"Skyrim och Serious Sam visar att det finns en pc-marknad"

Robot
"Skyrim och Serious Sam visar att det finns en pc-marknad"

Croteams Fork Parker är nöjd med försäljningen av Serious Sam 3: BFE och menar på att om folk vill sälja sina spel till pc, så får de göra bättre spel.

#ubisoft, #ghost-recon-future-soldier-2, #croteam, #serious-sam-3-bfe


Medlem
"Skyrim och Serious Sam visar att det finns en pc-marknad"

Rimligt.

Medlem

Så JÄVLA rätt! Huvudet på spiken!

Inaktiv

Han har ju helt rätt. Satsar man på PC så får man det sålt, ser man däremot PC som någon andrahandsplattform där det duger med senare release datum och halvdana portar, ja då har man bara sig själv att skylla för dålig försäljning.

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Han har ju helt rätt. Satsar man på PC så får man det sålt, ser man däremot PC som någon andrahandsplattform där det duger med senare release datum och halvdana portar, ja då har man bara sig själv att skylla för dålig försäljning.

Skyrim tillhör inte direkt undret av bra PC-portar, vilket minskar den aspekten en del.

Medlem

som de säger " word mannen"

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av robineng:

Han har ju helt rätt. Satsar man på PC så får man det sålt, ser man däremot PC som någon andrahandsplattform där det duger med senare release datum och halvdana portar, ja då har man bara sig själv att skylla för dålig försäljning.

Skyrim tillhör inte direkt undret av bra PC-portar, vilket minskar den aspekten en del.

Och trots det och avsaknaden av förklaringar tillika så säljer de, de säljer till PC,,, vad konstigt.

Medlem
Skrivet av Bannor:
Skrivet av Buio:
Skrivet av robineng:

Han har ju helt rätt. Satsar man på PC så får man det sålt, ser man däremot PC som någon andrahandsplattform där det duger med senare release datum och halvdana portar, ja då har man bara sig själv att skylla för dålig försäljning.

Skyrim tillhör inte direkt undret av bra PC-portar, vilket minskar den aspekten en del.

Och trots det och avsaknaden av förklaringar tillika så säljer de, de säljer till PC,,, vad konstigt.

Brist på liknande spel, massiv hype och så är ju spelet roligt och bra på andra sätt.

Med det sagt... det är ju så jävla uppenbart att spelet inte var designat först och främst för pc om ens i andrahand...

Skribent

"Erbjud konsumenterna ett brett utbud av grymt digitalt innehåll till resonabel prissättning och majoriteten kommer gladeligen betala för spelen som passar deras smak, säger Fork."

Var är Steams ordinarie priser resonabla någonstans?

edit:stavfel

Medlem

Skyrim är knappast ett spel som skyltar sig för att vara ett PC-spel. Aldrig i livet, det fruktansvärda gränssnittet visar att det är primärt konsol och PC i andra hand.

Medlem
Skrivet av Shadee:

"Erbjud konsumenterna ett brett utbud av grymt digitalt innehåll till resonabel prissättning och majoriteten kommer gladeligen betala för spelen som passar deras smak, säger Fork."

Var är Steams ordinarie priser resonabla någonstans?

edit:stavfel

Finns väl andra tjänster än Steam om jag inte misstar mig.

Medlem

saken är dock med skyrim är att uit kan fixas

utvecklarna släpper riktiga modvärktyg innom kort och då kommer det att explodera med moddar och fixes . Kollad bara på oblivion ock även morrowind det laddas upp moddar till det dagligen.

Medlem

Vart är alla gnällspikar som motargumenterade att sälja fler PC spel inte fungerar tack vare detta? Nu går utvecklare ut och säger det också, borde ju betyda "någonting" iaf.

Tummen upp för detta uttalande.


signatur

Nämen!

Medlem
AW8
Medlem

Hur mycket har Skyrim sålt till PC egentligen?

Det kan ju vara svårt att veta med tanke på att Valve håller siffrorna över Steam-köpen hemliga, men...


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Helt rätt tänk, ett bra spel kommer definitivt att sälja. Digitala nedladdningstjänster gör det också otroligt smidigt och bidrar absolut i rätt riktning. Jag tror dessutom att det gäller för utvecklarna att komma på nya sätt att locka folk att köpa spel. Tekniken och utvecklingen går framåt, på samma sätt måste utvecklarnas tänk gå framåt. Halka inte på samma isfläck om och om igen, gå runt den istället.

Tillgänglighet och support tror jag är viktigt för att förhindra piratkopiering. Att man som utvecklare även efter ett spelsläpp visar hängivelse till spelet och communityn genom patchar, material och kommunikation tror jag är superviktigt.

Det jag vill säga är att jag tror att även tänket måste utvecklas, hur kan vi på ett smart sätt undvika att vårt spel piratkopieras? En bra början skulle kunna vara att ställa frågan "Av vilken anledning piratkopierar du vårt spel?". Jag tror att båda sidor skulle kunna få sig en tankeställare.

