Ultimata Cataclysm-uppgörelsen närmar sig

Medlem
Skrivet av cmdrsven:

Skrattar lika högt varje gång någon kommer och snackar om hur svårt allt var i vanilla. Det fanns inget djup i klasserna under den tiden. Man hade en talent spec som 'fungerade' och kanske tre knappar att trycka på, låter ju jättekul eller? Bossfighterna var knappast mer välutvecklade än vad de är nu och inte heller svårare. Svårigheten var att få in så få idioter som möjligt, som dessutom kunde hålla sig online, i en 40-manna grupp. Att vara bra på PvP mättes i hur många veckor i sträck du kunde grinda battlegrounds 14h om dagen.

Tycker WoW har förbättrats på alla plan genom åren och raid-finder tycker jag är helt rätt väg att gå. Och det kommer från mig som huserar i en world top 50 guild.

Håller med till 100% Slutat spela retail wow iofs, men spelar lite på en vanilla privatserver. Spelar retripala och jag kan säga att det är sjukt tråkigt, det här är min rotation: Seal, unseal, autoattack... Så jävla svårt att hålla reda på, fyfan vad de har gjort spelet lätt nu mot det var i vanilla. Det enda jag kan sakna är hybridspecsen som försvann i Cataclysm.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

/facepalm

lol, you sir got owned

*no disrespect.

På vilket sätt då?

"nu klickar jag snabbt på X! hah, nu kan då inte draken bli av med mig hur mycket han än snurrar!"

som sagt....... /facepalm

Jag spelar inte WoW längre men, det är inte liksom bara trycka på "X" en gång och så går allt bra.

Det som var roligt med WoW var utmaningen i att hålla reda på flera olika saker som hände under en fight med taktiker etc. Flytta sig runt, samtidigt som man skulle hålla reda på sin klass´s uppgift. Det var många gånger hektiskt! Lich King var bland annat en rolig och relativt komplicerad fight.

Men det som fick mig att fnissa till lite var att du skrev flertalet saker som att du sågade fighten att det där går faktiskt inte att göra, och får det emot dig gång på gång du skrev något. Möjligt att du var sarkastisk och ironisk, men roligt nevertheless.

Once again, no disrespect.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

/facepalm

lol, you sir got owned

*no disrespect.

På vilket sätt då?

"nu klickar jag snabbt på X! hah, nu kan då inte draken bli av med mig hur mycket han än snurrar!"

som sagt....... /facepalm

Men det som fick mig att fnissa till lite var att du skrev flertalet saker som att du sågade fighten att det där går faktiskt inte att göra, och får det emot dig gång på gång du skrev något. Möjligt att du var sarkastisk och ironisk, men roligt nevertheless.

Inte helt säker på vad du menar, men visst, kör på det du.

Det jag rage'ar över är att dem kört ner lore'n i backen bara för att hoppa och sparka på den tills det inte finns något kvar. Inte nog med att Arthas gjordes om till en fjant som helt plötsligt var en riktig svagis, men nu ska dem ge sig på deathwing också.
Nej men en drake som nästan förintade världen, han kan säkert slaktas av några få personer, visst...............

Jag pratar inte om spelmekaniken, så du behöver inte förklara dina erfarenheter av raids och allt vad det heter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Ja.. Och det är ju precis det han gör?

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Nej, just det, så var det nog inte.....

OnT: Usch, hatar hur WoW helt har förstört alla lore som finns i Warcraft-universumet......
Skapa ett Warcraft 4, istället!

Ehm ja precis! Alla dör om man inte lyckas hålla sig fast när han börjar snurra.

Barrel Roll
Throughout the encounter, Deathwing tries to throw players from his back when he senses that they are all standing on the same side of his spine. During a barrel roll, all players and other creatures not attached to his back are thrown off.

/facepalm

lol, you sir got owned

*no disrespect.

På vilket sätt då?

"nu klickar jag snabbt på X! hah, nu kan då inte draken bli av med mig hur mycket han än snurrar!"

som sagt....... /facepalm

Men det som fick mig att fnissa till lite var att du skrev flertalet saker som att du sågade fighten att det där går faktiskt inte att göra, och får det emot dig gång på gång du skrev något. Möjligt att du var sarkastisk och ironisk, men roligt nevertheless.

Inte helt säker på vad du menar, men visst, kör på det du.

Det jag rage'ar över är att dem kört ner lore'n i backen bara för att hoppa och sparka på den tills det inte finns något kvar. Inte nog med att Arthas gjordes om till en fjant som helt plötsligt var en riktig svagis, men nu ska dem ge sig på deathwing också.
Nej men en drake som nästan förintade världen, han kan säkert slaktas av några få personer, visst...............

