Batman: Arkham City har DirectX-problem

Inaktiv
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Berling:

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Detsamma, åtminstånde tills pc versionen plåstrats om lite mer

Är ni födda i farstun?
Det är _inget_ fel på Batman Arkham City.
JESUS CHRIST.

Dom har misslyckats med att implementera DirectX 11, så ja, det är fel på Batman Arkham City.

Medlem

Detta var ju rätt intressant:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=224994...

Någon har lyckats hitta datumet då spelet kompilerades. Den versionen vi har nu var alltså färdigställd den 27e September och alltså kunde ha släppts i samband med PS3/360 releaserna om de bara velat. Att tiden skulle använts till att "putsa" på PC versionen var ren lögn... och förklarar ju varför PC versionen är i det skick som den är.

Inaktiv

Visst är det synd att man inte kan använda DX11 på releasedan, men så var det också för Crysis 2 när det släppdes. Spelet funkar med DX9 och utvecklarna kommer att släppa en patch så fort som möjligt. Sen var PC-versionen av Arkham Asylum en riktig bra portning, så Arkham City kommer garanterat också vara det, tom bättre.

Inaktiv
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Berling:

Blir inget köp av detta spelet när det hanteras så.. tyvärr..

Detsamma, åtminstånde tills pc versionen plåstrats om lite mer

Är ni födda i farstun?
Det är _inget_ fel på Batman Arkham City.
JESUS CHRIST.

Istället för att posta två citat och läsa om posten innan så kanske du är född i farstun..?

Medlem
Skrivet av anon_3125:

Visst är det synd att man inte kan använda DX11 på releasedan, men så var det också för Crysis 2 när det släppdes. Spelet funkar med DX9 och utvecklarna kommer att släppa en patch så fort som möjligt. Sen var PC-versionen av Arkham Asylum en riktig bra portning, så Arkham City kommer garanterat också vara det, tom bättre.

Precis!

Att dom putsar på spelet och släpper en förbättrad version med stöd för DX11 funktioner, optimerar det för modernare hårdvara, är ju bara en bonus som tål att väntas lite på. Att dom misslyckades på "första försöket" är ju lite olyckligt, men inte hela världen.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Är ju inte det enda dom har problem med. Fick inte med Catwoman DLC koden i min skiva från CDON idag.
Fy sjutton - först Ubisoft och nu så ståltserars det med att inte ett enda AAA spel har haft en vettig release för PC på hela året.


signatur

A badly drawn wolf

Inaktiv

Vad yrar ni om? Att Dx11 inte fungerar på releasedagen "Är inte hela världen". Det är en ofärdig produkt som inte funkar som det ska. Nej men låt dom göra som vanligt och sälj först och kanske fixa sen, specialpris för dig kompis!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Vad yrar ni om? Att Dx11 inte fungerar på releasedagen "Är inte hela världen". Det är en ofärdig produkt som inte funkar som det ska. Nej men låt dom göra som vanligt och sälj först och kanske fixa sen, specialpris för dig kompis!

Förstår vad du menar och jag har ju inte köpt spelet själv ännu, annars kanske jag varit lite mer irriterad.

Jag brukar vänta lite med köp tills jag läst recensioner och kollat youtube videos så man vet hur pass konsol-skadade spelen är. Men i detta fallet verkar dom ju vara på gång med en patch och dom är medvetna om problemet. Det är mer än vad dom flesta spelutvecklare gör som släpper rena portar baserade på "stenåldersteknologi".


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Ush, vad arg jag blir.. nu när man kört ut spelet, stängt av det sisådär 2 gånger, sen nu när jag starta det så ser jag att inte har något sparat alls? Ingen unlocks eller något?
La fan ner 10 timmar idag bara för att free-roama med catwoman och nu måste jag köra om igen.. ugh ..

Medlem

btw ? LOL AT LÄNKEN " sa-har-loser-batman-sina-directx-problem" ahahahah

Medlem
Skrivet av lop3r:

äh sluta klaga, detta är inte rätt spel att klaga på detta har 64bit, physx och dx11 tesselation.
klaga på tex skyrim 32 bit och skuggor som beräknas på processorn=/.

jag tar tillbaka allt jag sagt.
Läste på arkhamcity forumet att en snubbe som jobbar i spelbutik sa att spelet legat där sen i october och började säljas nu, han räknade med att det skulle komma en patch direkt som implementerar allt som rocksteady har sagt att dom har jobbat med dessa 5 veckor, men det kom ingen patch så de e samma spel nu som vid konsolreleasen. spelet funkar inte men dom har endå inte brytt sig om att fixa de på över en månad? Det är mycket sjukt, typ det mest respektlösa jag har varit med om i mitt gamingliv.

Inaktiv

Dom har ju verkligen skött releasen skitdåligt! Mitt funkar iaf än så länge o inga förlorade saves,...får hoppas att det håller sig så för visst fan är det kul!!!

Medlem

Veckans faceplant - (hade undivikts om jag spelat spelt) men mitt spel kom med instruktioner för Konsoll - efter viss förfrågan fick jag reda på att spelet till PC har med Catwoman DLC på disk och inte behöver låsas upp. Vore ju trevligt om de kunde bemöda sig med att inte bara ta bort A X STARTreferenserna utan även uppdatera så att det blir rätt info i spelets förpackning om vad man skall göra...

Jag skyller på Skyrim då jag bara installerade Batman AA och väntar på patch som skall fixa en del problem...


signatur

A badly drawn wolf

12
Skriv svar