Nya patchen, connection issues

Medlem
Nya patchen, connection issues

Hej hej hallå!

Calling all nerds!

Jag har spelat typ 30 timmar bf3 från release tills nu och inte haft några problem alls.
Igår kom patchen och nu kan jag inte connecta till några servrar alls.

Är det någon som har samma problem?
Jag har sökt lite på teh internets men inte hittat något matnyttigt, snarare att folk verkar vara väldigt nöjda med patchen.
Finns det månne någon som är lite mer leet än mig som kan leta upp vad fasiken problemet kan vara, är det patchen eller har min fru varit och pillat med datorn?

Medlem

Testa o ta bort o lägga till det i eventuella brandväggar, kanhända att det blockeras eftersom spelet är uppdaterat och exefilen kanske är annan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tjo!

Jag är en av de drabbade. Lyckades spela 10min på en bana innan jag blev utslängd och har efter det inte lyckats connecta till någon server alls.

Loggas på
Loading Level

Sedan får jag 50% att servern inte kan connectas och 50% att EA inte vill ha mig.

Omöjligt att hitta matnyttig information, men det står klart att det är många fler än jag som har problem.

Pre-patch funkade det i alla fall att connecta om man var ihärdig

Medlem

Jag har också mer problem att connecta nu. Vet inte om de har uppdatera nätkoden nått så att min sunkiga Thomson TG784 inte orkar med riktigt längre. Ska se om det blir någon skillnad på fredag då jag tänkt att köpa ny.
Annars kan jag bara rekommendera att försöka uppdatera punkbuster manuellt om man blir utkastad. annars är det bara att vara ihärdig och försöka på nytt.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Likadant för mig efter nya patchen,stannade på Loading Level,testade att slå av UAC,då helt plötsligt gick det att spela...Så nu går spelet som en dans....:D

Medlem

begärt pengarna tillbaka på BF3.
rena rama beta spelet.

med patchen är det ospelbart för mig.
eyefinity är sönder.
strular med ea och uppkoppling.

Medlem

Har problem då servern byter bana. Spelet funkar klockrent till banbyte då får jag black screen varje gång så det bara skriker om det. Någon som har samma eller vet vad det kan vara?

Medlem

Jag tror många problem ligger i att man har dålig/gammal hårdvara. Jag var bland annat tvungen att uppgradera bios på GPU (570) för att spelet inte skulle krascha. Jag tror DICE har maximerat BF3 till det yttersta, Det är därför många har problem.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Lösningen för connection issues för mig var att i routern sätta 'Universal Plug n Play' till OFF.

Rent QA slarv från DICE sida utgår jag ifrån.

Hoppas i alla fall att det hjälper någon.

EDIT: Har en Thompson router från Telia btw.

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

Lösningen för connection issues för mig var att i routern sätta 'Universal Plug n Play' till OFF.

Rent QA slarv från DICE sida utgår jag ifrån.

Hoppas i alla fall att det hjälper någon.

EDIT: Har en Thompson router från Telia btw.

Har en thompson (TG784) själv från BBB. Riktigt värdelös, blev utslängd efter nästan exakt 20min spel varje gång hjälpte inte dugg att sätta Plug n Play till off. Problemet inte bara i BF3 utan alla MP-spel. Köpte en D-link dir 645 igår, spelade 3h timmar utan connection lost.
Kan bara rekomendera att köpa en bra router och brygga ditt thompson så det bara funkar som modem.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:
Skrivet av Zwonkest:

Lösningen för connection issues för mig var att i routern sätta 'Universal Plug n Play' till OFF.

Rent QA slarv från DICE sida utgår jag ifrån.

Hoppas i alla fall att det hjälper någon.

EDIT: Har en Thompson router från Telia btw.

Har en thompson (TG784) själv från BBB. Riktigt värdelös, blev utslängd efter nästan exakt 20min spel varje gång hjälpte inte dugg att sätta Plug n Play till off. Problemet inte bara i BF3 utan alla MP-spel. Köpte en D-link dir 645 igår, spelade 3h timmar utan connection lost.
Kan bara rekomendera att köpa en bra router och brygga ditt thompson så det bara funkar som modem.

Har en smaskig Netgear grunka - men då vi har trippleplay från Telia så blir det att gilla läget.

Historik med strulig Thompson och hade jag kunnat byta på ett lätt sätt hade jag lätt gjort det. (Dock cred till Telia för att de både lyssnat och satt vettigt folk på att reda ut problem. Jag har gett Telia så många slängar av sleven genom åren så de förtjänar faktiskt lite lovebombing)

EDIT: Allt annat flyter dock på bra - och problemet för min del uppstod först efter patchen, där UPNP off gjorde susen

Medlem

YES!!!
att stänga av UAC fungerade för mig!!! Kan nu åter spela...JOppie!

Medlem
Skrivet av blekfet2:

YES!!!
att stänga av UAC fungerade för mig!!! Kan nu åter spela...JOppie!

Vad betyder UAC ?

Har samma problem så vill gärna se om de funkar för mig om jag stänger av det.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det betyder User Account Control. sök på UAC i kontrollpanelen så ska du få möjlighet att stänga av den. (gäller Win7)


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Det betyder User Account Control. sök på UAC i kontrollpanelen så ska du få möjlighet att stänga av den. (gäller Win7)

Ja jag googlade det oxå. Sen såg jag att den har varit avstängd väldigt länge nu så inte den som spökar


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

1
Skriv svar