Jag pratar inte om spelmekaniken, så du behöver inte förklara dina erfarenheter av raids och allt vad det heter.

Kändes som du pratade om det.

Skulle väl knappast inte vilja påstå att dom krossat loren såpass mycket som du beskriver, Arthas är väl knappast omgjord till en fjant och svagis. Han har likt, alla andra ondskefulla kungar, lite oflytt i slutet bara. Han tar ju faktiskt kål på hela gruppen av "äventyrare" med ett enda slag, det som fäller honom är anden av hans egna far. Han är fortfarande såpass mörk, otrevlig som han var när han dräpte sin far. Deathwing, det är väl inget speciellt med honom. Personligen tycker jag mer om Arthas. Deathwing är en drake som precis som du säger "nästan" förstörde världen, mesigt så fall för att vara den som skapade bergen och försatte raserna i occupationen känd som krig. Sedan 10 personer (25H om man ska se det som den "äkta" uppgörelsen) är väl inte speciellt lite heller. Man får ju försöka se det som att de tio "hjältar" som skickas att ta kål på Deathwing är de tio bästa som Azeroth har att erbjuda. Sedan får de väl hjälp av typ 4 av de stora andra levande drak aspekterna under fighten att döda Deathwing, bl.a Alexstrasza och Ysera. Dvs ganska stor hjälp.

Att jämföra kan ju vara att enbart Grom Hellscream och Thrall själva tog kål på demonen Mannoroth. Som slaktat flera legioner/regimenten och var en allmänt elak jävel. Sen är det ju så att det hela är ett spel, vilket Blizzard skrivit loren till och det är deras värld och dom bestämmer.

Eller Archimonde som dog av tusen wisps detonerade, allt detta före WoW släpptes.

Det som eventuellt förstör loren mera är nästa expansion, med pandaren, det känns bara allmänt löjligt. Men JAG tycker iaf inte att loren är förstörd, tack vare WoW. Den har blivit bredare och större, vilket gör det jobbigt att hänga med överallt.

Ps, jag gillar inte riktigt att man redigerar bort delar ur citaten. Tar bort en del kontext till folk som läser senare inlägg enbart. Tack.


signatur

Nämen!

Medlem

Helt rätt att alla får möjlighet att prova på raiden. Det är trams att bara hardcore spelare som nöter 12h /dag skall få möjligheten att raida. Jag pröjsar 150:-/månaden och skall inte få nyttja allt content då? Skitsnack. Inte blir det lättare heller. Jo, för dem som väljer att spela de enkla versionerna, men för hardcore spelare finns det alltid achievements, hardmodes, heroics och whatever..

Detta kommer f.ö från en som spelat (till och från) sedan 2005.

Medlem

Inte officiell video nej.

Medlem
Skrivet av refuse:
Skrivet av Tobblish:

Och en sista boss där man ÄR på deathwings rygg?...
"oj jag har 25pers på min rygg, synd att jag inte kan rulla runt"

Han kan rulla runt...

@Dajnamajt: Då spelar du spel av fel anledning. Skaffa ett jobb där du kan få din prestige istället för att behöva det från ett spel. Ditt behov av att känna att du är bättre än andra kan användas betydligt mer produktivt.

Skrivet av torylva:

and not a single fuck was given that day

Att detta totala avsaknandet av intresse ändå genererade ett inlägg kan ju ses som ett självmål av dig i så fall.

Haha, 10/10

Medlem
Skrivet av Dweiah:

Tycker det är tråkigt att man får se allt innan det släpps :/ det blir ju ingen överraskning..., Sedan tycker jag också att spelet blivit för lätt. Achievements, jag och många fler jobbade och slet som bara den när det släpptes och nu är det inte värt någonting för alla kan få tag i dem. Gear, ja den byts ut bara efter ett litet tag när det kommer nya dungeons och raider, och då kan man få gear med samma ilvl i de nya dungeons som man fick i förra patchens raiderna, alltså what's the point then?

Man sliter och farmar i raider för att få så bra gear som möjligt och få ner bossar och så blir allt utbytt i nästa 5manna dungeon... Att craftable items eller reputation items är lika bra som tier loot känns också lite som ett skämt. Jag fick tag i reputation items från de olika factions innan vi började raida och när vi väl kom in i BoT och BWD så var det mycket bra loot som fick dissas bara för att vår reputation/craftable gear var bättre... (notera, tråkigt att blizzard är så lata när det gäller gear utseendet, nästan all cloth gear som droppades i BWD/BoT såg ju ut som Mage tier..., och i FL så var det Warlock tier osv...)

