FZ lanserar ny bildbläddrare

Robot
FZ lanserar ny bildbläddrare

Strejfa dig igenom vårt läckra nya bildarkiv.


Medlem
FZ lanserar ny bildbläddrare

Tycker den laggar rätt mycket Eller är det bara för mig ? (Menar att den laddar sidan segt!)


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Måste whina lite också, den va snygg å så, men va sägs om en version där inte hela sidan laddas om vid varje klick? Typ lite javascript? Blir lite segt när ISPn här inte verkar gilla utom-nordamerikanska-sidor

Medlem

jag tycker iaf att det flyter på fint

Medlem

bättre... men måste hela sidan laddas om varje gång man bläddrar?

Medlem

Fungerar bra förutom att man måste ladda om hela sidan vilket gör det helt omöjligt för mig att titta på bilder eftersom min ISP verkar hata FZ's server sedan en gammal uppdatering till sidan.. :/

Medlem

Fixa gärna så att man slipper ladda om sidan. Gör att allt hoppar och tar extra tid, fixa ett skript som grejar detta.


signatur
Medlem

Snyggt men håller med alla andra, ladda om hela sidan känns väldigt föråldrat och en dålig lösning.

Medlem

Jag håller också med tidigare kommentarer, varför göra en uppdatering av en funktion där det krävs att hela sidan laddas om?

Medlem

Som alla andra säger, fixa så inte hela sidan laddas om.

En annan sak jag inte riktigt gillar i den vyn som är i artikeln är när man bläddrar åt sidan bland miniatyrbilderna. Miniatyrbilden längst till höger eller vänster som bara hälften syns av; när man hoppar ett steg åt sidan så ser man andra halvan, dvs man får aldrig liksom se hela bilden i miniatyrformat.

Hade varit bättre ifall ni fixade bara så att man såg fem HELA bilder på ett fixat ställe varje gång, så man ser fem bilder och när man går åt sidan ser man fem nya på exakt samma fixade ställe. Känns lite bökigt annars, man har inte lika bra koll på vilken bild man redan kolla på och så.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Laddar ni om hela sidan för att få fler reklam hits eller? finns ingan annan anledning att ladda om hela sidan vid varje byte.

Medlem

Funkar inte ens för mig, det är som att det ska komma fram något och ljuset på sidan tonas ner nån sekund sen är det borta.

Google Chrome.

Medlem

Snälla AJAXifiera den. Vill inte heller se sidan postas om varje gång jag vill se en annan bild. Samma gäller frågesporterna. Det är extra irriterande i mobiler där det inte är lika snabbt som på desktop.

Medlem

Gillar inte, varför måste hela sidan laddas om.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag håller med alla föregående talare, det är riktigt irriterande att sidan laddas om varje gång man byter bild. Detta borde gå att fixa har sett det på massa andra sidor. Jag har ändå SSD-disk och riktigt snabbt internet och FZ är ju hyffsat snabb sida men det blir ändå extra slött och dant på grund av detta. Extra irriternade är det att man först hamnar längst upp och sedan skickas ner till rätt position.

För övrigt så var det en stilig funktion


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ja de är nog mycket väl medvetna om hur ni inte gillar att hela sidan laddas om för varje ny bild ni klickar på...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vidare bra var den inte...

Vare bara jag som tryckte 17 gånger på nyhets bilden och inte fatta varför det inte funka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vare bara jag som tryckte 17 gånger på nyhets bilden och inte fatta varför det inte funka

Får erkänna att jag faktiskt provade det jag med >_< Kanske inte just 17 gånger, men ändå ;p

Medlem

Bra om man inte bara ger dålig kritik i form av "vaffö ska sidan laddas om"...
Tycker det är en bra idé och def ett steg i rätt riktigt. Har stört mig på bildarkivet ett bra tag.
Som många andra påpekar är det kanske inte bäst att sidan laddas om.
Men detta kanske medför att annonserna räknas visade 1 gång till xD

Jag skulle vilja se system liknande TesNexus alt. facebook. Dvs håll det så här, men när jag klickar på bilden (stora) så öppnas den in native format och ger mig möjligheten att bläddra direkt i native.
Gärna medan tex, resten av sidan mörkas i bakgrunden.
Klicka utanför bilden så stängs native bilden ner och jag kommer tillbaka till arkivet.

Sitter på en 1080p skärm (vilket jag tror många här gör) och att trycka på "orginal upplösning"s länken har varit en pina.

Redaktör

Sidomladdningen kommer fixas framöver.

Det kan vara lite segt i början innan nya thumbnails skapats.

Skrivet av Droppz:

Funkar inte ens för mig, det är som att det ska komma fram något och ljuset på sidan tonas ner nån sekund sen är det borta. Google Chrome.

Addons till Chrome? Testat ctrl och F5?


signatur
Medlem

Som på Steam


signatur

Meep!

Inaktiv

Tråkigt att sidan laddas om men annars så fungerar det bra. Vad jag också önskar är att när man byter bild så borde den bytas lite snyggt och inte bara ladda om liksom. Fattar nån vad jag menar?

Medlem

Inte bra att hela sidan måste laddas om - annars helt okej!

Klick - VIT FLASH - Klick - VIT FLASH, annars bra som ni andra skriver.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur länkar man till sina bilder nu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Skrivet av Tybalt:

Hur länkar man till sina bilder nu?

Klicka "Information" uppe till höger, under den finns länk och eos-kod.


signatur
Medlem

som sagt, ajax!

edit: Medan jag är här och era designers eventuellt läser detta. pop-up reklamen är inga problem (fast irriterande) om man sitter vid pc, men på telefonen eller paddan är det fruktansvärt! Jag trycker fel 90% av fallen, det går inte ens att zooma in på krysset.

Medlem

Klart bättre...resten vet ni!

Medlem

Tycker alla biler ska ligga på samma sida vad man nu ska säga, så de inte byter adress hela tiden

12
Skriv svar