Batman: Arkham City har DirectX-problem

Robot
Batman: Arkham City har DirectX-problem

DirectX 11 ställer till det med prestandan, vi har guiden för en tillfällig lösning.

#batman-arkham-city


Medlem
Batman: Arkham City har DirectX-problem

Old news are old nej fan INTE OKEJ!

Medlem

Hoppas patchen kommer i helgen då när jag ändå sitter och nördar TOR-betan! Ser verkligen fram emot att lira Batman.

Medlem

de har haft ett jävla tag på sig att fixa buggar , haha vilket skämt jag längtar tills next gen console kommer så man slipper upgradera PCn mer.

Medlem

Hur svårt ska det va att fixa en patch, herregud. Släpp inte skit som inte är klart.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Oneone:

de har haft ett jävla tag på sig att fixa buggar , haha vilket skämt jag längtar tills next gen console kommer så man slipper upgradera PCn mer.

Då uppgraderar du ju fortfarande en hårdvara.

Medlem

Tråkigt att alla PC spel ska vara ospelbara vid release nu förtiden då?! 1 månad försenad release av Batman och ÄNDÅ kommer det kanske inte fungera att köra i DX11. Sikket skämt!

Medlem
Skrivet av PatSupreme:

Tråkigt att alla PC spel ska vara ospelbara vid release nu förtiden då?! 1 månad försenad release av Batman och ÄNDÅ kommer det kanske inte fungera att köra i DX11. Sikket skämt!

För att det är konsollportar hit och dit. Förr gjorde man spel naturligt till PC, sedan gjorde dem lite annorlunda spel därifrån till konsoll.

Nej, nu gör man konsollspelen naturliga och sedan portar över dem till PC, för det blir billigare och går snabbare.

Därför sopar dem mattan med oss PC-spelare.

Medlem

Trevligt så dom har bara hållit tillbaka pc versionen så konsollerna skulle sälja mest sen släpper dom en halvfärdig xbox port som inte ens funkar som den ska på senaste hårdvaran? va i helvete...

Inaktiv

Kul att inte få utnyttja dx11 features...

Satt och fundera på va fan problemet var innan jag kom på att stänga av dx11. Skärmen blev bara svart konstant när jag försökte starta spelet.

Avstängd
Skrivet av robineng:

Kul att inte få utnyttja dx11 features...

Satt och fundera på va fan problemet var innan jag kom på att stänga av dx11. Skärmen blev bara svart konstant när jag försökte starta spelet.

Släpps ju inte förens natten till den 25:e till PC så med all rätt så har du en svart skärm.

Medlem
Skrivet av jiwn:
Skrivet av robineng:

Kul att inte få utnyttja dx11 features...

Satt och fundera på va fan problemet var innan jag kom på att stänga av dx11. Skärmen blev bara svart konstant när jag försökte starta spelet.

Släpps ju inte förens natten till den 25:e till PC så med all rätt så har du en svart skärm.

Han sitter ju i Amerika och spelar någonstans fattar du väl! (Läs: Han är en "sjörövare".)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av jiwn:
Skrivet av robineng:

Kul att inte få utnyttja dx11 features...

Satt och fundera på va fan problemet var innan jag kom på att stänga av dx11. Skärmen blev bara svart konstant när jag försökte starta spelet.

Släpps ju inte förens natten till den 25:e till PC så med all rätt så har du en svart skärm.

Han sitter ju i Amerika och spelar någonstans fattar du väl! (Läs: Han är en "sjörövare".)

Mig veterligen så finns det inga sjörövare som kan spela det än men det borde ju gå att låsa upp det genom en VPN.

Medlem

Surt sa räven... :/

Medlem

Åhh, konsolspel som har problem.... Det är ju inte alls ovanligt numera!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

äh sluta klaga, detta är inte rätt spel att klaga på detta har 64bit, physx och dx11 tesselation.
klaga på tex skyrim 32 bit och skuggor som beräknas på processorn=/.

Medlem

Fan vad PCn får skit hela tiden.

Assassins Creed Revelations = PC uppskjutet
Batman Arkham City = PC uppskjutet

sen är det väl ett flertal andra spel detta år som blivit uppskjutna?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Fan vad PCn får skit hela tiden.

Assassins Creed Revelations = PC uppskjutet
Batman Arkham City = PC uppskjutet

sen är det väl ett flertal andra spel detta år som blivit uppskjutna?

jag väntar gärna en månad extra och får ett spel som är anpassat till pc, så man slipper spendera 2 dagar i ini filer innan det ens går att spela.

