I Am Alive-utvecklarna: pc-spelarna bara bitchar

Robot
I Am Alive-utvecklarna: pc-spelarna bara bitchar

"Vi har hört klart och tydligt att pc-spelarna bitchar om att det inte blir nån version för dem. Men om bara 50 000 människor köper spelet är det inte värt det."

#ubisoft, #i-am-alive


Medlem
I Am Alive-utvecklarna: pc-spelarna bara bitchar

sad face

Medlem

Vilket jävla skitsnack.

Medlem

Det är alltid tråkigt när inte alla kan uppleva bra spel, som det så ofta är.
(förutsatt att det nu faktiskt ÄR ett bra spel)


signatur

// Bacon <3

Medlem

Sluta piratkopiera spel!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hoppas detdär företaget går åt helvete. Att säga att spelare på en viss platform bara "bitchar" är ju helt efterblivet sagt från ett spelföretag. Jag hoppas verkligen att dendär kommentaren får konsekvenser för deras försäljning även fast det endast säljs till konsoler.

Medlem

Så länge spelutvecklare portar spel till PC så kommer det att sälja dåligt men som sagt de vill ju bara ta genvägar och göra allt så enkelt som möjligt för sig själva. Man använder piratkopierings snacket som en ursäkt.
Saknar tiden så alla spelutvecklare la verkligen ner tid och energi för att skapa underbara spel som man efter 10år fortfarande spelar.

Medlem

ubisoft, oväntat att de skulle ha denna åsikt.

Inaktiv

"Det skulle kanske bara ta 12 personer tre månader att porta spelet till pc, "
förklarar varför portarna är 100% dynga.

Medlem

Oooooo vilken örfil.

Han har ju rätt, men det är synd att alla PC-spelare ska få känna konsekvenserna bara för att vissa är idioter nog att bli pirater...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

säger då de.... gör en console med 100% stöd för mus å tangentbord i spel så kommer ja gå över till bara console!

Medlem

ubi soft kan fara och flyga de piratas lika mycket om inte mer på Xbox. (och snabbare också)

Medlem

haha, ja för det piratkopieras ingenting till konsoller...

Medlem
Skrivet av Busko:

ubi soft kan fara och flyga de piratas lika mycket om inte mer på Xbox. (och snabbare också)

Tydligen inte, då hade de knappast gjort det till Xbox heller!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Meh. vilket skitsnack... Börja göra bra spel så ska ni se att det går runt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är tråkigt att dom pc-spelare som väljer att faktiskt lägga en slant på spel ska behöva lida. Att säga att "pc-spelare bara bitchar" tycker jag är att vara lite trångsynt, bara för att vissa hörs och syns mest.

Jag får en känsla av att pc-spelandet mer och mer håller på att dö ut. Det är fler och fler utvecklare som tänker i samma banor utan att hitta eventuella lösningar istället. Inte ens DICE valde att gå pc hela vägen trots deras uttalande. Jag antar att det är mer smärtfritt att lägga det åt sidan och utveckla till konsoler istället.

Det är skit synd, speciellt när man själv är en pc-spelare som gärna betalar en slant för ett välgjort spel. Enligt Bethesda så är pc en huvudvärk pga. piratkopiering och dess hårdvarukonfigurationer. Piratkopiering och datorers olika hårdvarukonfigurationer har ju alltid funnits. Varför är det här något som plötsligt har blossat upp bland utvecklare på senaste tiden?

Medlem

Så här går det när man piratkopierar spel, då blir man utan till slut.

Medlem

Happ, låter som den gamla vanliga ursäkten. Det är piraternas fel, bla bla bla. Dom borde helt enkelt erkänna att dom ger blanka fan i PC, även om dom kanske skulle tjäna pengar på det (och göra en mängd spelare glada).

ro
Medlem

Äh skitsnack. Ett bra spel säljer.

Medlem

Det är inte så konstigt att ingen köper era spel när 12 killar har spenderat 3 månader på att porta det till PC.

Medlem

Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.

Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?

Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.

Medlem

Om man gör skitspel käre Stanislas Mettra så kommer folk inte köpa det nej, eller vad trodde du?

