Medlem
AKUT HJÄLP!!

Skulle starta min PS3 idag så får jag varken bild eller ljud!!

Den funkade fint för 2 dagar sedan, men nu så startar den och tv visar att jag har kontakt, men bilden är typ grå dassig. Samt inget ljud då.

Har testat att plugga in HDMI kabeln direkt från PS3 ---> TV (testat både HDMI 1 samt HDMI 2)
Har även testat med att byta plats mellan min HDMI kablarna mellan min PS3 samt förstärkare och vidare till TV. Nothing!

Får bild med Komposit, men att spela med det är oacceptabelt!

Testat med en Video-reset (hålla inne power knappen så det piper 2ggr) Nothing.

Testat att med komposit gjort en system återställning, Nothing.

Funkade fint som sagt då för 2 dagar sedan när jag endast hade igång min PS3 kanske 2 timmar för att ladda kontrollerna, och sedan när jag skulle stänga av den var den redan avstäng (tänkte att den var inställd på att stänga av sig själv efter viss tids inaktivitet)

Kör följande setup (innan detta hände)
HDMI från PS3 till Förstärkare och sedan från förstärkaren till TV

Har även kollat på inställningar på min förstärkare, men inget. Samt att på min tv kan jag inte välja upplösning manuellt (den klarar max 1080i, HD-Ready med andra ord)

Någon som vet vad mer jag kan hitta på?

Medlem

Har hänt liknande för mig dock inte kvarvarande på samma sätt då det räckte med att starta om TVn.

http://www.hdcabling.co.za/hdcp_hdmi_handshake_troubleshootin...
Vet inte om detta kan vara något som kan hjälpa?

Medlem

Har också det ibland, men då håller jag inne Powerknappen på PS3 tills den piper typ 3 gånger, så resettas inställningarna för TV:n så får man börja om på nytt

Medlem

löste sig, starta om tv

Medlem
Skrivet av Locktail:

löste sig, starta om tv

x) gött!

Medlem

så du har alltså inte haft tvn avstängd på ett par dagar ?


signatur
Medlem

Som jag förstår det så är det större "risk" att såna här fel inträffar om man stänger av TVn helt (inte stand-by) när man inte använder den då HDMI handshake kontrollen inträffar när man sätter igång TVn (från ett strömlöst läge)

Medlem

Stänger jämt av TVn ordentligt, har den sällan på stand-by. Men aldrig råkat ut för HDMI handshake under de 5åren jag haft TVn. Och då har jag haft den med mitt Xbox 360 kopplad med HDMI under hela den tiden med. Så var något nytt för mig. Dock sätter jag jämt på TVn först och sedan förstärkaren vilket skickat ut bilden till TVn.

1
Skriv svar