Medlem
Skrivet av lop3r:
Skrivet av Remus:

Fan vad PCn får skit hela tiden.

Assassins Creed Revelations = PC uppskjutet
Batman Arkham City = PC uppskjutet

sen är det väl ett flertal andra spel detta år som blivit uppskjutna?

jag väntar gärna en månad extra och får ett spel som är anpassat till pc, så man slipper spendera 2 dagar i ini filer innan det ens går att spela.

... eller så gör utvecklarna vad som är rätt, lägger ordentligt med resurser på PC versionen och får ut en fungerande version samtidigt som de andra releaserna. Behöver de "mer tid" för att få klar PC versionen visar bara att den nedprioriteras allt för mycket. PCn förtjänar mer än ogenomtänkta sladdbarns releaser.

Inaktiv
Skrivet av jiwn:
Skrivet av robineng:

Kul att inte få utnyttja dx11 features...

Satt och fundera på va fan problemet var innan jag kom på att stänga av dx11. Skärmen blev bara svart konstant när jag försökte starta spelet.

Släpps ju inte förens natten till den 25:e till PC så med all rätt så har du en svart skärm.

Retail versionen, inte steam versionen, går att spela redan nu. Svartskärm var dx11 problemen som artikeln beskrev. Funkar alldeles perfekt nu. Tycker det är lågt att börja anklaga folk för att vara pirat bara för att man fått spelet en dag tidigt.

Medlem

Kul att folk har så dåligt minne, eller helt enkelt är för unga för att minnas.
PC spel har alltid haft problem, det är inte ovanligt att spelen aldrig fungerar perfekt för alla, utan att man får "trixa" lite. Nya versioner av DirectX = alltid problem, samma gällde 10 och 10.1, men det har väl folk hunnit glömma.
Sen spelar inte grafiken så djäkla stor roll, så länge spelet är spelbart utan att det fryser/crashar/bränner datorn (se PC exklusiva SC2, Hellgate London m.fl.). Går spelet att spela så får man vara glad, är det perfekt med din hårdvara, var lyrisk, funkar alla grafikmöjligheter och liknande? Då har spelet minst 1 års konstant patchande på nacken.

Konsolspel är inte heller perfekta, men där gnäller väl folk inte lika mycket utan nöjer sig i grundläget med att spelet är spelbart och kan låta det gå någon vecka för patchar. Om man inte står ut med buggar och problem, ska man inte köpa spel på release, och absolut inte köpa spel till PC då den plattformen har sämst optimering.

Medlem

Förståelse?!! De ska inte ha någon förståelse! Vi har myclet längre väntetid, och ändå klarar de inte av nåt så basic som detta!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av jiwn:
Skrivet av robineng:

Kul att inte få utnyttja dx11 features...

Satt och fundera på va fan problemet var innan jag kom på att stänga av dx11. Skärmen blev bara svart konstant när jag försökte starta spelet.

Släpps ju inte förens natten till den 25:e till PC så med all rätt så har du en svart skärm.

Retail versionen, inte steam versionen, går att spela redan nu. Svartskärm var dx11 problemen som artikeln beskrev. Funkar alldeles perfekt nu. Tycker det är lågt att börja anklaga folk för att vara pirat bara för att man fått spelet en dag tidigt.

Har själv installerat och startat spelet... men har dock inte "spelat" något ännu... och nu när man läst det här så kanske det är lika bra o spela det på boxen istället.

Började spela ett tag på den iallafall... riktigt kul faktiskt. Spelet känns ganska så fritt ändå när man kan hoppa omkring och glida runt i en stor stad.

Inaktiv

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Inaktiv

Min DX11 var avstängd på Steam när jag ladda ner det, vet inte vad all fuzz är om?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Detsamma, åtminstånde tills pc versionen plåstrats om lite mer


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Berling:

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Detsamma, åtminstånde tills pc versionen plåstrats om lite mer

Är ni födda i farstun?
Det är _inget_ fel på Batman Arkham City.
JESUS CHRIST.

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Berling:

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Detsamma, åtminstånde tills pc versionen plåstrats om lite mer

Är ni födda i farstun?
Det är _inget_ fel på Batman Arkham City.
JESUS CHRIST.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Berling:

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Detsamma, åtminstånde tills pc versionen plåstrats om lite mer

Är ni födda i farstun?
Det är _inget_ fel på Batman Arkham City.
JESUS CHRIST.

Vad sägs om att LÄSA artikeln INNAN du postar?

Ish
Medlem

Fick med det till gpu'n som bundle.. Fast jag har ju skyrim/bf3 att leka med ett tag till


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar