Inaktiv
Medlem

Köp en SSD så blir datorn glad. Men den där indexeringen är missvisande, den tar den lägsta poängen och smäller upp bara. Men om det gör dig glad, så är det en SSD du behöver för att få högre poäng, d.v.s. till 7,2. Därefter måste du byta processor och minne, vilket höjer dig till 7,4.

Om du vill streama film så är det bättre bandbredd du behöver?

Inaktiv
Inaktiv
Medlem
Skrivet av lassmarki:

Och kan du länka en bra ssd med ett lagom pris.

Det beror på. Vad tycker du om att ha en 120GB hårddisk? I så fall så är denna riktigt bra http://cdon.se/hemelektronik/corsair_ssd_120gb_sata_2.5%22%2c...

Annars får du upp i betydligt högre prisklasser
http://cdon.se/hemelektronik/ocz_technology_vertex_3_sata_iii...

Inaktiv

Jag brukar hålla mig ifrån att uppgradera enskilda saker när hela riggen börjar får åren bakom sig. Mina budget datorer brukar gå på 4-5000kr vilket inte är en allt för jobbig summa för att spara till. Det sagt så skulle en SSD disk vara bra för din dator, men jag folk överregerar med hur pass bra dom är. Man kan klara sig fullt bra med en snabb vanlig disk utan problem. Vill man kunna spela spel på högre grafik så köper man en bättre processor eller grafikkort istället. När det kommer till minnen så räcker det med ca 4G till det mesta, men rekommenderar att köra med 8.

PS: SSD är ju självfallet bra till spel med, men har man en snabb vanlig disk och tar hand om den skapligt så ska det inte försämra spelandet alls. 7200 RPM disk är rekommenderat för en budget spelare och du får inga problem, utan kanske lite längre laddnings tider och möjligen lite fler pop-up texturer i spel som GTA4. Men sånt kan man leva utan.


signatur

The definition of insanity?

Skrivet av lassmarki:

jag vill inte få högre poäng eller aså jag vill få en bra dator. Och när jag säger streama menar jag tex att jag streamar när jag kör spel och filma menar jag med fraps Men vad gör en ssd då?

Du vet väl att poängen blir högre desto bättre dator du har?

1
Skriv svar