Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc

Robot
Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc

Risken för piratkopiering får Ubisoft att lägga ner spelet tre månader innan releasen. Pc-spelarna får se fram mot gratisspelet Ghost Recon Online istället.

#ubisoft, #ghost-recon-future-soldier-2, #ghost-recon-online-1, #pc-gamer, #i-am-alive


Inaktiv
Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc

Ubisoft verkar ha fått någon typ av konsolkramande rageguychef?

Medlem

Jag förstår dem, men jag håller inte med.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kommer ihåg när jag köpte det senaste splinter cell, det tog en vecka innan spelet ville starta på grund av att det inte kunde ansluta till ubis servrar. UNDRAR VARFÖR INGEN KÖPER DERAS SPEL MED SÅDANT MÖG TILL DRM!!!

Jag har köpt deras spel, trots deras hemska DRM, förseningar och allt annat, så har jag ändå köpt dem.
Men nu fasen är det slut Ubisoft, aldrig mer ett spel från er.
Ni är nu de enda utgivare jag ens skulle överväga att piratkopiera spel av, äckligt.

Inaktiv

första ghost recon va väl mest en taktisk stridssimulator .. sen har det blivit mer och mer arkad och fördummat ..ingen förlust att det inte släpps på pc .. förutom deras egen , eftersom många säkert köpt det iaf på steamrea

Medlem

I'm like whatevah


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Ubisoft och piraterna är av samma skrot och korn. Som tur är ju inte Ubisoft särskilt heta längre, mest gammal skåpmat och konsolportar ändå.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Hmm så två PC-dissar på 48 timmar? Okej, då blir det aldrig mer något köp från detta sktiföretag, kanske ska pirata skiten bara för att jävlas med dem.

Redaktör
Skrivet av red_laces:

Hmm så två PC-dissar på 48 timmar? Okej, då blir det aldrig mer något köp från detta sktiföretag, kanske ska pirata skiten bara för att jävlas med dem.

Det känns som att den hämnden kanske inte biter så hårt på dem längre.


signatur
Medlem

Gråter väl inte blod direkt över denna och förra nyheten. Ubisoft kan ju runka till sina konsoller


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

"– När vi började utveckla Ghost Recon Online hade vi Ghost Recon: Future Solder i åtanke: att porta något på klassiskt vis utan avancerad utveckling."
Här har dom sitt problem. Ni gör dåliga spel och klagar på att ingen köper dom. Aldrig mera Ubisoft.

Medlem

pc kidsen är väl glada så länge dom få lira cs .)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

WOHO!!

Då slipper man en urusel skitportning av spelet då!

Medlem

Aldrig varit intresserad av Ghost Recon serien.

Men dom ska ge fan i Assassins Creed. Det skall komma till PC.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det hade förmodligen ändå blivit skit till PC så who cares.

Bra att dom anpassar sig efter situationen, skrotar DRM och istället letar efter sätt att arbeta efter tidsandan (till skillnad från film och musikbranschen som helst skulle vilja stänga ner hela internet)

Synd bara att en hel familj av spelsorter tycks vara utdöende...

Vill de gå miste om verklig vinst på grund av virtuell förlust så är det deras bekymmer. Så länge vi får Far Cry 3...

Medlem

Haha, jävla skitföretag. Hade inte era spel varit så undermåliga och DRM-infesterade så hade folk kanske köpt skiten. Men ni har ju absolut inte lyssnat på era kunder utan de som laddar ner får en bättre produkt. Använd er av steamworks så kommer ni märka att piratkopieringen försvinner illa kvickt.

Nu är det nästan så att man skulle bränna hundra kopior av deras fem största spel just nu och spring till Nordstan och sälja skiten för en 100. Undra om det är något som biter på dem. Fuck you, Ubisoft, we're done!

Medlem

Sacre Bleu!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu lyser bitterheten igenom igen


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

En bit av artikeln på kotaku. http://kotaku.com/5533615/another-view-of-video-game-piracy

"Why are PC games really losing sales?

While many game developers blame piracy for their decreasing PC game sales, it is clear that this is not the problem — relatively few gamers are pirates, and those that are would mostly not be able to afford games anyway.

However, it's easier for these developers to point their fingers at pirates than to face the real problem: that their games are not fun on PC. The games in question are usually designed for consoles, with the desktop port as an afterthought. This means they are not fun to play with a mouse and keyboard, and don't work well on PC hardware. Their field of view is designed to be viewed from a distant couch instead of a nearby monitor, and their gameplay is simplified to compensate for this tunnel vision.

Blizzard is one of the most successful game developers in the world, and it develops exclusively for desktop computers. Why do they succeed where everyone else fails? They create games that are designed from the beginning to work well with the mouse and keyboard, and with all kinds of desktop hardware. If developers spent more time improving their PC gaming experience, and less time complaining about piracy, we might see more successful PC games.

With the Humble Indie Bundle promotion we've seen that when we treat gamers as real people instead of criminals, they seem to respond in kind. Anyone can get all five DRM-free games for a single penny, and pirate them as much as they want — we have no way to find out or stop it. However, in just the first two days, we have over 40,000 contributions with an average of $8 each! Would we have seen this much support if the games were console ports that only worked when connected to a secure online DRM server? We'll never know for sure, but somehow I doubt it."

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av red_laces:

Hmm så två PC-dissar på 48 timmar? Okej, då blir det aldrig mer något köp från detta sktiföretag, kanske ska pirata skiten bara för att jävlas med dem.

Det känns som att den hämnden kanske inte biter så hårt på dem längre.

Man får väl ta och pirata deras gamla spel isåfall, bara för att få ge dem fingret litegrann iaf.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Använd er av steamworks så kommer ni märka att piratkopieringen försvinner illa kvickt.

Alltså... är du seriös...? Menar du att spel som släpps med Steamworks har minimalt med piratkopierande?!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

köpte silent hunter 5 med DRM, aldrig några problem.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

BIG FAIL Ubisoft.

Medlem

Inget som kommer från UBISOFT förvånar mig längre ...

Medlem

Köpte Settler 7, gick inte spela för servern låg nere hela tiden

Medlem

Som jag sa på SweClockers:
Och jag ser piratkopiering som något som ger + på försäljningen, inte minus. De som laddar hem spelen skulle med 80% säkerhet inte ha köpt spelet från första början. Det som företaget dock vinner på när folk laddar hem är till exempel: Tänk er att din kompis laddat hem ett nytt spel som varken du eller han har provat eller hört mycket om. Ni båda testar det och anser att det var ett mycket roligt spel, så du själv lägger en beställning på spelet så fort du kommer hem. Nu har företaget sålt ett till exemplar, mot om det inte hade varit nerladdat så hade varken du själv eller den kompis upptäkt spelet från första början, och då hade företaget sålt 0 extra, istället för 1 extra. Piratkopieringen som get -1 sålt exemplar är förmodligen mindre än 50% av spel som laddas hem.

Medlem

Blir väl så att singelplayer spel försvinner från pc.
Bara onlinespel kvar då det är lättare o hålla från piratkopiering?

Skriv svar