Nästa call of duty?

Medlem
Nästa call of duty?

Nu när modern warfare 3 har släppts så kanske vi kan blicka framåt o spekulera om vad nästa call of duty kommer handla om.

Framtid?, Zombies? etc

Vad tror ni händer härnäst?

Trayarch spånar nog vidare på en ny motor och lite bättre innehåll. Spelar MW2 nu igen, MP-funkar inte överhuvudtaget, men SP-kampanjen är vassare än den in MW3, och det säger ganska mycket om hur spelen har utvecklat sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Trayarch spånar nog vidare på en ny motor och lite bättre innehåll. Spelar MW2 nu igen, MP-funkar inte överhuvudtaget, men SP-kampanjen är vassare än den in MW3, och det säger ganska mycket om hur spelen har utvecklat sig.

Tror nog knappast att de gör en ny motor, möjligtvis uppdaterar de quake-motorn de har..

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

Trayarch spånar nog vidare på en ny motor och lite bättre innehåll. Spelar MW2 nu igen, MP-funkar inte överhuvudtaget, men SP-kampanjen är vassare än den in MW3, och det säger ganska mycket om hur spelen har utvecklat sig.

Tror nog knappast att de gör en ny motor, möjligtvis uppdaterar de quake-motorn de har..

Tror inte heller det. Folk är så hjärntvättade av CoD serien så de behöver inte bry sig om att lägga ned tid (och pengar!) på en ny motor. Alla vet vi att 'aj' sparar in varenda öre det går.

Medlem

Jag tror de satsar stenhårt på den klassiska "CoD-känslan" och då är motorn viktig. De kommer fortsätta utveckla den de redan har men grunden kommer de inte förändra.

Det är bättre att göra sina fans glada än att lyssna på vad hatarna säger.

Jag tror personligen att det blir ett helt "nytt" CoD nästa år. Kanske inte Treyarch, för de kommer kanske få ett extra år till på sig till nästa spel (vilket jag tror kommer blir Black Ops 2) som kommer vara till nästa generations konsoller. Rena spekulationer dock, men jag tycker mig märka från Treyarch-håll att de tycker det var jobbigt och lite stressigt med bara två års utveckling, och det märktes ju på Black Ops.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag tror de satsar stenhårt på den klassiska "CoD-känslan" och då är motorn viktig. De kommer fortsätta utveckla den de redan har men grunden kommer de inte förändra.

Det är bättre att göra sina fans glada än att lyssna på vad hatarna säger.

Jag tror personligen att det blir ett helt "nytt" CoD nästa år. Kanske inte Treyarch, för de kommer kanske få ett extra år till på sig till nästa spel (vilket jag tror kommer blir Black Ops 2) som kommer vara till nästa generations konsoller. Rena spekulationer dock, men jag tycker mig märka från Treyarch-håll att de tycker det var jobbigt och lite stressigt med bara två års utveckling, och det märktes ju på Black Ops.

Ofta är "hatarna" de riktigt inbitna fansen.

Jag håller och spelar om MW2 och jämför med MW3, grafiken är otroligt dålig i den senarenämnda, dessutom märks det att MW2 fortfarande hade kvar de bitar som jag gillade från de första två CoD-spelen, de senaste åren har de flippat ut ordentligt och allting är så jäktat ock ska skyndas på. Jag hoppas de ser över den biten i framtida spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag lirade cod från början och måste säga att det har spårat ur fullständigt...
Det var det absolut bästa andravärldskrigsspelet som någonsin gjorts men efter cod2 så är det ryktet noll
....Ja jag spelar visserligen numer på 360:n men va faen spelar det för roll? Fattar inte varför man ska satsa på modern krigsföring för när det är känslan och öldrickningen vi strävar efter Har både MW3 Och BF3 till boxen , och i nuläget så lirar jag nog BF3 sju dagar i veckan tills IW kommit på vad det handlar om ; ) Sista fps-en är köpt för min del iaf tills den dag nån fattar vitsen med WW2 igen!! Kyss och kläm!

Medlem

Snacka om att helt missa poängen med tråden och kidnappa den för att göra den till ÄNNU en "cod-var-bättre-förr"-gråttråd. Jag tycker ni ska hålla er till ämnet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

sorry StrongBad . Men vi kan väl iaf få hoppas att dom gör ett nytt ww2 iaf ? men troligtvis är det väl framtid som ligger närmare sanningen.. cod vill man inte släppa taget om så man får väl vrångspela tills nästa kommer.
/peace

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

Nu när modern warfare 3 har släppts så kanske vi kan blicka framåt o spekulera om vad nästa call of duty kommer handla om.

Framtid?, Zombies? etc

Vad tror ni händer härnäst?

Härnäst kommer de att göra som tidigare. Skapa ett map-pack och sälja det som ett nytt spel. Uppenbarligen säljer det bra.

Finns det någon anledning att skapa en ny motor till de föråldrade konsoler vi har i dag?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Finns det någon anledning att skapa en ny motor till de föråldrade konsoler vi har i dag?

Resonerar du inte lite bakvänt nu?

Är det inte det faktum att konsollhårdvaran är en smula gammal en extra god anledning till att utveckla en ny spelmotor?

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte en ny, bättre optimerad spelmotor här det bästa sättet att klämma in bättre grafik och sådant på samma gamla hårdvara?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Tybalt:

Finns det någon anledning att skapa en ny motor till de föråldrade konsoler vi har i dag?

Resonerar du inte lite bakvänt nu?

Är det inte det faktum att konsollhårdvaran är en smula gammal en extra god anledning till att utveckla en ny spelmotor?

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte en ny, bättre optimerad spelmotor här det bästa sättet att klämma in bättre grafik och sådant på samma gamla hårdvara?

Varför bekosta en utveckling av ny spelmotor, leverera bättre grafik eller nytt innehåll om folk ändå köper det gamla i ny förpackning??


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tja, säg det. Jag svarade ju bara på din fråga liksom.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

skratt.. jag tycker också cod1 va bland dom bästa spel som gjorts , sen hämtade jag demot till cod2 . och stängde av efter 2 minuter.

Inaktiv

Det kanske handlar om hjältar som dödar onda figurer!

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Tybalt:

Finns det någon anledning att skapa en ny motor till de föråldrade konsoler vi har i dag?

Resonerar du inte lite bakvänt nu?

Är det inte det faktum att konsollhårdvaran är en smula gammal en extra god anledning till att utveckla en ny spelmotor?

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte en ny, bättre optimerad spelmotor här det bästa sättet att klämma in bättre grafik och sådant på samma gamla hårdvara?

Det är billigare för dem ett använda sin gamla spelmotor och fortsätta minska FOV en aning för varje iteration. Det och att rendera i lägre upplösning och upskalera bilden. Sedan kallar de processen för att "optimera" spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det vi garanterat vet är att ljudet kommer att vara totalt värdelöst, som i alla spel från Treyarch. Jag har aldrig varit med om en så kallad AAA-studio som är så usla på ljuddesign som Treyarch...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det vi garanterat vet är att ljudet kommer att vara totalt värdelöst, som i alla spel från Treyarch. Jag har aldrig varit med om en så kallad AAA-studio som är så usla på ljuddesign som Treyarch...

Ja, jag trodde det kanske bara var jag som tyckte det, men du har rätt. World at War var ett helt godkänt spel men satan vad ljudet var en degradering.

1
Skriv svar