Förstår inte heller riktigt varför Blizzard ansträngde sig med att ändra om Azeroth när man nätt och jämnt kan spela klart ett område innan alla questerna är gråa och man går runt och one-shotar mobs, var är utmaningen i det? Och då utan heirlooms och alla perks! Och när man nu har flying mount så är man ändå inte nere och kikar på världen, utan hänger för det mesta i en av huvudstäderna för att man inte har något att göra... och så en massa och så vidare efter det...

Nu kanske ni tycker jag gnäller mycket och undrar varför jag inte slutade spela tidigare? För att folket i min guild var så grymt bra! Dock har det kommit till den punkten att det inte hjälper att ha en bra guild... Så jag tog och avbröt min subscription för ungefär en månad sen, och håller tummarna nu för att SWTOR blir bra

Ditt resonemang känns mest konstigt tycker jag. Sluta titta på spoilers om du inte vill se vad som komma skall. Är lite som att öppna julklapparna kvällen innan och sedan grina för att överraskningen har gått förlorad på julafton.
Achievments är väl lika "utmanande som tidigare, eller "slet" ni med att pussa kycklingar och explora Barrens? Gear ja, så vad var din tanke, att vi skulle vara kvar på lvl 60, med illusionen av att du fortfarande skulle vara herren på täppan i ditt t1? Spelet skulle ju vara dött för 6 år sen om det inte kom något nytt. Kul att questa mellan lvl 80-85 för gear med ilvl 48 och 14 silver bara för att "det var minsann vad man fick på den gamla goda tiden.
Hört andra säga ungefär sama sak, att nu när dom har kämpat ihop sitt gear, så kommer det en ny patch ett halvår senare som gör att det du redan hade inte längre är bäst "horror!". Så vaddå, du slog ihjäl Ragnaros back in the days och vill fortfarande vara "hardcore"?

På dig låter det ju som att livet är menlöst bara för att du nu återigen måste farma nytt gear, och jag bara undrar, har du verkligen valt rätt spel här? Frågar återigen, hade du hellre varit lvl 60 fortfarande, med samma gear som var det bästa då? Vad hade du gjort online idag då, dansat på taket i OG, lyclig över att du iallafall inte behöver farma nytt gear? Alla kanske inte är sugna på att lvl crafting eller grinda daily factions bara för att få bättre gear, utan kör på instancer direkt, medans andra kanske inte raidar över huvud taget, och fokuserar på craftables och dailys för att deras verkliga liv inte tillåter dem att raida ihop sitt gear.

Vad gäller levling så kan jag ju bara tala för mig själv när jag säger att jag är tacksam över att det inte tar lika lång tid att levla en karaktär idag som för 7 år sedan. Har redan en drös lvl 85 och några 80 karaktärer, och när man väl gjort det ett på gånger blir det iaf för mig mest en transportträcka till max lvl med den char jag vill spela mest. Och allvarligt, var det någonsin "svårt" att levla en karaktär? Var väl mest tidsödande. Skapa en karaktär på motståndar factionen, utan hierlooms och guld/items från dina andra gubbar så ska du se att det iaf tar lite längre tid.

Är lite nyfiken med (eller tja, egentligen inte) på vad du menar med att det inte hjälper med att er guild var så bra, fick ni inte ner Ragnaros på HC då eller? Det enda du skrivit som jag kunde hålla med om var att dom inte varierat utseendet mer på gear i vissa fall, lite trist när dom bara ändrar färgerna, men vad jag förstått är det oerhört mycket jobb för nytt armor/weapon, och inför varje ny content patch så kommer det nya fina saker att klä på sig.

Utöver det så är jag övertygad om att du gjorde rätt i att lägga ner wow iaf, sällan sett maken på gnäll om det mesta, utan några alternativ, och om man känner så när man ska sitta och spela för att ha roligt så står det ju inte rätt till, det är vi nog båda överense om.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Hade det varit roligare? Svart bälte i grin-Olle där, grattis

Edit:

Skrivet av Dunder:

/facepalm

Herregud, jag måste bara säga att jag förstår dig, hade jag varit du hade jag också varit trött och bitter

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Newklear:

Ja, och då dör dem allihop, eller?

Hade det varit roligare? Svart bälte i grin-Olle där, grattis

Edit:

Skrivet av Newklear:

/facepalm

Herregud, jag måste bara säga att jag förstår dig, hade jag varit du hade jag också varit trött och bitter

Också..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Megadelux

Jag kommer nog fortsätta samla guld i spelet... Skoj fritidsnöje. Är uppe i 2.5 mill.

12
Skriv svar