Zelda spöar Modern Warfare 3

Robot
Zelda spöar Modern Warfare 3

Och alla andra också, förresten. Skyward Sword sopar banan med allt motstånd och rusar direkt i topp på veckans försäljningslista.

#the-legend-of-zelda-skyward-sword, #nintendo, #call-of-duty-modern-warfare-3, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #battlefield-3, #assassins-creed-revelations, #ubisoft


Medlem
Zelda spöar Modern Warfare 3

"Gilla"

Medlem
Skrivet av Cladrius:

"Gilla"

+1

Medlem

Jag tycker svensk försäljnings-statistik är rätt ointressant. Det intressanta är ju hur det går worldwide?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

WOW! Jag måste nog köpa mig ett wii nu. Hade ju egentligen tänk att vänta på wii u, men det är väl omöjligt nu när Zelda har kommit

Medlem

Det lär gå att hitta ett billigt begagnat, fast du måste ju ha motion+ då spelet kräver denna sak. Annars har du säkert någon du känner som kan låna ut sin Wii. De flesta jag vet har en, använder den som en dammsamlare


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

OWNED BF3!!!!!!! Zelda är Bäst!!!!!!!

Medlem

Är så glad att Skyrim spöar BF3

Samtidigt är det skönt att se att BF3 säljer bäst på PC än på konsol


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Riktigt skönt att se!

Medlem

Grejen är den att båda spelen är riktigt nya och då säljer dom ju självklart mycket mer under släppveckan än spel som är någon vecka gammalt som alla redan har köpt veckor innan
Veckostatistik är rätt dumt i mitt tycke, varje månad i sig är nog intressantare.
Lindback och T.Mani verkar inte förstå att detta är per vecka, finns inte en chans att Assassin's Creed har sålt mer än BF3 och MW3

Medlem
Skrivet av xLas:

Lindback och T.Mani verkar inte förstå att detta är per vecka, finns inte en chans att Assassin's Creed har sålt mer än BF3 och MW3

Men så har jag inte pratat om Assassin's Creed heller... Och inte om MW3 eller något annat än Skyrim och BF3. Dessutom jämförde jag BF3 PC mot BF3 konsoll...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Inväntar "MJA, MEN DIGITAL FÖRSÄLJNING" gnällspikarna.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Är så glad att Skyrim spöar BF3

Samtidigt är det skönt att se att BF3 säljer bäst på PC än på konsol

Inte så konstigt då det bara gäller i Sverige. I Sverige är ju dator-gaming ovanligt stort om man jämför med andra länder. Tar man en global siffra på försäljning kan det nog se helt annorlunda ut.

Medlem
Skrivet av Moffabertel:
Skrivet av T.Mani:

Är så glad att Skyrim spöar BF3

Samtidigt är det skönt att se att BF3 säljer bäst på PC än på konsol

I Sverige är ju dator-gaming ovanligt stort om man jämför med andra länder.

Är det?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Att denna spelserie inte gått i graven än är helt otroligt.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Moffabertel:
Skrivet av T.Mani:

Är så glad att Skyrim spöar BF3

Samtidigt är det skönt att se att BF3 säljer bäst på PC än på konsol

I Sverige är ju dator-gaming ovanligt stort om man jämför med andra länder.

Är det?

Ja det är det. Sverige är ett av få länder där PC försäljingen ens kan mäta sig med konsol

Medlem
Skrivet av Hanga:

Att denna spelserie inte gått i graven än är helt otroligt.

Självklart går den inte i graven, lika lite som att mario eller mariokart skulle göra det. Alla dessa är ju omåttligt populära titlar.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av xLas:

Lindback och T.Mani verkar inte förstå att detta är per vecka, finns inte en chans att Assassin's Creed har sålt mer än BF3 och MW3

Men så har jag inte pratat om Assassin's Creed heller... Och inte om MW3 eller något annat än Skyrim och BF3. Dessutom jämförde jag BF3 PC mot BF3 konsoll...

Nejdå, men du skriver att du är glad att Skyrim spöar BF3. Knappast att Skyrim har sålt mer än BF3 totalt.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Att denna spelserie inte gått i graven än är helt otroligt.

Inte så konstigt då alla dessa militärpangare fortfarande säljer så borde ju bra spel som Zelda inte ha något problem...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Hanga:

Att denna spelserie inte gått i graven än är helt otroligt.

Inte så konstigt då alla dessa militärpangare fortfarande säljer så borde ju bra spel som Zelda inte ha något problem...

Håller med. Jag lessnade nån gång runt 2005 när det redan hade kommit 10 000 fps titlar som alla gick ut på samma sak. Och än idag så fortsätter det att spruta ut liknande spel. Att inte folk lessnar! Kommer det 10 nya spel så känns det som att iaf 8 av dom är fps lir av ungefär samma stil. Blää! Battlefield må vara populärt, men jag orkar inte med mer sådana spel. Det var kul under Quake1/2/3 tiden, sen blev det inte nå roligare.

Medlem

*Till alla som spelar/ har spelat Skyward Sword*

Är det bara jag eller är spelet mycket lättare än föregångarna? Har bara klarat de två första templena en så länge, men drog igenom båda på runt en timme per tempel...

Kanske bara jag som blivit äldre och visare


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

*Till alla som spelar/ har spelat Skyward Sword*

Är det bara jag eller är spelet mycket lättare än föregångarna? Har bara klarat de två första templena en så länge, men drog igenom båda på runt en timme per tempel...

