Sprängda kondingar på grafikkort

Medlem
Sprängda kondingar på grafikkort

Hej

Satt och lirade lite spel och helt plötsligt hörde jag världens smäll från datorn, detta har hänt en gång innan men då hittade jag inget fel. Nu c:a 2-3 månader senare hände samma sak. Kollade i datorn och såg att "två" kondingar på grafikkortet är helt utsprängda.

Nu är det så att när detta hände satt jag mitt under ett uppdrag i Saints Row 3 och såg inga problem med spelet. 10 min senare sparade jag och stängde av datorn för att se att grafikkortet hade två sprängda kondingar.

Har testat lite och märkt att datorn och spel funkar utan problem. Hur stor fara är det att fortsätta använda grafikkortet att spela med?

SystemSpecs: Intel Core2Duo 3ghz, Gigabyte DS4 MB, 4GB Corsair 800Mhz DDR2 Ram, 9800GT, Coirsair 520W modulärt.

Har läst att det både kan vara nätagget och grafikortet det kan vara fel på. Så jag kanske måste köpa nytt?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Det är inte bra, så mycket kan jag säga. Ett nytt grafikkort är starkt rekommenderat, kör du vidare på det är chansen stor att det kommer att gå sönder ändå

Medlem

Tycker du jag ska skaffa nytt nätagg också?


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Nej det tycker jag inte, om du inte har coilwhine eller något liknande. Corsair gör bra grejer.

Medlem

Kondensatorer är väldigt lätt att byta ut själv annars. Bara sök på elfa eller liknande och byt ut de du har till något motsvarande.

1
Skriv svar