Upplevelser i BF3

Medlem
Upplevelser i BF3

Här hade jag tänkt att vi kan diskutera både positiva & negativa upplevelser på slagfältet. Jag kan väl ta och börja. Med en negativ sak, gällande squaden jag var i.

Jo, det hela började med att jag kom in till en server. Man blev attacker på rush. Mappen har jag glömt bort eftersom det var min första gång på den mappen. Åtminstonde attackers på första rundan.

I vilket fall. Kom jag då med i en squad med tre andra med höga ranker. Den ena verkade vara level 50 då han bara hade en symbol, inga siffror där. Fick därför för mig att jag nu skulle gå på offensiven med dessa människor och rätt ut sagt, spela skiten ur det försvarande laget.

Det började fint. De två pansarvagnar som var tillgängliga togs snabbt upp. Den ena pansarvagnen gick till två från min squad. Den tredje personen i squaden tog en fin bil, som även jag gick in i.

Vi började resan mot någon av dessa m-com när plötsligt han tog en tvär sväng som gick perfekt. För jag är rätt säker på att han ville få stopp snabbt på bilen, eller?

I vilket fall. Där han gjorde sitt taktiska snabbstopp var även dessa två pansarvagnar. Båda var i behov för lite lagning. Jag gick till pansarvagnen som inte tillhörde någon i min squad och försökte lösa problemet. Jag insåg då till min fasa, att stå på sidan av pansarvagnen och laga, inte var en bra idé. Speciellt om man stog den sida så att alla försvarare såg en.

När jag väl kunde komma in i matchen igen efter ett skott i magen med ett raketgevär. Tog jag min tid och sprang iväg i den riktning pansarvagnarna var. Återigen insåg jag till min fasa, en annan sak. Mitt lagningsobjekt hade gått sönder. Fan också.

Men än var inte hoppet ute. Min squad's pansarvagn var fortfarande kvar. Även alla tre spelare. En satt innuti, två var utanför på vänsterkanten av bakdelen och använde sina lagningsapparater för fulla muggar.

Fint lagningsarbete/lagarbete. Absolut tänkte jag och gick vidare. Det med att gå vidare är inte min grej. Jag dog, dog och återigen dog. Det var nu jag insåg (ytterligare en sak) att jag behövde min squad för att kunna spränga dessa m-coms. För samarbete var inte direkt det lättaste med de åtta andra. En squad skulle behövas.

Men de var forfarande kvar på samma plats. Inte en centimeter fram eller bakåt hade de åkt på hela tiden. Det fanns bara en skillnad, det var bara en som lagade istället för två. Det satt nämligen två från squaden i pansarvagnen nu. Nu blev mitt självförtroende inte bra alls. Det jag tidigare hade fått genom att intala mig själv att vi skulle krossa försvararna. Gick i förtvivlan mot m-com och döden.

Jag återupplivdes vid basen och tog min en tänkare. Jag behöver ändra taktik. Om det inte finns något lagarbete behövs en annan taktik. Min taktik blev att ta en (så kallad) fin bil och köra själv till en m-com. I en rasslig bilfärd körde jag ut från banan, in till banan. Brevid stenar och fiender. Som inte verkade reagera. Jag kom till ena m-com'en och tryckte dit lite sprängämne, eller vad tusan man nu än gör.

Fiender rasade in och jag tog dem alla, helt själv. Man blev lite stolt när m-com'en sprängdes i bitar. Jag kände för att satsa på den andra m-com'en också. Sprang dit och startade den. Tyvärr var det jag endast hann, det blev ingen killing-spree för mig runtomkring den andra m-com'en.

Jag startar vid basen igen. Tar en bil och kör till mina squad-teammates. Min haka går ner till botten. Jag börjar nästan jubla när jag skriker ut JÄVLARS, DE GÅR MOT ATTACK, DE KOMMER STÖRTA ALLA. ALLA. ALLA. NU ÄR NI KÖRDA, FÖRSVARARE!

