"Ficklamps-fixen i Battlefield 3 dröjer"

Robot
"Ficklamps-fixen i Battlefield 3 dröjer"

Kom inte med i den senaste pc-patchen, Battlefield 3-lirarna får fortsätta bländas ett tag till medan Dice jobbar på en lösning.

#battlefield-3


Medlem
"Ficklamps-fixen i Battlefield 3 dröjer"

Hur lång tid tar det till den patchen då?!

Medlem

lär komma innan back to karkand och det kommer... till jul?

Äh, jag bryr mig knappt. Viktigare att dom fixar alla krasher man får.
Black Screen/Direct X krasher.

Medlem

Om bilden i artikeln är sann så är det fortfarande inte tillräckligt svagt för att vara utomhus i fullt dagsljus.. suck..

Inaktiv

Inte bara ficklampan alla ljuskällor är för starka i BF3. Några eller möjligen alla recensenter har hyllat ljussättningen i spelet, men sanningen är att de hade fuskat med ljussättningen, d v s överdrivit ljusstyrkan så mycket att det såg ypperligt ut. Man blir förblindat av vartenda ljuskälla, tänk er, lasern från laser siktet förblindar en!!! Det är endast löjligt, det saknas professionella ljussättare inom svensk spelutveckling.

Medlem
Skrivet av Riporto:

Inte bara ficklampan alla ljuskällor är för starka i BF3. Några eller möjligen alla recensenter har hyllat ljussättningen i spelet, men sanningen är att de hade fuskat med ljussättningen, d v s överdrivit ljusstyrkan så mycket att det såg ypperligt ut. Man blir förblindat av vartenda ljuskälla, tänk er, lasern från laser siktet förblindar en!!! Det är endast löjligt, det saknas professionella ljusasätare inom svensk spelutveckling.

Ja för det är jätteskönt med laser i ögat


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Riporto:

Inte bara ficklampan alla ljuskällor är för starka i BF3. Några eller möjligen alla recensenter har hyllat ljussättningen i spelet, men sanningen är att de hade fuskat med ljussättningen, d v s överdrivit ljusstyrkan så mycket att det såg ypperligt ut. Man blir förblindat av vartenda ljuskälla, tänk er, lasern från laser siktet förblindar en!!! Det är endast löjligt, det saknas professionella ljusasätare inom svensk spelutveckling.

Ljusasätare är verkligen ett sällsynt släkte. Måste dock säga att jag är glad att de saknas i Sverige, låter inte så trevligt.

Medlem
Skrivet av AtreX:

Om bilden i artikeln är sann så är det fortfarande inte tillräckligt svagt för att vara utomhus i fullt dagsljus.. suck..

Hädelse. Spel ska se ut som en J.J Abrams film!

Medlem

Ficklampan är ju inte farlig alls, bara sikta mot ljuset så dör dom.... funkar varje gång.

Inaktiv
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Riporto:

Inte bara ficklampan alla ljuskällor är för starka i BF3. Några eller möjligen alla recensenter har hyllat ljussättningen i spelet, men sanningen är att de hade fuskat med ljussättningen, d v s överdrivit ljusstyrkan så mycket att det såg ypperligt ut. Man blir förblindat av vartenda ljuskälla, tänk er, lasern från laser siktet förblindar en!!! Det är endast löjligt, det saknas professionella ljusasätare inom svensk spelutveckling.

Ljusasätare är verkligen ett sällsynt släkte. Måste dock säga att jag är glad att de saknas i Sverige, låter inte så trevligt.

Det ska stå ljussättare.

Medlem

Den kommer när den kommer

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Riporto:

Inte bara ficklampan alla ljuskällor är för starka i BF3. Några eller möjligen alla recensenter har hyllat ljussättningen i spelet, men sanningen är att de hade fuskat med ljussättningen, d v s överdrivit ljusstyrkan så mycket att det såg ypperligt ut. Man blir förblindat av vartenda ljuskälla, tänk er, lasern från laser siktet förblindar en!!! Det är endast löjligt, det saknas professionella ljusasätare inom svensk spelutveckling.

Ja för det är jätteskönt med laser i ögat

Grejjen är ju att ett lasersikte inte fungerar sådär om man inte siktar in sig på ögat hela tiden, men hur lätt är det =P. Världens stabilaste arm?

Inaktiv

Därför man fortfarande lirar BF2.. väntar tills BF3 är stabilt och bra. Väntar även på en Steam Version så att man slipper Origin giftet..

Avstängd

En sak jag tycker är sjuk det är att ficklampan lyckas förblinda mig även fast jag siktar på honom med IR-siktet :S
Irriterande...

Medlem
Skrivet av AtreX:

Om bilden i artikeln är sann så är det fortfarande inte tillräckligt svagt för att vara utomhus i fullt dagsljus.. suck..

IMO:
Om bilden till höger är sann ser det ut som en skit bra nerf, den är fortfarande användbar, men inte OP, och man ser ändå fienden någorlunda.

Om ficklampan i dagsljus inte skulle blända mer en i verkligheten skulle den ju vara oanvändbar.
Dem har själva sagt att den inte heller ska representera en "vanlig" ficklampa.


signatur

Rwa?