Kanske bara jag som blivit äldre och visare

Jag har ju inte spelat det än, men jag måste fråga dig: Är det så bra som tidigare Zelda spel? Är fruktansvärt sugen på det, men jag hatar egentligen konrtollerna till wii och detta spel är det första zelda spelet som kräver att man använder dom kontrollerna. Förra spelet fanns ju till gamecube också, så då slapp man jobbiga kontroller.

Medlem
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av Apministern:

*Till alla som spelar/ har spelat Skyward Sword*

Är det bara jag eller är spelet mycket lättare än föregångarna? Har bara klarat de två första templena en så länge, men drog igenom båda på runt en timme per tempel...

Kanske bara jag som blivit äldre och visare

Jag har ju inte spelat det än, men jag måste fråga dig: Är det så bra som tidigare Zelda spel? Är fruktansvärt sugen på det, men jag hatar egentligen konrtollerna till wii och detta spel är det första zelda spelet som kräver att man använder dom kontrollerna. Förra spelet fanns ju till gamecube också, så då slapp man jobbiga kontroller.

Jag tycker att spelet är underbart, bra kontroller, wii moten reagerar mycket bra efter rörelserna, bra musik och roliga och varierande platser.

Det som stör mig är att världen inte sitter ihop riktigt, jag kan inte ta mig från t.ex. skogen till bergen bara genom att gå, jag måste först flyga upp i himlen och därifrån ta mig till nästa område.. på det sättet känns inte världen lika sammanhängande.

En annan sak som stör mig (än så länge) är hur korta de två första templena ha varit, visst, jag har varit tvungen att stanna upp och tänka för att ta mig till nästa rum någon gång men det har inte varit många såna moment då templena varit så korta....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

*Till alla som spelar/ har spelat Skyward Sword*

Är det bara jag eller är spelet mycket lättare än föregångarna? Har bara klarat de två första templena en så länge, men drog igenom båda på runt en timme per tempel...

Kanske bara jag som blivit äldre och visare

Jag tycker att striderna är mycket svårare än i föregående spel. Det går inte att rusha mot fienderna, spamma B och överleva längre som i tidigare spel, utan kräver mer försiktighet och taktik. Men det kanske bara är jag som är kass då jag inte riktigt vant mig vid kontrollerna än!

Medlem

Skyrim 3 till pc ligger på topp före ps3, kanske ska satsa lite mer på pc än vad dom tror? Detsamma gäller Battlefield 3.

Medlem
Medlem

Så, nu slog jag till och beställde en wii och skyward sword
Jag köpte den nya varianten av wii som ser lite annorlunda ut och där en kontroll ingår som har inbyggd motionplus.

Tyvärr måste man väl vänta tills på tisdag innan man kan spela.

Medlem
Skrivet av Aevir:
Skrivet av Apministern:

*Till alla som spelar/ har spelat Skyward Sword*

Är det bara jag eller är spelet mycket lättare än föregångarna? Har bara klarat de två första templena en så länge, men drog igenom båda på runt en timme per tempel...

Kanske bara jag som blivit äldre och visare

Jag tycker att striderna är mycket svårare än i föregående spel. Det går inte att rusha mot fienderna, spamma B och överleva längre som i tidigare spel, utan kräver mer försiktighet och taktik. Men det kanske bara är jag som är kass då jag inte riktigt vant mig vid kontrollerna än!

Haha! Samma här, störande ibland att kontrollen är så känslig att Link ibland hugger fast att det inte var det man ville


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag har spelat i ca 32 timmar nu och har klarat ca 2/3 av spelet. Jag tycker det är svårt att jämföra spel innan jag har klarat av dem, men det är ett bra spel.

Jag vet inte om jag tycker att det är svårare än andra Zelda spel. Man spelar lite annorlunda, men jag har ännu inte dött. Men hur ofta dör man egentligen i Zelda spel Svärdsvingandet känns inte lika precist som jag hade hoppats, men det fungerar. Jag kanske spelare felaktigt men jag finner inte mycket nytta av skölden… Min näst senaste bosstrid krävde däremot att jag blockade rätt mycket vilket kändes lite ovant för mig då jag tidigare mer eller mindre enbart fokuserat på att attackera.

Det finns däremot ett heroic mode då man har klarat av spelet. Kanske det är riktigt svårt. För mig så duger det som det är just nu.

Templen är inte stora. De blir något större senare i spelet. Men även om de är kortare in vanligt så uppvägs det mycket av att alla områdena ofta känns lite som en del av templen.

Jag tycker att de har lyckats bra med grafiken. Hårdvaran är ju som bekant långt efter konkurrenterna men ändå har de lyckas att skapa en värld som ser bra ut.

Medlem
Skrivet av xLas:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av xLas:

Lindback och T.Mani verkar inte förstå att detta är per vecka, finns inte en chans att Assassin's Creed har sålt mer än BF3 och MW3

Men så har jag inte pratat om Assassin's Creed heller... Och inte om MW3 eller något annat än Skyrim och BF3. Dessutom jämförde jag BF3 PC mot BF3 konsoll...

Nejdå, men du skriver att du är glad att Skyrim spöar BF3. Knappast att Skyrim har sålt mer än BF3 totalt.

Nä, det handlar inte artikeln om heller och BF3 har varit ute längre än Skyrim. Skyrim är i alla fall påväg i rätt riktning


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

12
Skriv svar