Ultimata Cataclysm-uppgörelsen närmar sig

Robot
Ultimata Cataclysm-uppgörelsen närmar sig

Spana in trailern för version 4.3 av World of Warcraft, där du ges möjlighet att spräcka Deathwings skalle vare sig du är elit eller noob.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #world-of-warcraft-cataclysm, #blizzard


Medlem
Ultimata Cataclysm-uppgörelsen närmar sig

Usch.

Medlem

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Medlem

Fan, ser helt jäkla awesome ut

Medlem

Pga av sånt här jag gav upp WoW, det är ingen prestige i något längre. Allt är simplifierat, ingen behöver kämpa för något längre (kanske dom som satsar på top 5 arena teamen)..... Allt bara ges till dig och du kan inte vara stolt över att ha klarat något speciellt..... Så jävla trist för jag tycker annars om WoW..


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Du har tagit allt på 25 manna HC? Om du har, länka din gubbe på armory. Tycker det är konstigt att alla tycker det är för lätt nu förtiden, dags att backa upp det man snackar om med armory länk till sin gubbe. Har man inte gjort 100% HC 25 så kan man inte snacka om att det är för lätt.


signatur

IDKFA

Medlem

and not a single fuck was given that day


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Han kan rulla runt...

@Dajnamajt: Då spelar du spel av fel anledning. Skaffa ett jobb där du kan få din prestige istället för att behöva det från ett spel. Ditt behov av att känna att du är bättre än andra kan användas betydligt mer produktivt.

Skrivet av torylva:

and not a single fuck was given that day

Att detta totala avsaknandet av intresse ändå genererade ett inlägg kan ju ses som ett självmål av dig i så fall.

Medlem

Ibland saknar jag WoW. Var så jäkla kul.

Men jag pallar inte allt levelande och skit igen. Blev på tok för tjatigt. Man skaffar massa gear och vips en månad senare så är allt man har skaffat bara skit.

Medlem

Som med att köpa dator... kommer nya spel, nya tekniker och vips så har ett, om man har tur eller slösat massa pengar två år passerat och ens dator blir till stenålder på burk.

Medlem

Mest lågbudget trailer någonsin? Kan inte ha varit en officiell Blizz-trailer.

Medlem
Citat:

@Dajnamajt: Då spelar du spel av fel anledning. Skaffa ett jobb där du kan få din prestige istället för att behöva det från ett spel. Ditt behov av att känna att du är bättre än andra kan användas betydligt mer produktivt.

Hmm, njae, det vill jag inte påstå att jag gör (spelar spel av fel anledning). Alla spel handlar väl ändå till viss del om prestige? Att klara spelet, klara instance, bossar, uppnå ett mål, bli bäst, ha de bästa sakerna. Prestige kan hittas överallt i alla spel och folk söker det ständigt.

Jag har också ett jobb där jag känner att jag får min "prestige" till fullo. Men, för mig handlar spel om att åstakomma något, samtidigt som jag upplever ett underbart äventyr, en storslagen strid eller vad som nu händer i spelet.

I och med att Blizzard har gjort vad de gjort med WoW så känner jag en viss besvikelse över att jag inte längre kan få ut något av spelet, att jag som sagt inte längre kan känna "prestige" över vad jag åstakommit. Tråkigt, men det är vad spel betyder för mig.

p.s
Vem är du att säga vad ett spel ska betyda för någon eller inte? Det är väl ändå upp till var och en?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Ehm?? Det där är INTE Blizzards officiella trailer. Vad fan håller ni på med?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker det är tråkigt att man får se allt innan det släpps :/ det blir ju ingen överraskning..., Sedan tycker jag också att spelet blivit för lätt. Achievements, jag och många fler jobbade och slet som bara den när det släpptes och nu är det inte värt någonting för alla kan få tag i dem. Gear, ja den byts ut bara efter ett litet tag när det kommer nya dungeons och raider, och då kan man få gear med samma ilvl i de nya dungeons som man fick i förra patchens raiderna, alltså what's the point then?

