Xcom-utvecklarna hjälper till med Bioshock Infinite

Robot
Xcom-utvecklarna hjälper till med Bioshock Infinite

Xcom-utvecklarna 2K Australia skiftar fokus till att hjälpa Irrational Games med nya Bioshock-liret – deras Xcom-reboot nedprioriteras.

#xcom, #2k-australia, #irrational-games, #bioshock-infinite, #2k-games, #bioshock


Medlem
Xcom-utvecklarna hjälper till med Bioshock Infinite

Äsch, det låter helt okej.

Medlem

Jag tror inte det stör många. Vi gammla X-Com fans är nog lite kritiska till remaken och troligen kommer spelet ha svårt att dra till sig "nya" spelare då det igentligen är en wall-shooter med 50-tals X-Com tema.

Medlem

Mellan Syndicate och X-Com så ser iaf Syndicate ut att bli det bättre spelet med tanke på vart båda spelen har haft sina rötter. För min del kan de skippa X-Com eller göra en "DNF" av det hela. Låter ändå som ett bra val att lägga det åt sidan för att göra Bioshock Infinite till ett bättre spel och att det släpps så snart som det är spelbart.

Första spelet CTD'ade vid samma level för de flesta (minns inte exakt vad det var för fel men det vara några hundra sidor på deras forum om just samma ställe) som inte gick att kringgå utan att skippa resten av leveln, och var inte fixat på flera månader. Något sånt hoppas jag de lyckas undvika även om det är förväntat att alla spel på PC måste ctd'a för folk de första 3-4 månaderna.

Medlem

Undrar hur länge det dröjer innan vi får läsa om att 2K Games blivit stämda för den där tidsenliga nidbilden av stereotypa utlänningar..

Inaktiv
Skrivet av Pirazy:

Undrar hur länge det dröjer innan vi får läsa om att 2K Games blivit stämda för den där tidsenliga nidbilden av stereotypa utlänningar..

Äsch det borde väl inte ske med tanke på att hela andemeningen i spelet handlar om ett luftburet mini-USA som stänger sina gränser och därför går åt pipan pga inre stridigheter. Nidbilden är en del av propagandan. Sett ur den synvinkeln så är det ett väldigt politiskt spel. Å andra sidan så var väl de tidigare Bioshock-spelen det också (anti-liberalt).

Medlem

Säkert konsolskadat redan så det kvittar om de släpper xcom.

Hjälp är väl aldrig fel, bara de inte pressar ute det i ofärdigt skick.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför inte lägga ner remaken helt? Den kommer bara göra tusentals X-Com-fans förbannade, så det är nog det absolut bästa de kan göra.

1
Skriv svar