MW3 istället för BF3

Skägg.
10 Chambers
MW3 istället för BF3

Det har gått snart en månad sedan #Battlefield 3 och #Call of Duty: Modern Warfare 3 släpptes och gissa vilket jag spenderat mest tid med? Fel! Modern Warfare är svaret.

Nu tänker du säkert "du höjde ju Battlefield 3 till skyarna i din recension?" men det finns faktiskt en förklaring. Eller snarare två. Vårt konsolexemeplar av BF3 gick till recensent Mats Nylund och kvar låg MW3 som jag redan på förhand hade bestämt mig för att varva, och kampanjen levererade samma intensiva upplevelse serien alltid gör.


Pangpang mot pangpang

Multiplayer är också gravt beroendeframkallande. Jag skulle inte säga att det är bättre (eller sämre) än BF3 men det passar verkligen en småbarnsförälder som kanske bara har en halvtimme på sig att producera lite spelendorfiner. Det är så enkelt att hoppa in i en match, skjuta sig mätt och stänga av. Jag behandlar det inte lika seriöst som jag vet att skulle göra med Battlefield 3. Skitsamma om min kill/death ratio ligger på 0,75, jag skjuter garanterat mest på varje server. Det räcker faktiskt för mig just nu.

#blogg


signatur
Medlem
MW3 istället för BF3

Samma upplevelse som jag har då. Jag gillar BF-serien och har alltid gjort det, men inget MP-spel får min puls och adrenalin att gå på högvarv så som CoD-spelen och då speciellt MW i alla dess former. Det är bra balanserat, roligt att levla och skön känsla. Mitt största problem med MW3 är dock att de gjort banorna lite väl små jämfört med MW2 och därför är spawnpunkterna klart sämre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Moderator | Testpilot

Precis samma känner jag. Pluggar mycket just nu så att ta en fika paus och spela någon runda i COD är inte helt fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är väl en av anledningarna många väljer COD. I COD är det bara och hoppa in och ha kul. För att kunna ha kul i BF3 behöver man köra lite seriösare..

Skägg.
10 Chambers

Trodde jag svurit i kyrkan


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trodde jag svurit i kyrkan

Internet överraskar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trodde jag svurit i kyrkan

Nädå, men hade du varit en vanlig användare som skrivit det i en nyhetstråd om BF3 eller MW3 så hade du blivit verbalt halshuggen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Förstår inte varför man skulle bli upprörd över vad andra föredrar? Det är helt OK för mig om Calle föredrar MW3 före BF3. Jag har njutit av Cod sedan det första spelet, men MW2 var det sista spelet jag köpte från serien. Anledningen är helt enkelt att jag har tröttnat då de kopierar det tidigare spelet, lägger till/förbättrar några saker och sedan säljer ett modifierat MW2 till fullpris som går under namnet MW3.

Spenderar hellre mina pengar på företag som vågar och anstränger sig mer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Det roliga i CoD är att just piska sig själv att åstadkomma bättre, i BF känns det mer "realistiskt" på det sätt att det tar längre tid från början till slut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"..det passar verkligen en småbarnsförälder som kanske bara har en halvtimme på sig att producera lite spelendorfiner."
Instämmer till fullo, MW3 och Dungeon Defenders passar perfekt nu i höstmörkret under lillemans sovstunder.

Medlem

Hör och häpna, en speljournalist som spelar spel för att det är roligt! Du är grym Calle

Medlem

Håller med, MW3 är lite snabbare rolig action helt enkelt tycker jag själv.

Medlem

MW3 är väldigt intensivt och kul ett tag men jag tröttnade väldigt fort. Två timmar var det dags att gå vidare, det är så ösigt att det känns som om det inte spelar någon roll alls vad jag håller på med. Känns lite som när man satt med Quake World i en fullsmockad server

Medlem

Småttingarna gör dock att det mer eller mindre omöjligt att ägna sig åt spel som Skyrim och Dark Souls, man har bara några timmar med dem på kvällen och sen är man helt apdäck.

Medlem
Skrivet av boneless:

Känns lite som när man satt med Quake World i en fullsmockad server

Exakt det jag gillar med spelet. Fattas bara lite Docent Död i Winamp så är jag förflyttad tillbaka till 1996

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av enboomer:

Hör och häpna, en speljournalist som spelar spel för att det är roligt! Du är grym Calle

Haha, det har jag alltid gjort!

Shred, good times!


signatur
Medlem

Japp CoD Black Ops fungerar riktigt bra som ni skriver, snabbt in o panga på, sen sova.. Funderar på MW3 så fort spel är avklarat här (Damn Steam reor!)


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Grafiken i Black Ops, är så där trevlig som jag gillar den, synd att de olika kartpaketen inte har så många spelare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, det är ett spel som drar till sig casual-publiken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers

Me so hardcore, me frag you long time!


signatur
1
Skriv svar