Man sliter och farmar i raider för att få så bra gear som möjligt och få ner bossar och så blir allt utbytt i nästa 5manna dungeon... Att craftable items eller reputation items är lika bra som tier loot känns också lite som ett skämt. Jag fick tag i reputation items från de olika factions innan vi började raida och när vi väl kom in i BoT och BWD så var det mycket bra loot som fick dissas bara för att vår reputation/craftable gear var bättre... (notera, tråkigt att blizzard är så lata när det gäller gear utseendet, nästan all cloth gear som droppades i BWD/BoT såg ju ut som Mage tier..., och i FL så var det Warlock tier osv...)

Förstår inte heller riktigt varför Blizzard ansträngde sig med att ändra om Azeroth när man nätt och jämnt kan spela klart ett område innan alla questerna är gråa och man går runt och one-shotar mobs, var är utmaningen i det? Och då utan heirlooms och alla perks! Och när man nu har flying mount så är man ändå inte nere och kikar på världen, utan hänger för det mesta i en av huvudstäderna för att man inte har något att göra... och så en massa och så vidare efter det...

Nu kanske ni tycker jag gnäller mycket och undrar varför jag inte slutade spela tidigare? För att folket i min guild var så grymt bra! Dock har det kommit till den punkten att det inte hjälper att ha en bra guild... Så jag tog och avbröt min subscription för ungefär en månad sen, och håller tummarna nu för att SWTOR blir bra

Medlem
Skrivet av Dweiah:

Tycker det är tråkigt att man får se allt innan det släpps :/ det blir ju ingen överraskning..., Sedan tycker jag också att spelet blivit för lätt. Achievements, jag och många fler jobbade och slet som bara den när det släpptes och nu är det inte värt någonting för alla kan få tag i dem. Gear, ja den byts ut bara efter ett litet tag när det kommer nya dungeons och raider, och då kan man få gear med samma ilvl i de nya dungeons som man fick i förra patchens raiderna, alltså what's the point then?

Man sliter och farmar i raider för att få så bra gear som möjligt och få ner bossar och så blir allt utbytt i nästa 5manna dungeon... Att craftable items eller reputation items är lika bra som tier loot känns också lite som ett skämt. Jag fick tag i reputation items från de olika factions innan vi började raida och när vi väl kom in i BoT och BWD så var det mycket bra loot som fick dissas bara för att vår reputation/craftable gear var bättre... (notera, tråkigt att blizzard är så lata när det gäller gear utseendet, nästan all cloth gear som droppades i BWD/BoT såg ju ut som Mage tier..., och i FL så var det Warlock tier osv...)

Förstår inte heller riktigt varför Blizzard ansträngde sig med att ändra om Azeroth när man nätt och jämnt kan spela klart ett område innan alla questerna är gråa och man går runt och one-shotar mobs, var är utmaningen i det? Och då utan heirlooms och alla perks! Och när man nu har flying mount så är man ändå inte nere och kikar på världen, utan hänger för det mesta i en av huvudstäderna för att man inte har något att göra... och så en massa och så vidare efter det...

Nu kanske ni tycker jag gnäller mycket och undrar varför jag inte slutade spela tidigare? För att folket i min guild var så grymt bra! Dock har det kommit till den punkten att det inte hjälper att ha en bra guild... Så jag tog och avbröt min subscription för ungefär en månad sen, och håller tummarna nu för att SWTOR blir bra

För lätt? Posta din main + server så ska vi se hur lätt du hade det.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Medlem
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker det är skitbra att Blizzard ger alla möjligheten att upptäcka sådant de trots allt bygger en hel expansion kring.

Det är en fruktansvärt barnslig missunsamhet som råder bland "eliten" (dvs. de som disponerar all fritid på spelet) mot vanliga spelare. Varför ska deras 100 kr/mån vara mer värd än någon annans?

Tycker personligen det är förjävligt att 90% av spelarbasen inte får uppleva loren och pompet i de episka räderna för att de inte hinner lägga ner mycket tid på spelet. Uppenbarligen gör Blizzard det också.