Medlem

Jag har sagt det innan, sänk priset och sälj fan så mycket mer.

Att betala 500kr för ett spel man kanske spenderar en vecka med är för dyrt. Sen kanske det visar sig att spelet är rent utsagt dåligt gör ju inte saken bättre.

När jag köper saker så vill jag betala för kvalité, inte kvantitet.

Medlem
Skrivet av AW8:

Hur mycket har Skyrim sålt till PC egentligen?

Det kan ju vara svårt att veta med tanke på att Valve håller siffrorna över Steam-köpen hemliga, men...

Det var slutsålt på Elgiganten klockan 14 till PC, fick tag i ett på Media Markt. Åkte dit en vecka senare för att köpa ett till en kompis, slut på båda ställena, så lite måste det sälja ändå.

Skrivet av schill:

Jag har sagt det innan, sänk priset och sälj fan så mycket mer.

Att betala 500kr för ett spel man kanske spenderar en vecka med är för dyrt. Sen kanske det visar sig att spelet är rent utsagt dåligt gör ju inte saken bättre.

När jag köper saker så vill jag betala för kvalité, inte kvantitet.

Det är väl inte särskilt ofta ett PC spel kostar över 400 kr?
EDIT: konstigt det, att konsolspel är dyrare. borde inte PC spel vara dyrare pga av all "förlorad" inkomst från piratkopiering?

Medlem

jo fast ubisoft är ju efterblivna!

Medlem

Naturligtvis tar piraterna detta som bevis på att piratkopiering är harmlöst.

"Fork Parker, som inte vill sticka under stolen med att piratkopiering kan vara ett problem"

Bra att även han erkänner problemet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av AW8:

Hur mycket har Skyrim sålt till PC egentligen?

Det kan ju vara svårt att veta med tanke på att Valve håller siffrorna över Steam-köpen hemliga, men...

Jag har sett Skyrim som nr1 på "Top Sellers" listan på steam oerhört länge nu...

lite stats också... har varit såhär sedan skyrim släpptes, lägg ihop nr 2,3,4 från mest activity på steam så har du nästan lika mycket som skyrim.

Current players - peak today - Games
116,450 - 170,598 - The Elder Scrolls V: Skyrim
27,351 - 43,509 - Team Fortress 2
25,808 - 60,550 - Football Manager 2012
21,399 - 69,270 - Call of Duty Modern Warfare 3 - Multiplayer

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Naturligtvis tar piraterna detta som bevis på att piratkopiering är harmlöst.

"Fork Parker, som inte vill sticka under stolen med att piratkopiering kan vara ett problem"

Bra att även han erkänner problemet.

Är det någon i tråden som ens påpekat sig vara pirat och att säga att piratkopieringen är harmlös? Är det inte en ganska cyniskt sätt att se saker och ting på innan de faktiskt skett?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Naturligtvis tar piraterna detta som bevis på att piratkopiering är harmlöst.

"Fork Parker, som inte vill sticka under stolen med att piratkopiering kan vara ett problem"

Bra att även han erkänner problemet.

Du glömde sista delen av citatet. "men att det inte behöver vara hela världen om du gör ett tillräckligt bra spel."

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=4upDsqQ9Vqs

Medlem

Hoppas alla utvecklare fattar det här. Skyrim har sålt sjukt bra på Steam trots att det är en konsollport. Om de nu hade gjort en riktigt PC version kanske de hade sålt ännu mer.

Medlem

Ska jag vara ärlig så skiter jag i att Skyrim är en port just nu.. Det går att modda bort.. Det går det inte med andra spel.. Varför ska alla va så anti mot Skyrim när 99% av alla andra PC spel också är portat..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Äntligen någon som fattar

Medlem

Helt rätt!!! Skönt att höra.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Naturligtvis tar piraterna detta som bevis på att piratkopiering är harmlöst.

"Fork Parker, som inte vill sticka under stolen med att piratkopiering kan vara ett problem"

Bra att även han erkänner problemet.

Piratkopiering är definitivt inte harmlöst. Det är ett jävligt bra sätt att protestera på. Det kommer ju alltid finnas folk som pirat kopierar men det är sjukt mycket mindre som gör det bara för sakens skull. På bara 5 år har spelkvaliteten blivit så dålig att det inte är värt o köpa spelen blint. Det är tom. värre när dem inte släpper demo för 95% av spelen längre. Därför laddar folk hem dem först och köper spelen ifall dem är något att ha. Själv köper jag alla spelen jag tycker har gjorts ordentligt.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av robineng:

Han har ju helt rätt. Satsar man på PC så får man det sålt, ser man däremot PC som någon andrahandsplattform där det duger med senare release datum och halvdana portar, ja då har man bara sig själv att skylla för dålig försäljning.

Skyrim tillhör inte direkt undret av bra PC-portar, vilket minskar den aspekten en del.

Skyrim har ju dock redan ett aktivt modding community och ett utlovat mod toolkit. Så att jämnföra Skyrim med standard portar är ju inte direkt rättvist.

Skriv svar