Medlem

Ficklampan stör mig inte ett dugg då många är dumma nog att använda den på stora, ljusa och öppna maps då de bara avslöjar sin position. IR-siktet är dock något åt h*lvete överdrivet då man ser precis allt utan nackdelar. Jag använder det men tycker det blir tråkigt i längden då spelet blir för lätt.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

En sak jag tycker är sjuk det är att ficklampan lyckas förblinda mig även fast jag siktar på honom med IR-siktet :S
Irriterande...

Hoppas du trollar. Vad tror du händer om man lyser med en ficklampa in i en nattkikare? Illa nog att de fungerar utomhus i fullt jävla dagsljus ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är väldigt synd att Dice inte gör patchar så som Valve gör med till exempel TF2. Snabba uppdateringar som går att ta bort om communityn nu verkligen avskyr det.

Att släppa en stor patch vart annat skottår är rent av plågsamt.

Inaktiv

Herregud, hur svårt kan det vara att fixa en ficklampa de själva programmerat...


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

att coda om en strength=50 till strength=25 i koden tar tydligen flera patchar att skriva in... inse att dom latar sig på jobbet och slackar precis som vilken arbetsplats som helst. dom vill kunna gå igenom en arbetsdag med minsta möjliga jobb, tror ni det är någon skillnad att koda ett spel och sitta i kassan på ica? inte mycket... träljobb som träljobb....

Medlem

Inte viktiga och kan vänta?! Inte för att jag är en spel programmerare men hur svårt kan det vara att ändra det? Det är ju knappast någon stor sak. Meh Dice blir bara värre och värre

Inaktiv

Vad fan är problemet???

Medlem

Battlefield 3 kommer aldrig att klara sig om dom inte släpper patchar så fort som möjligt 1 månad 1 updatering. och patchen som släpptes 22 november var skit

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av KrejzY:

En sak jag tycker är sjuk det är att ficklampan lyckas förblinda mig även fast jag siktar på honom med IR-siktet :S
Irriterande...

Hoppas du trollar. Vad tror du händer om man lyser med en ficklampa in i en nattkikare? Illa nog att de fungerar utomhus i fullt jävla dagsljus ^^

IR-sikter är ju ett infrarött sikte; som fungerar i dagsljuset samt i mörker. De är varmkänsliga och ej ljuskänsliga. Vad tror du händer om man siktar en ficklampa in i en IR-sikte? Jo, bara själva lysdioden i lampan lyser upp eftersom den är varm, och lite utanför; men det blir långt ifrån så som en nattkikare.

Pansarvagnar och fordon lyser upp som en jävla julgran när man siktar med IR; och ger de ifrån sig ljus?

Medlem

Jag vill ha kniv med ficklampa på.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av KrejzY:

En sak jag tycker är sjuk det är att ficklampan lyckas förblinda mig även fast jag siktar på honom med IR-siktet :S
Irriterande...

Hoppas du trollar. Vad tror du händer om man lyser med en ficklampa in i en nattkikare? Illa nog att de fungerar utomhus i fullt jävla dagsljus ^^

IR-sikter är ju ett infrarött sikte; som fungerar i dagsljuset samt i mörker. De är varmkänsliga och ej ljuskänsliga. Vad tror du händer om man siktar en ficklampa in i en IR-sikte? Jo, bara själva lysdioden i lampan lyser upp eftersom den är varm, och lite utanför; men det blir långt ifrån så som en nattkikare.

Pansarvagnar och fordon lyser upp som en jävla julgran när man siktar med IR; och ger de ifrån sig ljus?

Nu är det ju ett inte bara IR utan NV också. Och vad händer om man lyser med skarpt ljus i en bildförstärkare ?

Och när vi ända är inne på detta siktet så är det i mina ögon buggat, för alla spelar saker har IR strålning som fordon(iaf land fordon), spelare, ammolådor etc

MEN en eld och andra varma saker i spelmiljön har INGEN IR strålning. Hade dom gjort det lite bättre, hade alla varma saker gett ifrån sig IR som i verkligheten och då hade man t.ex inte synts speciellt bra i siktet om man är nära ett varmt objekt.

Medlem

FlashlightIntensity *= 0.3;

There. Done. Ska det vara så jävla svårt?

Medlem
Skrivet av AtreX:

Om bilden i artikeln är sann så är det fortfarande inte tillräckligt svagt för att vara utomhus i fullt dagsljus.. suck..

its a game, vad väntar du dig, 100% verkligt:)?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Spelade min första match igår (har haft spelet i ett par veckor, men inte kunnat connecta online, plus att det småhackar lika mycket oavsett grafiknivå). Iaf, första personen på mitt lag jag ser springer runt med ficklampan på mitt på ljusa dagen. Ser flera springa runt med lampan på. Ser en fiende inne i en byggnad som sitter och campar med en sniper. Jag kastar in en granat, han springer ut och bländar mig med lampan och skjuter ner mig.

Aldrig varit med om att en sån liten funktion/bugg varit en sån total gamebreaker.

123
Skriv svar