Och Dajnamajt, om bekräftelse och prestige in-game är viktigt för dig kan du fortfarande fixa server-first achievements eller dylikt och få en jättecool titel.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

Medlem
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

/facepalm


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag håller nog med om att Cata är den sämsta expansionen (dock med en del bra features) men jag är genuint undrande över vad de kunnat göra med den lore som fanns till tidigare warcraft-spel utan att utöka den? Det går ju inte att behålla status quo hur länge som helst.

Det enda som är dåligt med Raidfinder är att det är ännu en spik i kistan på server communities (LF dungeon var locket ), det är bara bra att alla får en chans att se raids. Det är ju upp till var och en på vilken nivå man vill köra, och jag skulle tro att det fortfarande blir tävling bland de som bryr sig.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du har tagit allt på 25 manna HC? Om du har, länka din gubbe på armory. Tycker det är konstigt att alla tycker det är för lätt nu förtiden, dags att backa upp det man snackar om med armory länk till sin gubbe. Har man inte gjort 100% HC 25 så kan man inte snacka om att det är för lätt.

äre polisen eller?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

/facepalm

lol, you sir got owned

*no disrespect.


signatur

Nämen!

Medlem

Simplifieringen började smått redan i TBC och det var då jag slutade spela, blev en otroligt massa PvP innan det i vanilla speciellt world PvP men det sabbade dem ju totalt med arena och flying mounts.

Kollat lite då polarna lirar dagens WoW och känner knappt igen mig, den tighta communityn på servers verkar vara helt borta genom att dem har cross-server LFG och svårighetsgraden verkar inte vara i närheten av vad den varit innan , samt att det verkar regna epics i händerna på players utan någon speciell ansträngning.

Älskar Blizzard överlag och alla spel dem gjort har varit toppen men tror faktiskt dem själva försöker sabba spelet samtidigt som dem tar in lite extra cash från casuals för att sprida ut sina fans över mer titlar som Diablo3 och kommande "Titan" projektet.

Medlem

Så här borde ni lägga upp alla era filmer hädanefter. En enkel embedded bara. Går mycket snabbare och är mycket smidigare istället för att ladda en ny seg sida, buffra filmen och sen titta.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

/facepalm

lol, you sir got owned

*no disrespect.

På vilket sätt då?

"nu klickar jag snabbt på X! hah, nu kan då inte draken bli av med mig hur mycket han än snurrar!"

som sagt....... /facepalm


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ni älskar visst wow. Fortsätt så...

Medlem

Skrattar lika högt varje gång någon kommer och snackar om hur svårt allt var i vanilla. Det fanns inget djup i klasserna under den tiden. Man hade en talent spec som 'fungerade' och kanske tre knappar att trycka på, låter ju jättekul eller? Bossfighterna var knappast mer välutvecklade än vad de är nu och inte heller svårare. Svårigheten var att få in så få idioter som möjligt, som dessutom kunde hålla sig online, i en 40-manna grupp. Att vara bra på PvP mättes i hur många veckor i sträck du kunde grinda battlegrounds 14h om dagen.

Tycker WoW har förbättrats på alla plan genom åren och raid-finder tycker jag är helt rätt väg att gå. Och det kommer från mig som huserar i en world top 50 guild.

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av mrFluffy:

Du har tagit allt på 25 manna HC? Om du har, länka din gubbe på armory. Tycker det är konstigt att alla tycker det är för lätt nu förtiden, dags att backa upp det man snackar om med armory länk till sin gubbe. Har man inte gjort 100% HC 25 så kan man inte snacka om att det är för lätt.

äre polisen eller?

Yes! Nä men många säger att wow är för lätt, tycker inte man kan säga att något är lätt om man inte klarat av spelet på HC själv. VIll bara att folk ska ha lite uppbackning på saker de slänger ur sig. SS or didn´t happend så att säga


signatur

IDKFA

Medlem

Ser mer ut som random klipp från någon som har kört på PTR.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar