Spana in urläckra Cryengine 3-rollspelet Project D

Medlem

Är det ett kommande mmorpg tro? Fick en mmorpg känsla av städerna

Medlem
Skrivet av Mogres:

Spelet behöver inte vara bra bara för att det har bra grafik.

Skyrim ringde och sa "LOL".


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Snacka om att plagiera musiken. Viss låter mycket bra med Gundam UC temat men det är sjukt dåligt o sno material :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Såg rätt snyggt ut, grafiken påminner mer om The Witcher 2 än crysis dock

Medlem

Faktiskt inte imponerad för fem öre, och nej jag trollar inte.


signatur

Retro.

Medlem

Tera körs väll i cryengine ?

Medlem
Skrivet av Dragonskillz:
Skrivet av marcus95:

Ingen kantutjämning, dålig upplösning. Konsolspel. Det ser inte direkt snyggt ut... Tycker faktiskt Skyrim ser bättre ut.

Det var exakt min första tanke: dålig upplösning, måste vara konsolspel.

Bara för att man har lite vatteneffekt och en massa lens-flare så blir det ju inte automatiskt snyggt, speciellt inte med urusel fysikmodellering (kolla tex flickans hår 2:20) och upplösning som verkar vara från början av 2000-talet.

Exakt min tanke.


signatur

Retro.

Medlem

inte så levande värld va? såg ni några statister elelr så?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Too bad att spelet verkar vara nedlagt iaf enligt denna site

http://www.analoghype.com/videos/project-d-the-cancelled-mmo-...

Inaktiv

Captain obvious to the rescue!

Inaktiv

Ser inte alls speciellt bra ut grafikmässigt tyckte jag jämfört med t.ex. titanic eller något annat fint spel till dagens generation, och skulle med största sannolikhet bli ett i raden av dåliga b-spel. Såg riktigt dåligt ut när karaktären slogs t.ex. Tur att det verkar nedlagt som det stod i en kommentar. Luktade sunk.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Spelet dog för att det hade för mycket färg. Så där mycket färg kommer man inte undan med att ha i spelvärlden om man inte heter Uncharted.

Minns jag fel nu eller var det inte du som gnällde över att BF3 var färglöst?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av PcKaffe:

Spelet dog för att det hade för mycket färg. Så där mycket färg kommer man inte undan med att ha i spelvärlden om man inte heter Uncharted.

Minns jag fel nu eller var det inte du som gnällde över att BF3 var färglöst?

Stämmer.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Helt underbart! Do want. Synd att det är nerlagt :/

Medlem

Okej, såg ut som valfritt J-RPG med vackra miljöer men små trånga korridorer och klonade byggnader. Grafiken är verkligt dålig, visar hur begränsad Cryengine och dagens grafikteknologi är. Ska vi hoppas på liknande spel nästa konsolgeneration/när Dx12 kommer gråter jag nog, men är samtidigt glad att jag inte köpt något nytt grafikkort till datorn då det inte behövs.
Platt mark, med grässtrån på. Platta hus och gator, inga dimensioner, inget djup. Visst, tesslesering gör en del men jämför man med den (ö)kända Unlimited Detail videon ser detta verkligen ut som något som passar Ps1-generationen snarare än 2012/2013.

Medlem

Va fan...? Soundtrack från Anime; Gundam Seed?
lol.

12
Skriv svar