FZ's lilla BF3-guide

Medlem
FZ's lilla BF3-guide

Det finns många BF3-noobs här på FZ. Åtminstonde jag. Därför hade jag tänkt att vi ska hjälpa varandra med diverse saker. Låt oss sätta ihop en liten guide om hur man ska spela detta spel. Skriv gärna i tråden om du har några tips. Så hamnar det antagligen i förstainlägget.

För att lägga upp det hela seriöst så lägger jag upp det i olika kategorier. Som klasser, recon & assult m.m. En för spellägen. Rush (+squad rush), Conquest och Team Deathmatch (+ Squad deathmatch) samt en annan för fordon. Om ni gör tips som inte kan hamna i någon av dessa kategorier får vi helt enkelt komma på hur vi ska göra då!

___

Spellägen

Rush
Team Deathmatch
Conquest

Klasser

Assult

Engineer

Support

Recon

Fordon

AAV-7A1 AMTRAC
Många (då menar jag många) brukar använda amtracen som en stridsvagn (panga stridsvagnar). Men eftersom det är ett pansarskyttefordon (Panga folk, transportera folk) bör den inte användas mot stridsvagnar. Om du inte har en engineer eller en gnutta tur med dig, kommer du vara körd mot stridsvagnar.

Därför rekommenderar jag er att inte ta den rakaste vägen mot mål. Utan använd sidorna på banorna mer flitigt. Men, med det sagt. Det finns en sak som gör Amtracen en av de vassaste fordonen i hela battlefield 3. Det är en spawnpoint för hela ditt lag. En rörlig sådan.

Du kan alltså hjälpa dina medspelare genom att komma så nära som möjligt det du försöker attackera, antagligen en låda i rush. Gör chanserna till att vinna mycket större.

Men, om du är försvarare. Då är det otroligt viktigt att ta ut amtracken. Då det är ett hot mot ditt lag. Även om det inte sitter någon i den när du kollar, kan det göra det några sekunder efteråt.

___

Hjälp till att göra en fin guide nu!

Medlem

Säg till när det kommit större banor så man kan ha någon form av taktik.

Medlem
Skrivet av Simmoo:

Säg till när det kommit större banor så man kan ha någon form av taktik.

Går ju fortfarande att ha taktik. Finns väl någon bana där det bara finns två vägar, två smala vägar. Då är det väl rätt svårt. Men annars så.

Medlem

skulle spela MP igår, men jisses vilket gummi-bands lag det var!. spela 10min sen var det nog

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Simmoo:

Säg till när det kommit större banor så man kan ha någon form av taktik.

Går ju fortfarande att ha taktik. Finns väl någon bana där det bara finns två vägar, två smala vägar. Då är det väl rätt svårt. Men annars så.

Jo visst, men problemet är att banorna är så små så att så fort du tagit över en flagga och på väg mot en ny så tas den över igen av fiendesidan. Blir mer ett kycklingrace än vad det blir taktik,

Medlem

AMTRACK är oerhört OP enligt mig...

Kan inte räkna hur många gånger jag har sett den rusha in på lådorna och plocka ut båda.

Min enda taktik är... Att använda Autoreloader, Canister Shell och Zoom optics på MBT; det är SJUKT, båda skotten använder en skott så det blir mycket bra resultat mot INF.
Den tar ner Helikoptrar mycket lättare än LMG också

Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Simmoo:

Säg till när det kommit större banor så man kan ha någon form av taktik.

Går ju fortfarande att ha taktik. Finns väl någon bana där det bara finns två vägar, två smala vägar. Då är det väl rätt svårt. Men annars så.

Jo visst, men problemet är att banorna är så små så att så fort du tagit över en flagga och på väg mot en ny så tas den över igen av fiendesidan. Blir mer ett kycklingrace än vad det blir taktik,

Taktiken ligger i att några måste stanna kvar och försvara. Man slutade med massiva framryckningar mot mål efter första världskriget.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Håller med.. större kartor så det blir Battlefield och inte Cod.

Medlem

Tycker det finns mycket blandade banor, en del är stora andra mindre. så på den fronten tycker jag det är bra!

Själv så kör jag mest Conquest då man kan plocka jävligt mycket poäng på rundorna, och ännu mer om man kör med polare. Jag brukar spela mest som Assult fast ibland är det svårt att bli av med en Tank om man är själv mot den, finns det nån bra taktik mot tanks som Assult ? jag brukar slänga granaten och leta efter en Mortar robot som står här och där, om jag inte hittar en egen tank snabbt. Granatkastare på sitt vapen går väl med antar ja ? Finns det mer tips o tricks som Assult vore det najs om ni kom med några !

Medlem

Hur blev det här en "Vad tycker du är fel med Battlefield 3?"-tråd?

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Hur blev det här en "Vad tycker du är fel med Battlefield 3?"-tråd?

Det löser vi genom att gå till ämnet igen och inte bry oss om offtopic.
Ska försöka lägga dit några punkter som jag själv tycker. Och se om jag kan lägga dit de tips ni givit..

Medlem
Skrivet av totte1015:

AMTRACK är oerhört OP enligt mig...

Kan inte räkna hur många gånger jag har sett den rusha in på lådorna och plocka ut båda.

Min enda taktik är... Att använda Autoreloader, Canister Shell och Zoom optics på MBT; det är SJUKT, båda skotten använder en skott så det blir mycket bra resultat mot INF.
Den tar ner Helikoptrar mycket lättare än LMG också

Uppehåll kanontornet med en stridsvagn, skicka in infanteri med c4. Javelins är riktigt effektiva, minor ett måste. Spelet är balanserat, du måste bara använda rätt verktyg.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Tycker det finns mycket blandade banor, en del är stora andra mindre. så på den fronten tycker jag det är bra!

finns det nån bra taktik mot tanks som Assult ? Finns det mer tips o tricks som Assult vore det najs om ni kom med några !

om du inte spelar med en engineer så rekommenderar jag att smoka och springa tror att man låser upp smoke till M320, granatkastaren är så svag så den duger egentligen bara till jeepar och mellanstora fordon


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Kaptmorgan:
Skrivet av totte1015:

AMTRACK är oerhört OP enligt mig...

Kan inte räkna hur många gånger jag har sett den rusha in på lådorna och plocka ut båda.

Min enda taktik är... Att använda Autoreloader, Canister Shell och Zoom optics på MBT; det är SJUKT, båda skotten använder en skott så det blir mycket bra resultat mot INF.
Den tar ner Helikoptrar mycket lättare än LMG också

Uppehåll kanontornet med en stridsvagn, skicka in infanteri med c4. Javelins är riktigt effektiva, minor ett måste. Spelet är balanserat, du måste bara använda rätt verktyg.

Om man kunde göra allt själv så...
Men nu är det public och det är omöjligt, för mycket ryssar som sitter och trycker

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Kaptmorgan:
Skrivet av totte1015:

AMTRACK är oerhört OP enligt mig...

Kan inte räkna hur många gånger jag har sett den rusha in på lådorna och plocka ut båda.

Min enda taktik är... Att använda Autoreloader, Canister Shell och Zoom optics på MBT; det är SJUKT, båda skotten använder en skott så det blir mycket bra resultat mot INF.
Den tar ner Helikoptrar mycket lättare än LMG också

Uppehåll kanontornet med en stridsvagn, skicka in infanteri med c4. Javelins är riktigt effektiva, minor ett måste. Spelet är balanserat, du måste bara använda rätt verktyg.

Om man kunde göra allt själv så...
Men nu är det public och det är omöjligt, för mycket ryssar som sitter och trycker

När jag inte spelar med kompisar brukar jag hålla till på webhallens server, personerna där brukar vara av högre kaliber.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Jag undrar om det är någon som har någon info om hur det fungerar med de olika siktena. Är det någon skillnad på hur snabbt man zoomar in eller är allting lika snabbt oberoende av vilket sikte man använder?

Medlem
Skrivet av Razz3:

Jag undrar om det är någon som har någon info om hur det fungerar med de olika siktena. Är det någon skillnad på hur snabbt man zoomar in eller är allting lika snabbt oberoende av vilket sikte man använder?

Som jag förstått det så är olika sikten olika snabba. T.ex. på de olika rödpunktssiktena står det very fast osv. jämfört med ACOG som är medium speed.

1
Skriv svar