skyrim keybind ?

Medlem
skyrim keybind ?

tjena !

Kanske låter helt mongo, men kan man keybinda spells, vapen etc ?

Medlem

Japp! vet inte om det finns bättre sätt, men jag har lagt allt jag använder som favorites, sen trycker du Q för att få fram favoritlistan, sen bara markera det vapen/spell du vill använda och tryck på en siffra.

Medlem

Som Ziraz säger, lägg till de i favoritmenyn. Därefter när du är ingame, så öppnar du favorit-menyn, hovrar musen över den pryl du vill keybinda, och trycker på den siffra du vill ha (1-8).


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

NICE! TACK! Just det jag var ute efter. Irriterande som attans att ta fram favoriterna hela tiden och leta fram det vapen man vill ha.
Hoppas bara jag kan binda två vapen till t.ex. 1 och sedan ena vapnet men med en spell på nummer 2 utan att den flummar till sig och inte vet att jag ville ha båda vapnen på ettan.

Medlem

Grymt

Tackar o bockar

Medlem

Hm det du säger om att binda flertalet objekt till samma nummer tror jag inte att det går i nuläget. Men det är helt säkerligen något som kommer moddas.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Håller på att kasta ut datorn snart för jag kan inte få en sak att funka. Jag vill ha tre saker på min karaktär, 1) dual wield one handeds 2) pilbåge 3) healing spell. (till att börja med iaf),

Att binda pilbågen till knapp 2 och healing spell till knapp 3 funkar finfint.

Nu till problemet, att equippa båda mina enhandsvapen med 1-knappen! Det tycks vara fullt omöjligt. Det funkade fint ibörjan när man hade två vapen av samma namn så de var "stackade". Då var det bara att göra favorite av stacken och sen se till att det stod både LR på den. Inga problem då. Men nu när jag har vapen med olika namn funkar det inte....

Någon som har en idé hur man kan lösa det hela? Att equippa två stycken one-handed weapons med en keybind-tryckning? Jag kör PC-versionen.

Många tack på förhand.

Medlem

Här är en länk till en film där någon förklarar problemet bättre:

http://www.youtube.com/watch?v=9uG7Z9xRy7M

Medlem

Jag tänkte försöka mig på att modda detta när tillfälle ges, och om möjligt göra varje keybind strukturerad till en samling objekt. I Oblivion hade jag t.ex ordnat för mig så att jag equipade båge och pilar med en knapp. Hjälm, sköld och svärd med en hand, osv.

Vore sjysst i Skyrim med spell+svärd samt svärd+svärd.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Jag tänkte försöka mig på att modda detta när tillfälle ges, och om möjligt göra varje keybind strukturerad till en samling objekt. I Oblivion hade jag t.ex ordnat för mig så att jag equipade båge och pilar med en knapp. Hjälm, sköld och svärd med en hand, osv.

Vore sjysst i Skyrim med spell+svärd samt svärd+svärd.

Det låter bra, säg till om du lyckas.

Medlem

Det tar sig nog ganska snart bara jag klurar ut ett par hinder jag har just nu. Problemet verkar inte vara att man ska kunna göra det, utan snarare hur det ser ut grafiskt när du gör det.
Om det blir så att man kan binda flera saker till samma knapp, så kan man ju lätt bugga sönder det genom att t.ex markera ett svärd och en båge..
Överväger ett separat interface för just det, typ en liten popup, eller eventuellt att försöka införa siffer-grupperna i menyn sig, och att du då "typ" drag-and-droppar saker till varje siffergrupp, inom begränsningar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Det tar sig nog ganska snart bara jag klurar ut ett par hinder jag har just nu. Problemet verkar inte vara att man ska kunna göra det, utan snarare hur det ser ut grafiskt när du gör det.
Om det blir så att man kan binda flera saker till samma knapp, så kan man ju lätt bugga sönder det genom att t.ex markera ett svärd och en båge..
Överväger ett separat interface för just det, typ en liten popup, eller eventuellt att försöka införa siffer-grupperna i menyn sig, och att du då "typ" drag-and-droppar saker till varje siffergrupp, inom begränsningar.

Ooh! Meddela dina framsteg!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Will do! Det går ganska segt just nu, men tja, möjligt verkar det vara.

Lite uppbunden i flertalet Skyrim-projekt just nu. Om det finns fler moddare här får ni gärna höra av er.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Mja... jag brukar bara skapa dungeons, fort, hus och mindre quests för mitt eget nöje.
Ser i alla fall fram emot januari och mod-verktygen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar