Morrowind och Oblivion i Skyrim

Medlem

Att få hela Tamriel i ett spel hade ju varit för bra för att vara sant.

Medlem

Bara jag som tänker expansion?

Medlem

Daggerfall <3


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

vad skriver man in consolen för att få no clip ?

Skrivet av Eight08:

tcl

Skrivet av Tobblish:

Tror personen i fråga använde TFC, free camera movement.

· TCL tillåter din karaktär att förflytta sig genom väggar och terräng (osynliga väggar påverkar fortfarande).
· TFC lämnar din karaktär på plats och låter dig utforska endast med kameran (du kan 'flyga' precis överallt du önskar). TFC igen för tillbaka kameran till sin ursprungliga position.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Jag har testat med både "no clip" och "free camera movement" men det enda som fungerar är det sistnämnda. Problemet med när man flyger omkring med kameran är att landskapet inte uppdateras så allting förblir lågupplöst och hälften finns inte ens med.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Elder Scrolls Online;)

Medlem

skulle nog vara för mycket om man hade alla i ett spel... :/

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Jag har testat med både "no clip" och "free camera movement" men det enda som fungerar är det sistnämnda. Problemet med när man flyger omkring med kameran är att landskapet inte uppdateras så allting förblir lågupplöst och hälften finns inte ens med.

Kommer en mod som löser detta inom 30 dagar. No worries.

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:
Skrivet av Pettor:

Morrowind (eller bara VVardenfell då jag tror det andra ska vara förstört mer eller mindre)

Tvärtom faktiskt. När Vivec drog förlorades magin som höll uppe meteoren övanför Vivec (staden) så den krashade och startade en hel drös andra naturkatastrofer. Redorans högkvarter i Ald'ruhn var ju byggt innuti en död jättekrabba. Kommer inte ihåg om det var någon necromancer eller nått annat. Men krabban fick liv igen och totalförstörde en hel del. Hursomhelst har de flesta av Vvardenfells överlevande flytt till Solstheim. Finns inte mycket kvar av Vvardenfell längre.
I de landmassor som finns i Skyrim är dock Vvardenfell intakt.

Skyrim är grymt, men fan va mycket intressantare Morrowind var.

Det är intressant att du inte nämner att Red Mountain hade ett utbrott också som fick sea of ghosts att härja 3 år senare(rykten i spelet). Så pass att i princip hela Winterhold hamnade i sjön. Det lär ju onekligen även påverkat Solstheim som ligger betydligt närmare Vvardenfell än Skyrim.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av mrpijey:

The Elder Scrolls: The Tamriel Saga

Ja tack :). Kan utspela sig ett par hundra år efter Skyrim eller nåt och innefatta alla de stora delarna... Spelade aldrig igenom Morrowind speciellt mycket, Oblivion har jag kört igenom en 10 gånger (mer eller mindre iaf med alla sidequests som finns) och Skyrim pågår just nu. Man kanske skulle ge Morrowind en chans till...

Det finns en fanmod till Morrowind, som uppgraderar grafiken avsevärt (till Oblivion-nivå ungefär). Kan va värt att testa

Medlem

Oblivion? Ni menar väl Cyrodiil? Hursomhelst, jävligt cool potential för duktiga moddare!

Medlem

Jag gissar att nästa tes kommer utspela sig i Hammerfall eller sommerset isle. Dock hoppas jag på Elsweyr eller black mars för att få lite mer varierande natur.

Medlem

Coolt som faen!

Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av TheWhaleHunter:
Skrivet av Pettor:

Morrowind (eller bara VVardenfell då jag tror det andra ska vara förstört mer eller mindre)

Tvärtom faktiskt. När Vivec drog förlorades magin som höll uppe meteoren övanför Vivec (staden) så den krashade och startade en hel drös andra naturkatastrofer. Redorans högkvarter i Ald'ruhn var ju byggt innuti en död jättekrabba. Kommer inte ihåg om det var någon necromancer eller nått annat. Men krabban fick liv igen och totalförstörde en hel del. Hursomhelst har de flesta av Vvardenfells överlevande flytt till Solstheim. Finns inte mycket kvar av Vvardenfell längre.
I de landmassor som finns i Skyrim är dock Vvardenfell intakt.

Skyrim är grymt, men fan va mycket intressantare Morrowind var.

Det är intressant att du inte nämner att Red Mountain hade ett utbrott också som fick sea of ghosts att härja 3 år senare(rykten i spelet). Så pass att i princip hela Winterhold hamnade i sjön. Det lär ju onekligen även påverkat Solstheim som ligger betydligt närmare Vvardenfell än Skyrim.

Jo, men tyckte jättekrabba och magisk meteor är roligare katastrofer.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Scrolls 4 hade tomma landskap utanför Cyrodiil.

Move along.

Exakt kommer ihåg att man kunde utan vidare kila in i Blackmarsh... Sen finns det moddar som lägger till Hammerfell (och kanske Elsweyr?) Om de kommer lägga till Cyrodil och Morrowind i exspansioner, nja det tror jag inte på.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Jag tycker det låter lite märkligt. Om landmassan fanns där för moddare så skulle de väl självklart ha nämt och pratat om hur de slitit för att öppna upp dessa dörrar för moddarna? det skulle ju göra alla glada och positiva. men eftersom det har varit väldigt tyst om det tror jag mer på moddar eller möjligtvis expansioner, men egentligen tror jag inte det blir något av det alls. moddar lär säkert utspelas i skyrim. Så ja, jag är lite konfunderad.

Medlem

Det vore coolt med en mod som slog ihop det med oblivion och morrowind så att man kunde gå från ett spel till ett annat men ändå behålla karaktären.

Medlem
Skrivet av moberg:

Jag tycker det låter lite märkligt. Om landmassan fanns där för moddare så skulle de väl självklart ha nämt och pratat om hur de slitit för att öppna upp dessa dörrar för moddarna?

Är ju högst 5 minuters arbete för dom att importera sina gamla heightmaps, så knappast nått de borde skryta om.

Anledningen att det är inlagt är för att kartan (när du trycker M) genereras från heightmap'en, så för att få med större delar av Tamriel så var dom tvugna att lägga in en mindre detaljerad version av vissa delar av Tamriel. Dom har även lagt in en väldigt låg-poly version av the white gold tower så det ska komma upp på kartan.


signatur
Medlem

Nice. Ska bli kul att se vart detta leder till.

Medlem
Skrivet av Spifflelight:
Skrivet av mrpijey:

The Elder Scrolls: The Tamriel Saga

Ja tack :). Kan utspela sig ett par hundra år efter Skyrim eller nåt och innefatta alla de stora delarna... Spelade aldrig igenom Morrowind speciellt mycket, Oblivion har jag kört igenom en 10 gånger (mer eller mindre iaf med alla sidequests som finns) och Skyrim pågår just nu. Man kanske skulle ge Morrowind en chans till...

Det finns en fanmod till Morrowind, som uppgraderar grafiken avsevärt (till Oblivion-nivå ungefär). Kan va värt att testa

Morrowind overhaul heter den och den rekommenderas varmt.
[ia=402995]


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:

Att få hela Tamriel i ett spel hade ju varit för bra för att vara sant.

Det första Elder Scrolls spelet hade hela Tamriel.

Medlem

Skulle tro att det är för att deras tjusiga 3D-karta ska se fin ut.


signatur
Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Barine:

Helt klart vill jag att dem skall kopplas ihop, enda problemet kommer vara att den redan stora världen kommer bli MASSIV o jobbigt o ta sig runt i

Äh, Skyrim, Morrowind och Oblivion är ju pyttesmå om du jämnför dom med Arena eller Daggerfall rent storleksmässigt. Fast då var ju Arena och Daggerfall till stor del random generade.

det må så vara, men tänk på att det tar ca 30 min o gå från norra till södra delen av bara Skyrim.
tänk dig sen om hela världen läggs in, hur lång tid kommer de inte o ta o gå från norraste delen till den mest södra?


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

Någon som har vart i Blackreach? Helvete va stort x_X känns som Skyrim underjorden..

Inaktiv

någon som vet hur långt skyrim är om man gör alla sidequests också ?

Medlem
Skrivet av riktigninja:

någon som vet hur långt skyrim är om man gör alla sidequests också ?

Man ska kunna spela i evighet eftersom det även innehåller slumpmässigt genererade uppdrag.


signatur
12
Skriv svar