Chrome får utökade gaming-möjligheter

Robot
Chrome får utökade gaming-möjligheter

Stöd för spelkontroller, webkameror, mikrofoner och röstchatt är vad du har att vänta. Framtiden har för vana att förändra saker.


Chrome får utökade gaming-möjligheter

Vem vill använda google som bara lagrar massa jävla track-cookies?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vem vill använda google som bara lagrar massa jävla track-cookies?

Ja för det är så hemskt att få reklam för saker som man är intresserad av istället för tampong-reklam.

Medlem

tycker detta kan vara intressant då jag och några andra polare har som mål att starta egen studio för PC spel.

Medlem
Skrivet av Sadako:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vem vill använda google som bara lagrar massa jävla track-cookies?

Ja för det är så hemskt att få reklam för saker som man är intresserad av istället för tampong-reklam.

Jag vill inte heller använda chrome som lagrar o sänder en massa skit till google vad man gör osv.

Medlem
Skrivet av Sadako:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vem vill använda google som bara lagrar massa jävla track-cookies?

Ja för det är så hemskt att få reklam för saker som man är intresserad av istället för tampong-reklam.

dam måste genast ta bort mina kakor....mer tampong reklam till fluffmajster!

Medlem

Bättre Chrome än eldräven... Eldräven är så jävla o stabil o laggar...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Det är inga konstigheter med googles browser chrome, om ni har några funderingar över den kan ni ju kolla källkoden, förresten hur mycket tror ni inte att facebook kan spionera på sina användare, varje sida med en FB gilla knapp håller koll folks surfvanor, ip osv.

Medlem

Lagra och sänd ni vad ni vill, jag håller mig gärna till Chrome. Har fungerat bra för mig hitills. Är inte nojjig över vad de gör med den information de får. Det är inte en person som sitter och går igenom allt ihopa i vilket fall som helst. Om någon tar sig in och får tag i all information då? Jo, illa. Men inte för mig, känner jag. Snarare för Google själva bara...

Tycker mest det bara är en sak folk nojjar över.
Sen om det nu hade blivit så att någon nosade på vad det är jag surfar, jaha. Grattis, en främling någonstans i världen surfar porr.

Medlem

In this thread there be fanboys.

Inaktiv

Låter ju lite som att de inte släppt idén om simpla laptops med chromeOS, en idé som vad jag har förstått hamnade lite i malpåsen

Inaktiv

Det bästa är att folk gnäller här på Chrome, men sitter själv på Facebook...snacka om att skjuta sig i foten.

Medlem

I don't get it :/

Har lämnat alla andra webläsare sedan Chrome kom, fortfarande bäst och snabbast.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Enda grejen som jag är rädd för är att Chrome förändras med tiden som Firefox gjorde. Jag älskar snabbheten,enkelheten och att det är rent med Chrome. Vill inte ha en massa program och annat skit.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Det bästa är att folk gnäller här på Chrome, men sitter själv på Facebook...snacka om att skjuta sig i foten.

Eh, vad får dig att tro att dom använder facebook? Vi är många som inte använder facebook eller någon annan sådan tjänst.

Medlem
Skrivet av robineng:

Eh, vad får dig att tro att dom använder facebook? Vi är många som inte använder facebook eller någon annan sådan tjänst.

Tycker det har känts som jag är den enda här i världen utan ett facebook-konto ett tag =/

OnT: Intressant med nya funktioner är det väl i och för sig men hoppas de har en planerad gräns för hur mycket de tänker feta in i en webbläsare.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Srware Iron bygger också på Chromium men saknar all Googles user tracking. Man går dock miste om automatiska uppdateringar.
http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php

Inaktiv
Skrivet av robineng:
Skrivet av Segas:

Det bästa är att folk gnäller här på Chrome, men sitter själv på Facebook...snacka om att skjuta sig i foten.

Eh, vad får dig att tro att dom använder facebook? Vi är många som inte använder facebook eller någon annan sådan tjänst.

Formulerade mig kanske fel, men utan att försöka framställa dig som dum förstår du säkert att jag menade flertalet av kommentarerna mot Chrome, är av användare som troligtvis använder Facebook.

Moderator | Testpilot

Jag har både Chrome och Opera. Använder dock Opera mest


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Använde förut Explorer, sedan Firefox en tid, men då Firefox inte funkade på skolans nätverk (av någon konstig anledning) så fick jag byta till Chrome (som jag alltid använder numera).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av showerguy:

Enda grejen som jag är rädd för är att Chrome förändras med tiden som Firefox gjorde. Jag älskar snabbheten,enkelheten och att det är rent med Chrome. Vill inte ha en massa program och annat skit.

Så mycket finns det ju inte på Firefox utan tillägg du har.
Själv tycker jag Firefox bara har grunderna och du lägger själv in vad du vill ha.
kolla på opera så får du se massor med jobbiga program.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av showerguy:

Enda grejen som jag är rädd för är att Chrome förändras med tiden som Firefox gjorde. Jag älskar snabbheten,enkelheten och att det är rent med Chrome. Vill inte ha en massa program och annat skit.

Så mycket finns det ju inte på Firefox utan tillägg du har.
Själv tycker jag Firefox bara har grunderna och du lägger själv in vad du vill ha.
kolla på opera så får du se massor med jobbiga program.

Varför fungerar Chrome bättre?

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Bättre Chrome än eldräven... Eldräven är så jävla o stabil o laggar...

Har haft mer problem med chrome än firefox. Jag bytte över till firefox för jag blev så jävla les googles dynga då skiten hängde sig konstant hela tiden och ville stänga ner m.m.
Med firefox har jag aldrig haft det problemet

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av andreashal91:

Bättre Chrome än eldräven... Eldräven är så jävla o stabil o laggar...

Har haft mer problem med chrome än firefox. Jag bytte över till firefox för jag blev så jävla les googles dynga då skiten hängde sig konstant hela tiden och ville stänga ner m.m.
Med firefox har jag aldrig haft det problemet

Hrm.. Kanske något med datorn o göra? Mig var det precis tvärt om.. Jag har alltid varit ett fan av Opera men en dag orkade jag inte längre.. Då blev det Chrome med addons (Speed dial och AdBlock)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av qun0:
Skrivet av andreashal91:

Bättre Chrome än eldräven... Eldräven är så jävla o stabil o laggar...

Har haft mer problem med chrome än firefox. Jag bytte över till firefox för jag blev så jävla les googles dynga då skiten hängde sig konstant hela tiden och ville stänga ner m.m.
Med firefox har jag aldrig haft det problemet

Hrm.. Kanske något med datorn o göra? Mig var det precis tvärt om.. Jag har alltid varit ett fan av Opera men en dag orkade jag inte längre.. Då blev det Chrome med addons (Speed dial och AdBlock)

Nej hade inge problem med datorn alls. Tror knappast firefox skulle funka bra då istället ifall datorn jävlades för mig. Försökte ge chrome en chans men den jävlades lika mycket hela tiden. Vilken sida jag gick in på så ville den vara rolig och stänga ner sig eller hänga sig. När jag skaffade firefox då slapp jag dom bekymren. Enda gången firefox började jävlas var när min laptop sedan började bråka för någon månad sen. Före det så var det inga problem att använda firefox över huvud taget. sitter på stationära nu och aldrig haft problem heller. Förutom då datorn får för sig att hänga sig någon enstaka gång som inte händer ofta alls. Chrome kommer aldrig få visa sig på min dator mer

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av showerguy:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av showerguy:

Enda grejen som jag är rädd för är att Chrome förändras med tiden som Firefox gjorde. Jag älskar snabbheten,enkelheten och att det är rent med Chrome. Vill inte ha en massa program och annat skit.

Så mycket finns det ju inte på Firefox utan tillägg du har.
Själv tycker jag Firefox bara har grunderna och du lägger själv in vad du vill ha.
kolla på opera så får du se massor med jobbiga program.

Varför fungerar Chrome bättre?

Har aldrig sagt att Chrome fungerar bättre kör själv med Firefox för enklighetens och valbarhetens skull. Finns bara en sak som jag tycker är + på Chrome och det är att den snabbaste webbläsaren änsålänge och det är väll det ända jag tycker är fördelen med Chrome.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av showerguy:

Enda grejen som jag är rädd för är att Chrome förändras med tiden som Firefox gjorde. Jag älskar snabbheten,enkelheten och att det är rent med Chrome. Vill inte ha en massa program och annat skit.

Så mycket finns det ju inte på Firefox utan tillägg du har.
Själv tycker jag Firefox bara har grunderna och du lägger själv in vad du vill ha.
kolla på opera så får du se massor med jobbiga program.

Varför fungerar Chrome bättre?

Har aldrig sagt att Chrome fungerar bättre kör själv med Firefox för enklighetens och valbarhetens skull. Finns bara en sak som jag tycker är + på Chrome och det är att den snabbaste webbläsaren änsålänge och det är väll det ända jag tycker är fördelen med Chrome.

själv tycker jag chrome är segare än firefox. Jag jämförde båda en gång på min dator och märkte att jag kom in bra mycket snabbare på saker med firefox än med googles dyng webbläsare.

Medlem

Kul att se att weläsarna utvecklas
Chrome är fint om man har en skruttig dator med usel prestanda, då glänser den, men på en Pc med hårdvara från detta årtionde slår inget Firefox med sitt överlägsna antal vettiga tillägg, sin användarvänlighet, sina inställningsmöjligheter, sin frihet,
det som man brukade förknippa med google roligt nog ^^

1
Skriv svar