Medlem
Medlem

Börjar Konami få ont om pengar i plånboken?

Jag trodde verkligen på att Kojima talade sanning när han sa att MGS4 var det sista Metal gear-spelet han skulle göra. Men Peace walker, Rising och nu det här visar motsatsen...

Medlem

kan tänka mig detta kommer till PS4 och i ärlighetens namn så kommer jag köpa det spelet så jävla hårt, bättre spel än MGS-serien får man leta efter, men vi får väl se hur det hära Rising blir nu om det nånsin kommer

Givna köp är dom båda två iaf, även om jag nog inte kommer införskaffa mig HD collectionen.
Vissa spel är nog bäst i minnet.


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

kan tänka mig detta kommer till PS4 och i ärlighetens namn så kommer jag köpa det spelet så jävla hårt, bättre spel än MGS-serien får man leta efter, men vi får väl se hur det hära Rising blir nu om det nånsin kommer

Givna köp är dom båda två iaf, även om jag nog inte kommer införskaffa mig HD collectionen.
Vissa spel är nog bäst i minnet.

håller med dig! dock så tycker jag att mgs4 var lite av en besvikelse. kanske beror på nostalgifaktorn men satan så bra ettan och tvåan är.

Medlem

Har bara spelat igenom fyran, resten har aldrig blivit av att se slutet på.
Måste säga att jag gillar fyran även fast det var på tok för långa filmer ibland, men riktigt skönt gameplay och bra story.

Får se vad recensionerna på MGS 5 säger innan jag uttalar mig om hur intresserad jag är.

Medlem

Alltså hela serien bygger ju på Kalla Kriget atmosfären. Fyran var ett jättebra spel men grunden serien stått på hade redan då börjat vittra sönder. Jag tror inte man kan göra ett MGS5 på något framgångsvist sätt utan att överge vad som egentligen är MGS. Bäst före datumet är passerat, jag önskar att de hade låtit bli. Nu verkar man vilja följa i Silent Hills fotspår och bli en dussinvara på Lidls butikshyllor. Det får dom väl bli om dom vill.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

jag tycker MGS4 var väldigt bra faktiskt, men kanske mest för jag torskade rejält på MGO vilket jag gärna hade betalat fullpris för om det kom ett nytt med lite bättre servers och utan fuskare


signatur
Medlem
Skrivet av Paddington:

Alltså hela serien bygger ju på Kalla Kriget atmosfären. Fyran var ett jättebra spel men grunden serien stått på hade redan då börjat vittra sönder. Jag tror inte man kan göra ett MGS5 på något framgångsvist sätt utan att överge vad som egentligen är MGS. Bäst före datumet är passerat, jag önskar att de hade låtit bli. Nu verkar man vilja följa i Silent Hills fotspår och bli en dussinvara på Lidls butikshyllor. Det får dom väl bli om dom vill.

Nja nu tycker jag du är fel ute. Spelen har ett genomgående tema om kärnvapen, dess utveckling och rädslan för ett kärnvapenkrig.
Men varje spel har ett eget överläggande tema som knyter an till dagens väldigt aktuella problem.

MGS1: Kloning och genmanipulation
MGS2: Informationsövervakning och makten över den modern IT.
MGS4: Det privata marknadsintresset i krig och konflikter.
Kommer dock inte på vad MGS3 knyter an till förrutom just kalla kriget. Men MGS3 är dock så jävla bra!

Att fortsätta historien efter MGS4 är nog inga problem, det är en helt ny värld där en ny maktordning skall konstrueras.
MEN personligen hade jag gärna sett sidostegande spel som utspelar sig parallellt med de tidigare i serien.

Hur coolt vore det inte att få spela igenom Revolver Ocelots liv och äventyr!

Jag är glad att Hideo Kojima inte kan släppa sin kära MGS-serie för det betyder fler underbara spel för mig! Och jag förstår honom, tänkt dig själv att du skrivit och finslipat på något i nästan årtionden, det är nog svårt att släppa det i händerna på andra och Hideo har garanterat MASSOR med historier och äventyr färdigskrivna som han vill att vi ska få ta del av.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ja men svara mig detta: hur kan man göra ett spel (MGS4) med massor med olika tricks för att ta sig framåt och sen enbart erbjuda olika lätthetsgrader där dessa tricks är obetydliga och bara tjänar som gimmicks för du kan ändå gå gatan fram strunta blankt i att larmet går och sänka allt motstånd med din granatkastare eller dylikt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Börjar Konami få ont om pengar i plånboken?

Jag trodde verkligen på att Kojima talade sanning när han sa att MGS4 var det sista Metal gear-spelet han skulle göra. Men Peace walker, Rising och nu det här visar motsatsen...

För att vara lite petig... Kojima sa att det var sista delen i Solid Snakes storyline. Det lämnar ju öppet för ytterligare prequels i stil med Snake Eater eller Peace Walker där du spelar som Big Boss. Metal Gear Rising utspelar sig efter MGS4, men är en spinoff med Raiden som protagonist.

1
Skriv svar