Nintendo 3DS, Första laddningen i tid

MFC
Medlem
Nintendo 3DS, Första laddningen i tid

Jag har en standardtid på minst 12 timmar som jag laddar prylar som går på batteri. Frågan är bara om det behövs på 3DS? Eftersom den tydligen bara har en batteri-tid på 3-5 timmar med 3D-spel så vill man ju knappast få mindre för att man laddade batteriet kasst första gången, om det nu behövs?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

KoP
Medlem

Dom flesta elektronikprylar idag använder såkallade smarta batterier typ li-ion. Dom behöver inte laddas enligt något specifikt sätt. Bara ladda tills apparaten meddelar att laddningen är klar sen köra.

MFC
Medlem
Skrivet av KoP:

Dom flesta elektronikprylar idag använder såkallade smarta batterier typ li-ion. Dom behöver inte laddas enligt något specifikt sätt. Bara ladda tills apparaten meddelar att laddningen är klar sen köra.

Jag har sett många med mobiltelefoner säga samma sak och sedan håller laddningen knappt en dag medan en annans håller flera dagar för samma mobil....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar