska imperiet i spelet. Det är den Galaktiska Republiken mot Sith Imperiet som är de två fraktionerna.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Eller så snor World of Warcraft 1,6 miljoner spelare som flyr tillbaka efter en månads testande.

Precis. Folk kommer fatta när dom köpt sitt lilla nya MMO att det ser ut som skit och är helt stelt. Guild Wars 2 har dock en chans lite senare till release skulle jag tro.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kommer testa SWTOR nu i helgen, gillar jag det bler det ett köp / subscription fram tills D3&GW2 Släpps.

Medlem

Dom kommer sno fler än så


signatur

Meep!

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Snabbsvar" till höger.

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Svara" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

EDIT: Jaja... skriv ett inlägg o få det ersatt med den där texten... kul.

Medlem
Skrivet av Mormis:

Kan inte komma förbi att det är Star Wars, så sjukt ointressant.

Jag säger det samma... har aldrig varit intresserad av Star Wars. Spelade visserligen LEGO Star Wars... men det var ju för att det var just ett LEGO-spel.

Har även sett några Star Wars-filmer... men men... jag förstår att folk gillar det. Jag gillar massa saker som många andra avskyr.

Inaktiv

Det jag sett av spelet har inte direkt lockat mig. Striderna ser löjligt stela ut och jag har en del krav på ett MMO. Ni vet när man går runt med en karaktär, så ser det helt fel ut när karaktären "flyter" med stegen? Sätter ner foten, kasar en bit framåt.....SÅNT stör jag mig otroligt mycket på!

Medlem

Av det jag har sett ser det sjukt ointressant ut, ingenting har tilltalat mig det minsta.

Medlem

BioWare är ju 5 år för sena. Visst, många spelare kommer säkert testa, men vänta 6 månader och jämnför hur många som aktivt spelar detta med hur många som aktivt spelar WoW. Och sen när GW2 släpps kommer nog BW få väldigt svårt att hålla tag i sina spelare.

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Snabbsvar" till höger.

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Svara" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

EDIT: FZ, ni måste göra något åt denna usla kommentarsfunktion..... Man skriver något, sen ersätts det av den där texten istället, gaaaalet jobbigt.

Det jag tänkte skriva var att det ska bli kul att testa detta till helgen, då det ju omöjligtvis kan bli sämre än WoW, och jag hoppas på riktigt rolig PvP!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

De som använder helgen till att testa bör komma ihåg att det är ett stresstest.

Om det inte blir problem tycker jag det är ett dåligt stresstest. DE bör ta in så mycket folk tills det blir ospelbart, så de vet sina gränser.

Medlem

Fus Ro Dah > Force Push

123
Skriv svar