I Am Alive-utvecklaren: Allt är ett missförstånd

Robot
I Am Alive-utvecklaren: Allt är ett missförstånd

Stanislas Mettra sa att "pc-spelare bara bitchar". Nu hävdar han att hans uttalande misstolkades eftersom engelska inte är hans modersmål.

#i-am-alive, #ubisoft


Medlem
I Am Alive-utvecklaren: Allt är ett missförstånd

*Förvånad*


signatur

Nämen!

Inaktiv

Lite väl mycket "missförstånd" nu både från Ubisoft och EA.

Jag har missförstått och köpt för många spel från dessa utgivare kanske?

Medlem

Oj hans engelska förbättrades helt plötligt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Som den där MUF bruden som sa att folk som bor på landen är mindre smarta än de som bor i Stockholm. Och höll fast vid sin åsikt när intervjuaren frågade igen om hon verkligen menade vad hon sa och sen gick hon och sa samma sak igen i radio några timmar senare.

Men dagen efter kom hon på att det nog var en groda som hoppat ur munnen på henne. Ett par gånger.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag kommer köpa det på pc (om dom nu bestämmer sig för att släppa på det formatet) annars inte. Tyvärr måste jag säga att jag inte gillar kontrollernas kontroller osv. Alla format skall kunna kunna vara glada hur nu än plattformen är.

Medlem

När man säger saker för hastigt så säger man oftast vad man egentligen tycker. Nu när han försöker rädda sig själv så framstår han ju bara som en svag individ utan egna uppfattningar, utan vänder kappan efter vinden.

Vi vet redan vad Ubisoft tycker om PC. Deras DRM förklarar allt.

Medlem

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

Jag som pc-spelare måste hålla med. Många mer piratkopierar spel än att ist för att köpa det. Vill bara påpeka att det finns (speciellt i Sverige) många gamers som köper spelet om det är bra/och att dom förtjänar det istället för att bara "ladda ner skiteN och skita i alla anda".

Medlem
Skrivet av Craze:
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

Jag som pc-spelare måste hålla med. Många piratkopierar spelat än att ist för att köpa det. Vill bara påmärka att det finns (speciellt i Sverige) gamers som köper spelet om det är bra/och dom förtjänar det.

tyvärr så är ju majoriteten av pirater inte såna som köper ett spel ifall dom gillar det, såna pirater ska man skjuta i foten och släppa i krokodiltäta vatten


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

Men nu har du ändå "bitchat" själv på nästan varenda inlägg. Vad vill du egentligen? Hata på på pc?

Medlem

Sämsta ursäkten denna månad månntro?

Medlem
Skrivet av Craze:
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

Men nu har du ändå "bitchat" själv på nästan varenda inlägg. Vad vill du egentligen? Hata på på pc?

jag hatar ingen plattform då jag är multiplattformare, det är en enkel observation från min sida att pc spelare tenderar att klaga mer än andra, sen som alltid tar vissa illa vid sig om man säger något illa om en plattforms användare ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

haha vilken jävel.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Craze:
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

Jag som pc-spelare måste hålla med. Många piratkopierar spelat än att ist för att köpa det. Vill bara påmärka att det finns (speciellt i Sverige) gamers som köper spelet om det är bra/och dom förtjänar det.

tyvärr så är ju majoriteten av pirater inte såna som köper ett spel ifall dom gillar det, såna pirater ska man skjuta i foten och släppa i krokodiltäta vatten

Precis. Dom som laddar ner har inte tänkt att köpa spelet ändå.
"Anecdotally and from studies by companies like the BSA, it's clear that pirates for the most part have very little income. They are unemployed students, or live in countries with very low per-capita GDP, where the price of a $60 game is more like $1000 (in terms of purchasing power parity and income percentage). When Reflexive games performed a series of experiments with anti-piracy measures, they found that they only made one extra sale for every 1000 pirated copies they blocked [7]. This implies that their 90% piracy statistic caused them to lose less than 1% of their sales."

Medlem
Citat:

– Ärligt talat, vilken speltillverkare skulle inte älska att se sitt spel spelbart på så många plattformar och av så många människor som möjligt?

Utvecklare som bryr sig mer om kvalitén på sin produkt än hur många dem kan sälja den till?

Medlem
Skrivet av citat:

"pc-spelarna bara bitchar"

+1


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Medlem
Skrivet av red_laces:

Sämsta ursäkten denna månad månntro?

Nej, det måste ändå vara PETA för sin anti Mario kampanj

Angående det här så tycker jag det är lamt att han inte bara står för vad han sagt, grow a pair liksom. Tyska är inte mitt modersmål men jag vet bättre än att gå runt till folk och kalla dom för Schwartzkopf t ex -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Haptik:
Skrivet av citat:

"pc-spelarna bara bitchar"

+1

Sluta nu..

Då kan jag väl i alla fall få fråga varför "pc-spelarna bara bitchar". Tycker själv att det är riktigt löjligt sagt. Förklaring?

Inaktiv

Klart han ändrar sin officiella åsikt efter han har pratat lite med PR avdelningen.

Medlem

Undrar vilket ord han menade när han sa bitch/bitchar då?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

här svänger man helt plötsligt


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Man kan inte stämma Ubisoft för medhjälp till marknads monipol då...?

Men det där uttalandet var ju bara helt löjligt.

Medlem

Haha vilken fegis! Snacka om att göra en pudel.

Han skulle ha stått för det han slängt ur sig istället - hade varit mycket roligare.

Sluta göra spel över huvudtaget så kanske pirater äntligen fattar någonting över vad som kan inträffa. Sad but true.

Medlem

Käften käre Stanislas Mettra. =]

Medlem

Han fick alltså skäll av någon högre upp? lol

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

så sant


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av cute_ninja:

Pc spelare bitchar ju dock en hel del på forum av alla slag, tror den mening jag läser mest varje dag är "konsolskadat skit" bara att gilla läget helt enkelt å var glad för dom spel som släpps på pc

så sant

Visst hörs det en del bitchande från oss PC-gamers, men det är ju bara för vi har lite högre standarder här uppe och inte nöjer oss med allt undermåligt skräp som ofta erbjuds.

Andra tuggar i sig vad skit som helst ;D


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

123
Skriv svar