Medlem

Jag har ju kopierat mer spel till min Xbox än vad jag gjort till min PC eftersom alla, eller iaf dom flesta PC spel spelas online... Det är ju rent skitsnack att PC användare piratkopierar mer än konsollfjantar... Ren BS

Medlem
Skrivet av MachOne:

Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.

Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?

Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.

Så du tror att PC eran är över?

Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...

Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...

Medlem
Skrivet av krad:

Jag har ju kopierat mer spel till min Xbox än vad jag gjort till min PC eftersom alla, eller iaf dom flesta PC spel spelas online... Det är ju rent skitsnack att PC användare piratkopierar mer än konsollfjantar... Ren BS

Nepp, inge BS här inte...

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

haha, ja för det piratkopieras ingenting till konsoller...

Det är inte ens "nästan" lika många som kopierar på konsoller som på PC.
Spel säljer över lag bättre till smålådorna. Klart att utvecklarna satsar på dem.

Jag har slutat bry mig på pirater. De enda jag bryr mig på är de där dryga mupparna som känner att de behöver få mitt godkännande - "Jag laddar ner spelet för att se om det är bra. Är det bra så köper jag det"... fast vi vet ju alla att det blir samma visa varje gång, de spelar genom det och tänker 'ja, det var ju bra. Men inte tillräckligt bra för att jag ska spela det igen'.

Varför de envisas med att försöka ljuga för mig förstår jag aldrig. Fast vem vet, det är kanske inte mig de försöker ljuga för utan sig själva.

Medlem

Sluta ta hutlösa priser för spel som endå är kassa. Tänker bla på rage. Grafiskt vackert men va fan, inget innehåll.
Sen tjänar la blizzard fortfarande mest pengar på just pc spelare. Tänk om wow hade vart i konsolformat, hade dem haft lika stor framgång där?

Medlem

Tycker att spel som det inte släpps demon till förtjänar att bli piratkopierade.


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Zakkkke:

haha, ja för det piratkopieras ingenting till konsoller...

Det är inte ens "nästan" lika många som kopierar på konsoller som på PC.
Spel säljer över lag bättre till smålådorna. Klart att utvecklarna satsar på dem.

Jag har slutat bry mig på pirater. De enda jag bryr mig på är de där dryga mupparna som känner att de behöver få mitt godkännande - "Jag laddar ner spelet för att se om det är bra. Är det bra så köper jag det"... fast vi vet ju alla att det blir samma visa varje gång, de spelar genom det och tänker 'ja, det var ju bra. Men inte tillräckligt bra för att jag ska spela det igen'.

Varför de envisas med att försöka ljuga för mig förstår jag aldrig. Fast vem vet, det är kanske inte mig de försöker ljuga för utan sig själva.

Tror ärligt talat att _ingen_ bryr sig om att få Ditt godkännande
Seså nu, hoppa ned från de höga hästarna! Hur känns det?

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av MachOne:

Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.

Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?

Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.

Så du tror att PC eran är över?

Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...

Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...

Så du tycker seriöst att spel och teknik har gjort stora framsteg sen senaste generationens konsoler släpptes? Det var inte fören nu i oktober som ett rejält steg togs i och med att BF3 släpptes, annars har det sett likadant ut dom senaste 5 åren.

Om det är något som håller spelbranschen vid liv så är det ju konsoler. Glöm inte bort att även klassiska maskiner som NES är en konsol, och jag tror nog att flera här på FZ började spela tack vare NES än en PC, och innan det så var det förmodligen Atari som fick folk att bli spelintresserade.

Du snackar om konsoler som om det vore nån ny trend som bara dagens tonåringar använder, men konsoler har varit med betydligt längre än vad PC har.

Och FYI, high-end komponenter utgör en väldigt liten del av marknaden och är knappast det som driver utvecklingen framåt. Det är bara företag som Intel, AMD och Nvidia som vill få gamers att tro att hela deras verksamhet kretsar kring dom, bara för att få folk att betala överpris för deras produkter, som inte ens behövs för det finns inga spel som kräver den senaste hårdvaran då majoriteten utvecklar spel för konsoler. Större delen av hårdvarutillverkares intäkter kommer från mainstream, framförallt laptops och nu på sistone även surfplattor m.m., och att även samarbeta med större spelaktörer som t.ex. Sony, Microsoft och Nintendo.

Skriv svar