Kojima: MGS Rising kräver att du är öppensinnad

Robot
Kojima: MGS Rising kräver att du är öppensinnad

Metal Gear Solid-seriens fans kan ha lite svårt att komma in i MGS Rising, säger Hideo Kojima.

#metal-gear-solid-rising-2


Medlem
Kojima: MGS Rising kräver att du är öppensinnad

Vänta... Är den bruden med svärd en kille? Eller är det ett typo?

Medlem

lolBEEF, du gillar alltså *inte* olika?

För övrigt tycker jag Raiden är fine. Han var ganska usel i MGS2 men har blivit klart mer intressant. Men vissa insnöade fans har nästan en homoerotisk crush på snake och kan inte släppa taget. Take it easy, boys.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

lolBEEF, du gillar alltså *inte* olika?

För övrigt tycker jag Raiden är fine. Han var ganska usel i MGS2 men har blivit klart mer intressant. Men vissa insnöade fans har nästan en homoerotisk crush på snake och kan inte släppa taget. Take it easy, boys.

Fattar inte... Jag har bara spelat Metal Gear för 100 år sedan. Har ingen aning om vad, vem, hur eller varför Raiden är men jag har alltid trott att det var en brud, baserat på det jag sett av henne/honom från den E3-rullen.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Vänta... Är den bruden med svärd en kille? Eller är det ett typo?

Mjo det är huvudpersonen från MGS2...

Man behöver inte ha sett (och förstått) särskilt många asiatiska filmer för att tycka att Raiden i MGS2 är helt ok som karaktär. Han är helt enkelt en skapelse från en annan kultur som krockar lite med Hollywoods sätt att skapa protagonister (Till skillnad från Snake som är löst baserad på en amerikansk karaktär)
Men jag förstår att folk som bara tittat på Disney kan ha det lite svårt...

Medlem

Hehe Gamers är väl knappast öppensinnade. "Allt var bättre förr" och "Jag kräver att jag får allt exakt som jag vill" är väl hur vi gamers fungerar mest.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Man behöver inte ha sett (och förstått) särskilt många asiatiska filmer för att tycka att Raiden i MGS2 är helt ok som karaktär. Han är helt enkelt en skapelse från en annan kultur som krockar lite med Hollywoods sätt att skapa protagonister (Till skillnad från Snake som är löst baserad på en amerikansk karaktär)
Men jag förstår att folk som bara tittat på Disney kan ha det lite svårt...

Säga vad man vill om Hollywood men jag tar hellre en väderbiten och manlig hjälte framför en gnällig prettyboy varje dag i veckan. Jag gillar Raiden I MGS4 men han var verkligen nästan outhärdligt gnällig och jobbig i MGS2, som i min mening är det svagaste av spelen i serien. Inte enbart p g a Raiden dock.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av slartibartfast:

Man behöver inte ha sett (och förstått) särskilt många asiatiska filmer för att tycka att Raiden i MGS2 är helt ok som karaktär. Han är helt enkelt en skapelse från en annan kultur som krockar lite med Hollywoods sätt att skapa protagonister (Till skillnad från Snake som är löst baserad på en amerikansk karaktär)
Men jag förstår att folk som bara tittat på Disney kan ha det lite svårt...

Säga vad man vill om Hollywood men jag tar hellre en väderbiten och manlig hjälte framför en gnällig prettyboy varje dag i veckan. Jag gillar Raiden I MGS4 men han var verkligen nästan outhärdligt gnällig och jobbig i MGS2, som i min mening är det svagaste av spelen i serien. Inte enbart p g a Raiden dock.

Raiden gjordes gnällig och "vek" medvetet i MGS2 för att förstärka bilden av solid snake och hans okompromisslösa medvetenhet.
Men jag håller med om att det var ganska jobbigt att måsta spela igenom spelet som honom istället för snake.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Raiden i MGS4 var awesome. Raiden i MGS2 not så awesome. Raiden i Rising lär bli awesome.

1
Skriv svar