Äntligen helg

Medlem
Äntligen helg

Helgen kan aldrig komma tillräckligt snabbt! Denna eviga längtan, från måndag till fredag eftermiddag. Tills den sekund man kan lämna jobbet, cykla hem och bara njuta av några dagars ledighet och vila.
Just denna helgen blir extra trevlig för då kommer familjen ner från Småland.
Om bara någon timme så landar de i Malmö för en trevlig helg med lite julshopping på stan och mysiga middagar.

I kväll ska vi bjuda på Tacos här hemma hos oss, och i morgon blir det middag på Tusen & 2 inne i stan. Smarriga hamburgare
Det blir en onyttig helg, men en riktigt trevlig sådan. Dessutom ska vi tjuvstarta lite på julen och ha glögg, pepparkakor och lussebullar till efterrätt ikväll. WEHOO

Nu återstår bara att göra sig i ordning för att möta familjen.

#blogg

Äntligen helg

Gör mig en tjänst och njut för oss båda.
so damn busy

"it's just another manic Monday"
"Monday monday, bah baa"
"Chelsey Monday"
"everyday a Monday"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Here, have this. Because you are such a great guy

Seriöst, ha en riktigt trevlig helg, så skålar vi mentalt i glögg på söndag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Lyssna inte på "Traveller", alla vet att "mental glögg" har väldigt hög alkoholhalt. Varför försöker du lura i pågen massa idéer


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hörru, kalla inte min käre storebror för såna skällsord!

Vem? Jag eller Traveller?

Är det din riktiga "bror", eller en "brother from another mother"?

Glögg är tjockare än blod.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Haha, reagerade på Skåne-jiddret "pågen"

Det är min riktiga bror, eller ja, köttsligt sett är vi halvbröder I guess! Och glögg är överskattat.

Medlem

Glögg = awesome
Sebastian = Bror IRL

Skrivet av Sebastian Lind:

...glögg är överskattat.

:evil:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Sebastian Lind:

...glögg är överskattat.

:evil:

Glögg-partiet har numera två nya medlemmar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan tillägga att jag med stor glädje och förnöjsamhet hällt i mig ca 5 koppar glögg i kväll

Haha, blåser det mycket i Malmö eller? Har varit full storm här i Kortedala tidigare ikväll... men nu verkar det ha lugnat ner sig. Phew, kändes som hela lägenheten skulle flyga iväg ett tag...

Medlem

Du kan tänka dig hur det blåser här uppe på nionde våningen!! Dessutom har stora träd blåst ner över hela cykelvägen nedanför huset. Jag menar träd som är typ 20m höga!

Det är crazy vindar i Skåne vill jag lova. Skönt att höra att Sveriges framsida verkar få stanna kvar i alla fall då.

1
Skriv svar