Medlem
Spel förslag

hejsan jag och några andra polare sitter just nu och funderar på hurvida vi vill utveckla ett rent PC spel, vi är alla van vid alla dom historiska PC spelens upplägg och vill bygga vidare på dom, så vi önskar att ni kan komma med förslag?

Medlem

Så om min väldans trötta hjärna tolkade dig rätt vill du ha tips på vad för spel ni ska göra till PC?
Personligen saknar jag något extremt ett bra spel i samma stuk som Desperados: Wanted Dead or Alive (uppföljarna förstörde spelen totalt både grafiskt sett då de bara vart fulare och att de la till 3D).

Med andra ord vy ovanifrån och möjlighet att styra flera olika karaktärer som alla har olika egenskaper. Varav jag personligen när det gäller det grafiska anser att stilen som Desperados hade är bland de snyggaste som finns (och fortfarande är ett snyggt spel idagsläget enligt mig)

Medlem

Nånting i stuk med Age of Empires 2


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Skyrim, men utvecklat för PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror ni helt klart ska satsa op ngt i RPG stil. Skulle vara kul med ett Top-down Rpg för 4 spelare.

Annars gör en 2,5D (lr vade heter) indie puzzlare, med co-op såklart


signatur

Rwa?

Skrivet av Apministern:

Nånting i stuk med Age of Empires 2

En re-make av Age of Empires II vore något, med bättre online/LAN-möjligheter.

Medlem

Ett MOBA spel med lite komedi i det hela, inte så seröst som det som finns på marknaden.

Medlem

Ett old school rpg i stil med "book of eschalon"? Det skulle jag spela i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Ett förslag är väl att göra ett spel som ni själva skulle vilja spela.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Ett förslag är väl att göra ett spel som ni själva skulle vilja spela.

sant men alltid kul och få höra vad andra också skulle vilja spela, blir liksom en bredare syn då.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Ett förslag är väl att göra ett spel som ni själva skulle vilja spela.

sant men alltid kul och få höra vad andra också skulle vilja spela, blir liksom en bredare syn då.

Medlem

AoE 2 remake hade varit fantastiskt, att ha fönstret uppe mot e-sport möjlighet är bra. Tror också att möjligheten för multiplay är nästan ett måste idag. Köper själv ytterst sällan spel utan mp då jag vill dela upplevelsen.

Lite höga ambitioner kanske, men en originell idé är mitt bidrag. Gör ert spel unikt.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Inaktiv

Om jag hade kunskapen så hade jag nog försökt med ett rpg i stuk med det som Tybalt rekommenderade. Om man inte har så stor kunskap så finns ju Rpg maker VX och skapa med.

Medlem

Finns nästan inga dåliga ideer eller förslag, bara dåligt utförda ideer. Så gör vad ni brinner för men gör det ordentligt.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ett old school rpg i stil med "book of eschalon"? Det skulle jag spela i alla fall.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0b/Eschalon_Book_O...

Åhhhh, vad skulle det där vara bra för din lymmel !!!
Nu blev jag ju tvungen att köpa det, ska grotta lite i deras forum innan jag startar bara.
Och jag som redan har köpt för många spel som ligger på hög här hemma...

On topic: Jag skulle också gära se ett old school rgp, men ett sådant ställer lite krav på en schysst story och ni kanske inte vill satsa för mycket på det ?
Det behöver inte vara fantasy, ett "Fallout" som utspelar sig Sverige eller något som spinner vidare på det gamla goda rollspelet Mutant kanske ?

Inaktiv
Skrivet av Decado:
Skrivet av Tybalt:

Ett old school rpg i stil med "book of eschalon"? Det skulle jag spela i alla fall.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0b/Eschalon_Book_O...

Åhhhh, vad skulle det där vara bra för din lymmel !!!
Nu blev jag ju tvungen att köpa det, ska grotta lite i deras forum innan jag startar bara.
Och jag som redan har köpt för många spel som ligger på hög här hemma...

On topic: Jag skulle också gära se ett old school rgp, men ett sådant ställer lite krav på en schysst story och ni kanske inte vill satsa för mycket på det ?
Det behöver inte vara fantasy, ett "Fallout" som utspelar sig Sverige eller något som spinner vidare på det gamla goda rollspelet Mutant kanske ?

Eschalon: Book I har en intressant story helt klart, påminner lite om Planescape Torment.

Medlem

Ett tips är att lära er stava innan ni börjar programmera ett spel...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ett old school rpg i stil med "book of eschalon"? Det skulle jag spela i alla fall.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0b/Eschalon_Book_O...

det där såg kul ut och så hade det nostalgi-look också


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Reize:

Ett tips är att lära er stava innan ni börjar programmera ett spel...

haha, sad but true.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Testpilot
1
Skriv svar