Professor Layton and the Spectre's Call

Robot
Professor Layton and the Spectre's Call

Charmknutten Hershel Layton är tillbaka med sitt fjärde äventyr på tre år. Är den stora DS-finalen hans bästa spel hittills?

#level-5, #dragon-quest-the-journey-of-the-cursed-king, #dragon-quest-ix-sentinels-of-the-starry-sky, #square-enix, #professor-layton-and-the-spectres-call


Moderator | Testpilot
Professor Layton and the Spectre's Call

More of the same, precis som med Phoenix Wright. I dessa spel funkar det, men tydligen inte i COD.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

More of the same, precis som med Phoenix Wright. I dessa spel funkar det, men tydligen inte i COD.

Och ändå fick COD 4 pluppar och Layton 3. It's a mystery!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gurant:
Skrivet av uberpwnage2.0:

More of the same, precis som med Phoenix Wright. I dessa spel funkar det, men tydligen inte i COD.

Och ändå fick COD 4 pluppar och Layton 3. It's a mystery!

Helt jävla galet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gurant:
Skrivet av uberpwnage2.0:

More of the same, precis som med Phoenix Wright. I dessa spel funkar det, men tydligen inte i COD.

Och ändå fick COD 4 pluppar och Layton 3. It's a mystery!

Helt jävla galet!

Två olika recensenter resulterar i två olika åsikter (dessutom är CoD och Layton ganska olika spel). Det är många som tycker att CoD inte förnyar sig, men också de som tycker att MW3 är ett alldeles utmärkt spel.

Själv föredrar jag att pimpla te med Layton, but that's me.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gurant:
Skrivet av uberpwnage2.0:

More of the same, precis som med Phoenix Wright. I dessa spel funkar det, men tydligen inte i COD.

Och ändå fick COD 4 pluppar och Layton 3. It's a mystery!

Helt jävla galet!

Två olika recensenter resulterar i två olika åsikter (dessutom är CoD och Layton ganska olika spel). Det är många som tycker att CoD inte förnyar sig, men också de som tycker att MW3 är ett alldeles utmärkt spel.

Själv föredrar jag att pimpla te med Layton, but that's me.

Tare lungt Fredik, inget var menat som att det var konstigt. Bara kul att påpeka hur alla spelare tänker. Tydligen får vissa spel vara exakt samma och göra små skillnader som det vill men andra spel ska ju tydligen kunna göra det fritt. Det min poäng var, inget annat.

Även om det är olika så följer ju regeln att nytt spel borde det ju vara något nytt i många fall. Vissa säger att man inte ska göra spelen så annorlunda när det hör till en serie säg del 1-3.

Jag gillar Phoenix Wright mer över Layton. Men taggar dock 3DS spelet där båda är med!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Jo-men-visst, jag var lugn som en ko, är oftast det. Det vill säga, när jag inte äter glass.

Det där spelet där dom båda är med blir antingen galet bra eller bara galet. Jag lutar åt det tidigare (och påminner mig själv om att jag måste spela fler Phoenix Wright-spel).


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jo-men-visst, jag var lugn som en ko, är oftast det. Det vill säga, när jag inte äter glass.

Det där spelet där dom båda är med blir antingen galet bra eller bara galet. Jag lutar åt det tidigare (och påminner mig själv om att jag måste spela fler Phoenix Wright-spel).

Nog förstår jag du är lugn, är bara duktig på att använda "lugna ner dig" så folk tror jag tror dem är helt galna eller något. Du har sett trailern? Väldigt trevlig. Phoenix Wright spelen är faktiskt väldigt roliga. Mycket är bara text samt att du klickar runt, men rättegångarna är väldigt underhållande faktiskt. Give it a go!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för en bra och välskriven recension. Det har tyvärr börjat bli för mycket av samma sak i de flesta spel serier nu, inte för att de är dåliga spel, tvärtom håller dom hög kvalité.

Assassin creeds
MW3
Layton
Uncharted
Guitar hero
osv

Förr var det bara sportspel som släpptes årligen, nu är det allt mellan himmel o jord, inget jag föredrar.


signatur

Everyday I worry all day

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jo-men-visst, jag var lugn som en ko, är oftast det. Det vill säga, när jag inte äter glass.

Det där spelet där dom båda är med blir antingen galet bra eller bara galet. Jag lutar åt det tidigare (och påminner mig själv om att jag måste spela fler Phoenix Wright-spel).

Nog förstår jag du är lugn, är bara duktig på att använda "lugna ner dig" så folk tror jag tror dem är helt galna eller något. Du har sett trailern? Väldigt trevlig. Phoenix Wright spelen är faktiskt väldigt roliga. Mycket är bara text samt att du klickar runt, men rättegångarna är väldigt underhållande faktiskt. Give it a go!

Intressant strategi!

Yup, har sett den. Väldigt bombastisk. Väldigt likeable.
Har spelat första Phoenix Wright, rättegångarna är knivskarpa. Händer det någonting i uppföljarna eller är det same, same?


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jo-men-visst, jag var lugn som en ko, är oftast det. Det vill säga, när jag inte äter glass.

Det där spelet där dom båda är med blir antingen galet bra eller bara galet. Jag lutar åt det tidigare (och påminner mig själv om att jag måste spela fler Phoenix Wright-spel).

Nog förstår jag du är lugn, är bara duktig på att använda "lugna ner dig" så folk tror jag tror dem är helt galna eller något. Du har sett trailern? Väldigt trevlig. Phoenix Wright spelen är faktiskt väldigt roliga. Mycket är bara text samt att du klickar runt, men rättegångarna är väldigt underhållande faktiskt. Give it a go!

Intressant strategi!

Yup, har sett den. Väldigt bombastisk. Väldigt likeable.
Har spelat första Phoenix Wright, rättegångarna är knivskarpa. Händer det någonting i uppföljarna eller är det same, same?

Uppföljarna lägger till diverse extra saker. I del två kan du bland annat visa profiler på folk vilkte du itne kunde tidigare, t ex genom att vilja fråga en clown om den mordmistänkte visar du fram profilen om just den personen. Sedan finns det något "Psych lock" (tror det var namnet) en grej man får av en vän där man kan se när det du pratar med ljuger.

Man ska då nästan som i rättegångar lägga fram bevis och lite annat för att få personen att prata och ge dig mer information. I vissa uppdrag kan du också kolla efter blod, fingeravtryck och massa massa annat.

At it's core.. It's the same, men för varje nytt spel kommer något nytt som gör det roligare. Notera dock också att varje mord är ju olikt varje gång, så även om du på samma sätt klickar och visar upp saker helatiden så måste du ju tänka annorlunda för.. Det är ju ett annat "CASE" eller hur?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Intressant att påstå att Layton känns brittisk..? Spelen skriker ju japanska så högt att man blir döv.

1
Skriv svar