Det var nu jag såg hur otroligt skillade mina squad-mates var. Tidigare i matchen gjorde bilföraren ett snabbstopp med bil med hjälp av en sten och skarp sväng. Nu tog pansarvagnsföraren och backade. För att sedan åka fram lite igen. Denna färd fram och tillbaka gjorde han ett fåtal gånger.

Jag förstog såklart inte riktigt vad detta var för taktiskt drag. Förmodligen gjorde han så att försvarare såg en illusion om att pansarvagnen stog stilla. Men försvararna var allt för smarta. De blev inte lurade och raketgevären blev inte kalla hos försvarar-laget.

Tar min bil som jag lämnade några meter från pansarvagnen, för några sekunder sedan. Kör sedan samma rutt som jag gjorde när jag förstörde den första m-com'en. Dock kör jag några meter längre och startar sirenerna. Nu tusan ska jag mörda allt som står i min väg.

Gav tusan på att göra det, det gick de första sekunderna och första fienderna fall. Men tyvärr var ingen från samma lag där. Min squad's pansarvagn var långt borta och kunde inte hjälpa mig. Tack för den! De var ju upptagna med att stå där och reparera när de sköt mot andra mindre viktiga fiender. Med andra ord dog jag igen.

Det började krisa sig. Bara några få "biljetter kvar". I stressen tog jag en till bil och körde ungefär samma som jag gjort tidigare. Jag kör över någon fiende och plötsligt får jag tio poäng. För att en person i min squad har joinat mig! Otroligt.

Men ja, biljetterna räckte ju till. Vi dog strax därefter och statistiken visar ytterligare en förlorad match.

Sa jag förresten att den med rank-symbolen utan siffror. Är min PSN-vän?
Sa jag också att jag fick mer poäng än någon ur min squad och lag?

Sammanfattning: ("Lathund")
Jag spelade alltså med min squad som bara stog där och sköt mot fiender. De hjälpte ungefär ingenting. Eller rättare sagt: ingenting. När ni spelar match hjälp ert lag. Bry er mindre om eran statistik..

Hoppsan, det blev en lite längre text än vad jag tänkte mig. Läs sammanfattningen om ni inte orkar läsa hela texten.

Medlem

Bakfyllekomik på hög nivå, job well done!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

"Nu tog pansarvagnsföraren och backade. För att sedan åka fram lite igen. Denna färd fram och tillbaka gjorde han ett fåtal gånger. "

Förmodligen:
Åker farm, skjuter.
backar back till skydd. laddar om
Åker fram, skjuter.
Upprepa


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

"Nu tog pansarvagnsföraren och backade. För att sedan åka fram lite igen. Denna färd fram och tillbaka gjorde han ett fåtal gånger. "

Förmodligen:
Åker farm, skjuter.
backar back till skydd. laddar om
Åker fram, skjuter.
Upprepa

Kan nog stämma.

Spelade tidigare en jämn match. Var defender och det fanns en m-com kvar. Den blev armerad och desarmerad flera gånger om. Tyvärr vann de när de hade tre biljetter kvar. Men otroligt bra match ändå.

Men tråden är ju inte till för bara mina upplevelser, har inte ni upplevt något som är värt att berätta? Behöver ju inte vara lika mycket beskrivet som i mitt förstainlägg. Några meningar räcker!

Medlem

Peek-a-boo metoden,

Bra men man blir inte lika träffsäker

Medlem

Kom igen nu, ni har väl också någon upplevelse?

En lite kortare upplevelse för mig denna gång. Spelade team deathmatch. Detta spelläge har som ni vet, ett riktigt dåligt spawnsystem. Tre matcher i rad, hamnade jag på samma ställe med en fiende. Första gången man spawnar. Tre gratiskills. Fint!

Medlem

Spelade Rush igår och det gick väl så där till en början men helt plötsligt började det gå skitbra! Jag undrade varför alla blev så dåliga ch jag fick en kill streak på tio:p Sen när ammon tog slut och jag sprang in i ett rum fullt med fiender med en kniv så var det först då som jag fattade att jag inte tog någon skada:p
Lite konstig bugg tycker jag:p

1
Skriv svar